شستشوی خودرو با بهترین شامپوها

بهترین شامپوهای بدنه خودرو کدامند؟

شامپو بدنه خودرو ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین راه برای تمیز کردن خودرو می‌باشد. شما حتی اگر تجهیزات یک کارواش را نداشته باشید، به راحتی می‌توانید در هر زمان و مکانی تنها با استفاده از یک سطل شستشو، شامپو و یک دستمال، اتومبیل خود را تمیز نمایید. در دسته بندی شامپو ماشین، انواع و اقسام آن به صورت مایع و فوم  با ویژگی‌های مختلفی از جمله براق کننده، مات کننده، آب گریز، چندکاره، نانو، محافظ ، واکس و… قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید برای از بین بردن آلودگی‌های موجود بر روی بدنه خودرو نمی‌توان از هر شوینده‌ای استفاده کرد. موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، بدون شک باید مخصوص خودرو باشند. مواد شوینده خانگی، تهدید بزرگی برای رنگ بدنه محسوب می‌شوند و می‌توانند به لایه‌ محافظ (کیلر) بدنه خودرو آسیب بزنند. از این رو شرکت‌هایی چون سوناکس، مادرز و … محصولاتی تولید کرده اند که علاوه بر تمیز کردن و براق کردن از رنگ بدنه محافظت می‌کنند. در این مقاله به معرفی معرفی شامپو خودرو و محصولات برتر می‌پردازیم.

قیمت و خرید شامپو بدنه خودرو

شستوشوی خودرو

 

شامپو خودرو

شامپو بدنه ماشین، مایعی حاوی تمیزکننده‌های قوی مناسب بدنه می‌باشد. شوینده خودرو نه تنها برای رنگ خودرو مضر نیست بلکه باعث تمیزی، درخشندگی و محافظت از رنگ و بدنه خودرو می‌شود. بدون شک بهترین انتخاب برای داشتن بدنه‌ای تمیز و براق، استفاده از شامپو بدنه خودرو می‌باشد.

 

چه زمانی اتومبیل خود را بشوییم؟

توجه داشته باشید که خودروی خود را به فاصله زمانی‌ مناسب بشویید. به عنوان مثال هر ۲۰ تا ۳۰ روز یکبار زمان مناسبی است. البته در شرایطی تعداد دفاعت مورد نیاز شستشوی ماشین بیشتر می‌شود. در زیر به تعدادی اشاره می‌کنیم:

  • بارش برف و باران

اگر آب و هوا بارانی و یا برفی باشد، نمک‌های موجود در خیابان‌ها و آلاینده‌های هوا بر روی بدنه خودرو شما باقی می‌ماند. در این شرایط توصیه می‌شود هر چه زودتر بدنه را بشویید. چرا که وجود طولانی مدت آنها بر روی بدنه باعث می‌شود به رنگ آسیب برسد. این موضوع برای وجود قیر، مواد چسبنده، فضولات پرندگان و …. نیز صدق می‌کند و باید هر چه سریع‌تر نسبت به پاک کردن آن‌ها با استفاده از مواد مخصوص اقدام کرد.

  • چسبیدن آلاینده‌ها

وجود قیر، مواد چسبنده، فضولات پرندگان و …. بر روی بدقنه، سبب نفوذ آن به کلیر ورنگ و در نهایت تخریب آن می‌شود. در این مواقع حتما سریع‌تر نسبت به پاک کردن آن‌ها با استفاده از مواد مخصوص اقدام کرد.

  • اجرای پوشش محافظ و پولیشکاری

قبل از پولیشکاری و اجرای انواع پوشش محافظ ، باید سطح بدنه ماشین را به صورت کامل بشویید تا هیچ گونه کثیفی بر روی آن باقی نماند.

 

شست و شوی خودرو

انواع شامپو بدنه خودرو

به طور کلی شامپو شستشوی خودرو به دو دسته کلی تقسیم می شود:

  • شامپو پیش شستشو ( Pre-wash shampoo)

شامپو پیش شستشو قبل از شامپوی اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول این شامپو بدون نیاز به استفاده از دست بکار می‌رود.

  1. شامپوی فوم پر کف (Car Foam Shampoo): این شامپوها با ایجاد کف فراوان، بدون نیاز به استفاده از دست، حجم زیادی از آلودگی‌های روی ماشین را از بین می‌برند. 
  • شامپو اصلی شستشو (Shampoo):

بعد از استفاده از شامپوی پیش شستو، باقی مانده آلودگی‌ها با شامپو اصلی از بین می‌رود. شامپوهای اصلی تنوع زیادی دارند. به طور کلی کف شامپو اصلی از پیش شستشو کمتر است.

  1. شامپو واکس: این شامپو کف کمی دارد و حاوی مقداری واکس است که در واقع پوششی محافظ روی بدنه ایجاد می‌کند.
  2. شامپو محافظ پلیمری: شامپوهای محافظ حاوی پلیمرهای محافظتی در باربر عوامل محیطی هستند.
  3. شامپو براق کننده: این شامپوها کف کمی داشته و قدرت براق کنندگی زایدی دارند.
  4. شامپو آبگریز کننده: شامپوهای آبگریز کننده با ایجاد خاصیت هیدروفوبیک سبب دفع و دیتر کثیف شدن ماشین می‌شوند.
  5. شامپو مخصوص خودروی سرامیک شده: برایماشین‌های سرامیک شده باید از شامپوهای PH خنثی استفاده نمود.

 

ویژگی‌های مهم در انتخاب شامپو بدنه ماشین

در خرید شامپو ماشین، با توجه به نیاز خود باید به ویژگی‌های زیر دقت نمایید.

  • رایحه
  • براق کنندگی
  • خاصیت محافظتی
  • قدرت تمیز کنندگی
  • PH (میزان اسیدی یا بازی بودن)

شستوشوی بدنه خودرو

نکات شستشوی خودرو

  • قبل از شست و شو بدنه را با فشار آب تمیز کنید.
  • برای شست و شوی خودرو از بالا به پایین اقدام کنید.
  • هنگامی که بدنه داغ است از شستن خودرو خودداری کنید.
  • هرگز از دستمال نامرغوب استفاده نکنید. حوله های مایکروفایبر معمولا مناسب ترند.

 

 

معرفی برترین شامپوهای بدنه خودرو

در این مقاله نکات مهم راجع به شامپو ماشین ذکر شد. در این بخش به معرفی 6 شامپو بدنه خودروی برتبر می‌پردازیم.

شامپو نانوتیس مخصوص شستشوی بدنه خودرو نانو سرامیک شده

  • شامپو نانوتیس مخصوص شستشوی بدنه خودرو نانو سرامیک شده

شامپو براق کننده غلیظ مخصوص شستشوی بدنه خودرو نانوتیس NanoTissT یک ماده تمیز کننده قوی است که با تهویه مطبوع سطحی صاف و نرم ایجاد می‌کند که باعث افزایش جریان آب روی بدنه خودرو می‌شود. همچنین باعث کاهش زمان خشک شدن بدنه خودرو می شود و آن را بسیار تمیز و براق کرده و در زمان شما برای مراقبت از خودرو صرفه جویی می‌کند. شامپو براق کننده نانوتیس با رایحه لیمو و فاقد فسفات است. اگر به دنبال یک محصول مناسب با غلظت بالا جهت شست‌وشوی دستی اتومبیل خود هستید بهترین گزینه جهت تمیز کردن و مراقبت از بدنه، شامپو خودروی براق کننده نانوتیس است. شامپو براق کننده غلیظ شستشوی بدنه خودرو نانوتیس هیچ نوع سورفکتانتی روی رنگ خودرو نمی‌گذارد. همچنین این محصول جرم‌های ناشی از آلودگی جاده و محیط را به سرعت و به آسانی از سطح بدنه خودرو پاک می‌کند.

قیمت و خرید شامپو نانوتیس

 

sonax car shampoo

  • شامپو براق کننده غلیظ سوناکس – Sonax

شامپو شست‌وشوی خودرو سوناکس با غلظت و قدرت پاک کنندگی زیاد برای شست و شوی دستی اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول جرم های ناشی از آلودگی جاده و محیط را به سرعت و به آسانی از سطح رنگ پاک می‌کند. شامپو سوناکس برای حدود ۴۰ بار شست‌وشو قابل استفاده است و بدون نیاز به زحمت و انرژی زیاد جرم‌های ناشی از آلودگی روی بدنه را به راحتی پاک می‌کند. همچنین مواد به کار رفته در آن بدون فسفات است.

قیمت و خرید شامپو سوناکس

 

شامپو Q2M Bath+ Plus جیون-GYEON

  • شامپو Q2M Bath+ Plus جیون-GYEON

شامپو غلیظ مخصوص شست‌وشوی بدنه خودرو جیون پلاس، اولین شامپوی دارای PH خنثی در جهان است و هیچ گونه مواد خطرناکی در آن استفاده نشده است و حاوی SiO2 است. با استفاده از شامپو غلیظ جیون در حین یک شست و شوی سریع، یک لایه‌ی آبگریز روی سطح بدنه خودرو ایجاد می گردد که مانع جذب آب یا آلودگی می‌شود و نیاز به شست‌و‌شوی مجدد خودرو را به تعویق می اندازد. کار کردن با این محصول لذت بخش است علاوه بر آن دارای خاصیت نرم‌کنندگی بوده و رایحه‌ی خوشی دارد. اگر از خانواده‌های شامپوهای جیون به دنبال ایجاد آبگریزی هستید از این محصول استفاده نمایید. پیشنهاد میکنیم اگر خودرو خود را سرامیک کرده اید حتما از این محصول برای شستشوی دوره ای و نگهداری از سرامیک خود استفاده کنید تا خاصیت آبگریزی سرامیک در کل طول دوره عمر سرامیک همراه شما باشد.

قیمت و خرید شامپو غلیظ جیون

 

mafra car shampoo

  • شامپو واکس کارواش یک لیتری مفرا Mafra

شامپو شست و شوی خودرو مفرا محصولی حرفه ای با فرمولاسیون ویژه گیاهی بوده و دوستدار محیط زیست است. شامپو واکس کارواش مفرا شامل ۳ ویژگی براق کنندگی، محافظت و خشک شوندگی سریع بر روی سطح بدنه خودرو می باشد. از خصوصیات این شامپو می توان به ایجاد لایه ابریشمی برای محافظت از رنگ بدنه اشاره کرد؛ این محصول قابل استفاده برای 25 بار شست و شو می باشد. این محصول قدرت پاک‌کنندگی بی‌نظیری دارد و تمامی آلودگی‌ها اعم از روغن، چربی، صمغ درختان و … را به راحت پاک می‌کند. علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، براقیت خاصی را نیز به خودرو می‌بخشد.

قیمت و خرید شامپو واکس مفرا

 

شامپو تمیزکننده و محافظ Labocosmetica مخصوص بدنه خودرو مدل REVITAX

  • شامپو تمیزکننده و محافظ Labocosmetica مخصوص بدنه خودرو مدل REVITAX

شامپو تمیزکننده و محافظ Labocosmetic یک شامپوی قوی برای شستشو، آب بندی ، محافظت از بدنه خودرو می‌باشد. اگر خودروتان را نانو سرامیک نکرده‌اید، میتوانید از این محصول استفاده نمایید و براقیت و لایه محافظی همچون نانو سرامیک روی بدنه خودرو ایجاد نمایید. شامپو تمیزکننده و محافظ Labocosmetic غلظت بسیار بالایی دار (1 به 100) و 30 میلی گرم از آن برای خودرو های خیلی بزرگ کافی است. این محصول براحتی خاک را نرم کرده و همه آلودگی ها، چربی، و فضولات خودرو را از بین می برد و هیچ گونه آسیبی به بدنه خودرو وارد نمی‌کند و شما شاهد یک نتیجه فوق العاده بعد از استفاده از این شامپو خواهید بود. REVITAX در آزمایشگاه مفرا بر روی خودروهای اسپرت دنیا تحقیق، توسعه و تست شده است.

قیمت و خرید شامپو لابوکاسمتیکا

 

شامپو واکس حاوی کارناوبا ترتل واکس شامپو براق کننده مخصوص بدنه خودرو Turtle Wax

  • شامپو واکس حاوی کارناوبا ترتل واکس شامپو براق کننده مخصوص بدنه خودرو Turtle Wax

شامپو واکس حاوی کارناوبا ترتل واکس شامپو براق کننده مخصوص بدنه خودرو Turtle Wax یکی از بهترین شامپو‌های موجود در بازار جهت شستشوی خودرو است. شامپو واکس ترتل واکس پاک کننده‌ای قدرتمند است که حاوی واکس و دانه طبیعی کارناوبا می باشد و بدلیل برخورداری از یک کف غلیظ و غنی به خوبی کثیفی‌ها را از بدنه‌ خودرو تمیز می‌کند و راهی سریع و آسان برای درخشش و تمیزی خودرو است. شامپو واکس کارناوبا Turtle Wax دارای PH و غلظت مناسب و سازگار با بدنه خودرو بوده و از طرفی دارای رایحه‌ای گرمسیری و دلپذیر می‌باشد که مناسب فصل سرما بوده و برای طولانی مدت درخشش خودرو شما را تضمین میکند.

قیمت و خرید شامپو ترتل واکس

برای مشاهده تمامی محصولات می‌توانید به سایت گنجی پخش مراجعه فرمایید و توضیحات و قیمت محصولات را مشاهده کنید.

 

سوالات متدوال پیرامون شامپو بدنه خودرو:

شامپو بدنه ماشین چیست؟

نوعی شوینده مخصوص بدنه ماشین که آلودگی‌های روی آن بدون وارد کردن آسیب از بین می‌برد.

آیا می‌توان از شوینده خنگی برای شستشوی ماشین استفاده نمود؟

خیر، شوینده خانگی چربی زدای قوی بوده و کلیر رنگ ماشین را از بین می‌برد.

شامپو پر کف چیست؟

نوعی شامپو پیش شستو است که قبل از شستشوی اصلی برای از بین بردن حجم اصلی آلودگی استفاده می‌شود.

شامپو محافظ چیست؟

نوعی شامپو که حاوی پلیمرهای محافظتی نیز می‌باشد.

آیا می‌توان برای خودروهای سرامیک شده از هر شامپویی استفاده نمود؟

خیر، برای شستشوی آنها حتما از شامپو مخصوص بدنه سرایک شده با PH خنثی استفاده نمود.

7 نظرات
  1. قرایی می گوید

    من همین وورثی رو که پیشنهاد دادید استفاده کردم و راضی بودم. هم کیفیتش خوبه هم نسبت به حجمش میصرفه

  2. نظری می گوید

    من اتوسول استفاده کردم و راضی بودم، برند معتبر و خوبیه

  3. شروین می گوید

    شامپو پرکف نانوتیسم عالیه ، هم خوب تمیز میکنه و هم قیمت مناسبه

  4. رودکی می گوید

    من وورث رو تهیه کردم و راضیم . قیمتشم مناسب بود
    مرسی

  5. برزو می گوید

    دوستان حتما در انتخاب کارواش دقت کنید ، هیچ ارزانی بی علت نیست … من یه کارواش رفتم که قیمتش پایین بود ولی با ریکا ماشینمو شستن چندتا خط ناقابلم انداختن روی بدنه ماشینم

    1. احسان می گوید

      کاملا باهات موافقم، در انتخاب کارواش خیلی دقت کنید چون راحت میتونن صدمه بزنن به بدنه خودرو

  6. sasan می گوید

    تفنگ تورنادور و کف پاش چی پیشنهاد میدین؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 14 =