خودروی هندی تاتانکسون ۵ ستاره ایمنی کسب کرد!

موسسه ایمنی گلوبال انکاپ انگلیس که ایمنی خودروهای در حال تردد در کشورهای در حال توسعه را مورد آزمایش قرار می دهد در جدیدترین آزمایش خود، خودروی هندی تاتا نکسون را مورد آزمایش ایمنی قرار داده واین خودرو توانسته ۵ ستاره ایمنی را از آن خود کند. امتیاز ایمنی گلوبال انکاپ برای تاتا نکسون از چهار به پنج ستاره رسیده است.


این اولین بار است که بالاترین امتیاز ایمنی گلوبال انکاپ به خودرویی که در هند ساخته شده تعلق می گیرد.

این تست با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت مطابق استاندارد انکاپ انجام شده است. نتیجه تست تاتا نکسون از برخی خودروهای مطرح همچون سوزوکی ویتارا برزا و رنو داستر بیشتر بوده است که هر کدام به ترتیب ۴ و ۳ ستاره ایمنی از این موسسه دریافت کرده بودند.

در آزمایش انجام شده توسط گلوبال انکاپ آمده است که بدنه خودرو پایدار مانده و می تواند وزن بیشتری را تحمل کند. میزان فشار به سر و سینه راننده و سرنشین خوب بوده است و فشار به سینه نیز میزان قابل قبول را نشان داده است.

تاتا موتورز بعد از دریافت چهار ستاره برای تاتا نکسون در اوایل سال جاری، این بار برخی ویژگی های این شاسی بلند را ارتقا داده است. این تغییرات شامل هشدار کمربند ایمنی برای راننده و سرنشین جلو می شود.

تمام نسخه های این شاسی بلند کوچک تاتا به ویژگی های ایمنی استانداردی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین، ABS و پیش کشنده کمربند ایمنی هستند.

زمانی تاتانکسون امتیاز چهار ستاره را کسب کرد، گلوبال انکاپ اعلام کرد که زانوی راننده و سرنشین به خاطر ساختار خطرناک پشت داشبورد می تواند آسیب ببیند. بخش زانوی راننده و سرنشین جلو در تاتا نکسون پس از تست تصادف امتیاز ایمنی اندک را گرفت.

اکنون با این به روز رسانی ها گلوبال انکاپ اعلام کرده که امتیاز ایمنی زانوی سرنشین و راننده در نکسون به خوب ارتقا یافته است. هم چنین این شاسی بلند کامپکت باید یک تست تصادف از کنار را نیز رد می کرد تا با استانداردهای UN95 منطبق باشد.


ایمنی تاتا نکسون برای سرنشین بزرگسال از ۱۳٫۵۶ به ۱۶٫۰۶ ارتقا یافته و باعث افزایش امتیاز ایمنی خودرو شده است. ایمنی سرنشین کودک در این خودرو بی تغییر بوده و امتیاز ۲۵ را به خود اختصاص داده است.

موتور تاتا نکسون یک موتور ۱٫۲ لیتری توربو با توان تولیدی ۱۱۰ اسب بخار است.گشتاور این موتور ۳۵۰ نیوتن متر بین دورهای ۱۷۵۰  و ۴۰۰۰ دور و همچنین نکسون داراى گیربکس ۶ سرعته است.
شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو در حدود ۱۱٫۶ ثانیه محاسبه شده و طی ترمزگیری در مسافت ۴۰ متری سرعت آن از صد کیلومتر به صفر کاهش می یابد. قیمت مدل فول آپشن بنزینی این خودرو در هند در حدود ۷۰ میلیون تومان است.

ایمنیتاتاموتورزتاتانکسونتست ایمنی خودروخودروماشین
نظرات (3)
افزودن نظر
  • حسام

    همه کشورا دارن پیشرفت میکنن، خودروی جدید و با کیفیت ارائه میدن و البته با قیمت مناسب……ما هم دست از تولید پراید برنمیداریمو فقط قیمتشو بالا می بریم….اونا ۴ ستاره ایمنی رو تبدیل به ۵ ستاره می کنن. ماهم پراید ۲۳ میلیونی رو ۳۸ میلیون میفروشیم!!!

  • ایمان

    چند سال دیگه از هند خودرو وارد می کنیم…

  • قهرمانی

    قیمت این خودرو در هند ۷۰ میلیون تومنه…. با ۷۰ میلیون توی ایران چه گزینه هایی برای خرید خودرو داریم؟?