اصول نگهداری بهتر از خودرو

اصول نگهداری بهتر از خودرو

توجه: در این مطلب فروشگاه لوازم خودرو گنجی پخش به معرفی تعدادی از محصولات مراقبت و نگهداری خودرو در زمینه های مختلف میپردازیم (این محصولات صرفا جهت معرفی بوده و حضور این محصولات در این لیست به معنای برتری آن ها نسبت به دیگر محصولات نمی باشد).

 در حال حاضر شیوه های مختلفی برای نگهداری و مراقبت از خودرو اعمال می شود تا با گذشت زمان، از کیفیت و کارایی قطعات و ظاهر خودرو کاسته نشود. باید توجه داشت که سهل انگاری در زمینه نگهداری و مراقبت از خودرو علاوه بر خسارات مالی می تواند عواقب و خسارت های جانی نیز بر جای گذارد.

از این رو بسیار مهم می باشد که اصول نگهداری و مراقبت از خودرو را چه در زمینه مکانیکی برای نجات جان انسان ها و چه در زمینه ظاهری و کیفی برای جلوگیری از خسارات مالی و بالا بردن کیفیت استفاده از خودرو با دانستن نکاتی بسیار مهم رعایت کنیم. امروزه، خودرو ها با داشتن تکنولوژی های به روز و امکانات وسیع رفاهی و ظاهری، با اینکه رانندگی را بسیار آسان و لذت بخش کرده اند ولی به همان اندازه نیاز به مراقبت دقیق تر و صرف هزینه بیشتری برای نگهداری دارند.


مایع شیشه شوی با خاصیت آب‌گریز رین ایکس-RAIN X

این مهم را می بایست بدانیم که سیستم سوخت رسانی خودرو ها و همچنین مواد لازم سوخت رسانی بر روی یک خودرو، به یک پمپ بنزین مکانیکی، روغن موتور، روغن گیربکس، مکمل های سوخت و بهینه سازهای مصرف سوخت، استفاده از پاک کننده های مسیر سوخت و یا انژکتورشوی ها خلاصه نمی شود که بتوان با یک ابزار مکانیکی یا آچار و تنظیم سوزن ژیگلور یا تعویض شمع، خودرو را تنظیم و آماده به کار نمود.

دیگر نمی توان خودرویی را که باطری اش تمام شده را به راحتی با قطعات الکترونیکی یا کابل به کابل کردن روشن نمود و یا هل داد، چرا که سیستم های حساس الکترونیکی موتور و سیستم ترمز و فرمان خودرو ( مشروط به تنظیم بودن سطح روغن موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک و حتی شارژ گاز کولر ) این اجازه را به شما نمی دهند و حتی در صورت روشن شدن خودرو با این روش، قطعا خساراتی به خودرو وارد خواهد شد. پس بهتر است رفتارها و عادت های قدیمی خود را دور بریزیم و با سیستم های به روز خودروهای امروزی هماهنگ شویم. البته این مهم را می بایست در نظر داشت که با توجه به تولید خودروهایی با تکنولوژی مربوط به چندین دهه گذشته در کشورمان، نباید تمامی آن عادات قدیمی را فراموش کرد. حال به رعایت نکاتی خواهیم پرداخت:

فوم چرم اکستریم سوناکس

 1- در درجه اول مطالعه ی دفترچه راهنمای استفاده و نگهداری و مراقبت از خودرو را مطالعه نمایید، چرا که هر خودرو دستورالعمل نگهداری و مراقبت از خود را دارد و شما با اطلاع از این موارد می توانید تبدیل به یک مکانیک خوب شوید.
2 – تست فشار باد لاستیک ها حداقل ماهی یکبار واجب می باشد. میزان فشار باد توصیه شده توسط کمپانی، معمولا پشت درپوش درب مخزن سوخت و یا داخل درب صندوق عقب نوشته شده است و همچنین توجه داشته باشید در صورت لرزش فرمان خودرو در سرعت های بالا، مشکل با تنظیم کردن و بالانس کردن چرخ ها برطرف می گردد. بهتر است هر سه ماه یک بار، قطعات جلوبندی، سیستم فرمان و سیستم تعلیق توسط مکانیک بازدید شود. طبق دستورالعمل سازنده، تایرهای خودرو را در زمان ذکر شده باهم جا به جا کنید.

داخل شوی اکتیو کلین وورث

 3 – خیلی مهم می باشد که روغن موتور به موقع تعویض شود، بهترین روش برای اطلاع از زمان تعویض روغن موتور، کیلومتر کارکرد خودرو و سنجیدن شرایط کارکرد موتور است. رنگ و میزان چسبندگی روغن موتور ملاک دقیقی برای تشخیص زمان تعویض روغن موتور نیست. چراکه سیاه نبودن روغن موتور، دلیلی بر داشتن خواص اولیه آن نمی باشد.
4 – در نظر داشته باشید که روغن ترمز، روغن هیدرولیک، روغن گیربکس و دیفرانسیل، مایع سیستم خنک کننده موتور خودرو و مایع شیشه شوی نیز نیاز به تعویض دارند. علاوه بر آنها فیلتر های روغن، بنزین و هوا را نیز باید در زمان تعیین شده نسبت به کیلومتر خودرو تعویض نمود.

پولیش واکس براق کننده بدنه مفرا

 5- بخاطر بسپارید که تعویض به موقع تسمه تایم می تواند از بروز خسارات زیاد و هزینه های سنگین جلوگیری کند. معیوب بودن شمع ها و وایرها نیز در کارکرد موتور و افزایش میزان مصرف سوخت نقش مهمی دارند و تعویض آنها در موعد مقرر نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.
6 – قطعات لاستیکی و پلاستیکی خودرو سالی یکبار بازدید کامل شوند، شلنگ های آب، سوخت و ترمز حتما بازدید شوند و در صورت ترک خوردگی حتما تعویض شوند.

اسپری تمیزکننده و مات کننده داشبورد خودرو سایمونایز-Simoniz

 7 – سیستم های برقی خودرو بسیار مهم می باشند و از سیم هایی که روکش آنها معیوب هستند به سادگی نگذرید. میزان آب باتری خودرو چک شود و توجه داشته باشید که هنگام روشن بودن خودرو به هیچ وجه سرباطری ها را جدا نکنید که باعث آسیب به دینام و سیستم ECU خودرو خواهد شد. در صورت شستشوی موتور، تمامی سوکت ها و شمع و وایرها را باد گرفته و قبل از روشن نمودن خودرو خشک کنید.

کیت پولیش چراغ مادرز

 8- به خاطر داشته باشید که حتی در هوای سرد هر ماه یکبار کولر خودرو را روشن نموده و اجازه دهید برای چند دقیقه کار کند که این کار مانع از ته نشین شدن گاز و مایع خنک کننده و رسوب کردن آن در داخل مجاری سیستم کولر خودرو می شود. در صورت امکان، قبل از خاموش کردن خودرو بعد از طی مسافت های طولانی اجازه دهید تا فن خنک کننده رادیاتور خاموش شود و سپس خودرو را خاموش نمایید.

شامپو تمیز کننده مخصوص خودرو ترتل واکس-Turtle Wax

 9 – به همان اندازه ای که موتور خودرو و سیستم فنی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نگهداری از بدنه و کابین خودرو نیز دارای اهمیت بسیار است و پیشنهاد می شود که حداقل سالی یک مرتبه خودرو خود را پولیش نمایید و قابل ذکر است که خودرو خود را با موادی مثل پودر لباسشویی و یا مایع ظرفشویی نشویید چرا که باعث از بین رفتن درخشش و کیفیت رنگ خودرو می شود.

اسپری لاستیک بلک مجیک-Black Magic

 10 – در پایان سال و انتهای فصل زمستان حتما خودروی خود را زیر شویی نمایید به ویژه زیر قسمت گلگیرها پون که گل و لای، شن و ماسه و نمک پاشیده شده بر روی جاده مخلوط شده و به قسمت های زیرین خودرو خواهد چسبید و به سرعت باعث زنگ زدگی و پوسیدگی کف خودرو می شود.

پولیش متوسط مخصوص بدنه خودرو تری ام-3M

با رعایت موارد گفته شده و اهمیت دادن به خودروی خود می توانید به میزان زیادی در وقت و هزینه صرفه جویی کنید و همچنین خودروی شما بعد از گذشت سال ها همچنان کیفیت و سواری روزهای نخست را خواهد داشت. در ضمن با استفاده از محصولات پیشنهاد شده نیز می توانید بهترین عملکرد را در نگهداری ماشین خود داشته باشید (این محصولات صرفا جهت معرفی بوده و حضور این محصولات در این لیست به معنای برتری آن ها نسبت به دیگر محصولات نمی باشد).

ازاصولبهترخودرونگهداري
نظرات (1)
افزودن نظر
  • نیما طاهری

    من از فوم چرم سوناکس استفاده می کنم حرف نداره