سوپر خودرو تمام برقي ريماک

سوپر خودرو تمام برقي ريماک

شرکت کروات ريماک، در دنياي خودرو براي خود آوازه‌اي به هم زده است. سوپرخودرويي الکتريکي که توسط اين شرکت معرفي شده است قادر به توليد نيرويي بيش از 1000 اسب بخار است. خودروي مفهومي ريماک با طراحي استوديوي مشهور ايتال ديزاين و براي اولين بار در نمايشگاه خودروي فرانکفورت معرفي شد. با کمک باتري‌هاي مايع سرد با توان 92 کيلووات ساعت انرژي، اين خودرو قادر است با هر بار شارژ تا مسافت 600 کيلومتر را بپيمايد.

اما چهار موتور الکتريکي با سيستم خنک شونده مايع اين خودرو که هر کدام روي يکي از چرخ‌ها اعمال نيرو مي‌کنند در مجموع 1088 اسب بخار قدرت و 1600 نيوتن‌متر (3800 نيوتن‌متر در حالت پيک) گشتاور توليد مي‌کنند. با چنين نيرويي اين ابر خودروي الکتريکي قادر است در 2.8 ثانيه به سرعت 96 کيلومتر بر ساعت برسد. نهايت سرعت اين خودرو هم 304 کيلومتر بر ساعت مي‌باشد.

ريماک توانسته سرمايه‌گذاراني از آسيا و آمريکاي جنوبي پيدا کند تا 20 ميليون دلار براي توليد اين خودرو سرمايه‌گذاري کنند. قرار است 88 دستگاه از اين خودروي کوپه سوپر اسپرت الکتريکي با قيمت هر کدام 980 هزار دلار توليد شوند.اين سوپراسپرت با نام Concept One که گفته مي‌شود تنها ابرخودروي تاريخ کشور کرواسي است، اگرچه پيشرانه‌اي الکتريکي دارد اما مي‌تواند پابه‌پاي لامبورگيني آونتادور و حتي پاگاني زوندا R حرکت کند!

حال ظاهرا شرايط براي فروش اين خودرو درحال آماده‌شدن است چرا که کمپاني ريماک چندي پيش و در جريان نمايشگاه غيررسمي موناکو 2012 قيمت پايه‌اي آنرا 742,000 يورو اعلام کرد. اين درحاليست که سال گذشته قيمت آن 650,000 يورو بود.

برقيتمامخودروريماکسوپر
نظرات (0)
افزودن نظر