شیشه های گوریلا گلس به خودروها نیز رسید

شیشه‌های گوریلا گلس که امروزه در تلفن‌های همراه هوشمند بسیار کاربردی هستند در آینده‌ای نزدیک وارد خودروها نیز خواهند شد.

شیشه‌های گوریلا گلس بزودی در خودروها

بسیاری از مالکان فورد F-150 در مورد برخورد سنگ ریزه به شیشه‌ی اتومبیلشان نگران هستند. در پاسخ به این نگرانی شرکت کورنینگ با همکاری هایپرفورمنس پروژه‌ای را آغاز نموده است تا شیشه‌ی گوریلا گلس را برای پر فروش‌ترین خودروی بازار ایالات متحده تولید نماید. اگر در مورد شیشه‌های گوریلا گلس اطلاعاتی ندارید، باید اشاره کنیم که این شیشه‌ در تلفن‌های همراه هوشمند کاربرد فراوانی دارد و در مقایسه با شیشه‌های معمولی مقاومت بالایی در برابر خراش و شکستگی از خود نشان می‌دهد. در این پروژه هدف این است که از شیشه‌های مشابهی در خودروها استفاده شود تا دیگر برخورد سنگ ریزه نتواند در شیشه شکستگی یا خراش ایجاد کند. این شیشه قابلیت استفاده در هر نوع خودرو را دارد؛ ولی بیشتر در وانت‌های آفرودی مثل فورد F-150 استفاده خواهد شد.

هزینه ی شیشه‌های گوریلا گلس چقدر است؟

به گزارش CNET قیمت شیشه‌ی فورد F-150 در حال حاضر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار بدون احتساب دستمزد نصب است. این مبلغ همچنین با توجه به اینکه خودرو مجهز به حسگر باران باشد یا نه، می‌تواند متغیر باشد. برای مقایسه قیمت شیشه‌ی گوریلا گلس برای این خودرو ۹۰۰ دلار بدون هزینه‌ی نصب است. گرچه این قیمت به‌طرز قابل توجهی بیشتر است، ولی اگر کسی خودرو را در شرایط آفرودی یا کارگاهی استفاده می‌کند، چنین هزینه‌ای برایش ارزش خواهد داشت. استفاده از گوریلاگلس به‌خصوص برای مالکان F-150 راپتور که با خودروی خود زیاد به آفرود می‌روند، سرمایه‌گذاری خوبی به حساب می آید.

فورد پیش از این نیز در خصوص استفاده از شیشه‌ی گوریلا گلس با کورنینگ همکاری کرده بود. سوپر اسپرت فورد GT جدید که در کارخانه‌ی Multimatic فورد در کانادا تولید می‌شود نیز به‌صورت استاندارد از شیشه‌ی مقاوم استفاده می‌کند. گروه فیات کرایسلر نیز شیشه‌ی گوریلا را به‌صورت یک آپشن برای جیپ رانگلر جدید عرضه می‌کند.

Gorila glassخودروشیشه‌های گوریلا گلس
نظرات (1)
افزودن نظر
  • فرید سماواتی

    هم اسمش خوبه هم خودش 🙂