فولکس دوم شد؛ هولدینگ رنو نیسان میتسوبیشی پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان شد

ائتلاف رنو نیسان میتسوبیشی با انتشار بیانیه ای از دستیابی به عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۸ خبر داد. در سال گذشته این گروه چند ملیتی توانسته ۱۰٫۷۶ میلیون خودروی تجاری و سواری سبک در سرتاسر دنیا به فروش برساند که در مقایسه با رکورد ۱۰٫۶ میلیونی سال ۲۰۱۷، اندکی رشد داشته است.

با در نظر گرفتن رکورد سال ۲۰۱۸ باید گفت از هر نه خودروی فروخته شده، یک مدل جزو محصولات رنو نیسان میتسوبیشی بوده است.

آمار مدل های تجاری سبک از میان کل خودروهای به فروش رسیده، با ۱۳٫۵ درصد رشد به ۲ میلیون دستگاه افزایش یافته است. همچنین تقاضا برای مدل های برقی نیز روندی افزایشی داشته و این گروه فرانسوی-ژاپنی حدود ۷۲۵ هزار خودروی پاک به مشتریان خود تحویل داده است. با این رقم فروش مدل های پاک هم ۳۴ درصد بیشتر شده است.

اگر بخواهیم میزان فروش را بر اساس برندها و به طور مجزا بررسی کنیم، باید بگوییم که رنو و میتسوبیشی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ به ترتیب برابر با ۳٫۲ و ۱۸٫۳ درصد رشد فروش را تجربه کرده اند؛ اما آمار نیسان علی رغم تحویل ۵,۶۵۳,۶۸۳ خودرو، با ۲٫۸ درصد افت همراه بوده است.

از نظر محبوبیت در مناطق مختلف جهان، نیسان در چین، رنو در فرانسه و میتسوبیشی در اندونزی بیش از هر جای دیگری پرطرفدارتر بوده اند. به طور کلی هم چین با فروش ۱٫۹ میلیون خودرو، ایالات متحده با فروش ۱٫۶ میلیون، فرانسه با فروش ۷۶۳,۹۸۴، ژاپن با فروش ۷۲۷,۸۲۳ و روسیه با فروش ۶۴۸,۷۹۵ خودرو به ترتیب بزرگ ترین بازارهای گروه رنو نیسان میتسوبیشی لقب گرفته اند.

با استراتژی میان مدتی که رنو نیسان میتسوبیشی اتخاذ کرده، ۴۰ مدل متنوع با سطوح خودران متفاوت و ۱۲ مدل برقی تا سال ۲۰۲۲ به جمع محصولات اضافه خواهند شد. بد نیست اشاره کنیم مدل های تولید شده روی پلتفرم CMF نقش پر رنگی در بهبود آمار فروش رنو نیسان میتسوبیشی ایفا کرده اند. نسل پنجم هاچ بک کوچک و دوست داشتنی کلیو نیز که هفته آینده معرفی می شود، بر اساس این پلتفرم (CMF-B) شکل گرفته است.

انتظار می رود با معرفی کلیوی جدید و همچنین عرضه نسخه هیبریدی مگان و کپچر، ائتلاف فرانسوی-ژاپنی امسال موفق تر ظاهر شود.

ناگفته نماند مثل سال گذشته امسال نیز بین رنو نیسان میتسوبیشی و فولکس واگن رقابتی آماری به وجود آمده و هر یک خود را شایسته عنوان بزرگ ترین خودروساز جهان می دانند! گروه فولکس واگن بدون در نظر گرفتن محصولات سنگین دو برند اسکانیا و مان موفق به فروش ۱۰٫۶ میلیون خودرو شده؛ در صورت احتساب کشنده ها و اتوبوس های دو برند مذکور، آمار این گروه به ۱۰٫۸۳ میلیون خودرو افزایش پیدا می کند.

پس از رنو نیسان میتسوبیشی و فولکس واگن برند تویوتا است که با تحویل ۱۰٫۳۹ میلیون خودرو جایگاه سوم را به خود اختصاص داده، این آمار با احتساب محصولات سه برند لکسس، تویوتا و دایهاتسو به دست آمده و کشنده های برند هینو موتورز (Hino Motors) در آن لحاظ نشده اند.

شایان ذکر است از بین مدل های گوناگون، مثل سابق تویوتا کرولا پرفروش ترین خودروی جهان بوده و سال گذشته ۱,۱۸۱,۴۴۵ نفر از ساکنین کره خاکی، نسبت به خرید این خودرو اقدام کرده اند. پس از کرولا فورد سری F با فروش ۱,۰۸۰,۷۵۷، تویوتا RAV4 با فروش ۸۳۷,۶۲۴، هوندا سیویک با فروش ۸۲۳,۱۶۹ و فولکس واگن تیگوان با فروش ۷۹۱,۲۷۵ دستگاه در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.

پرفروش ترین خودروساز جهانپرفروش ترین خودروی جهانرنوفولکس واگنمیتسوبیشی
نظرات (4)
افزودن نظر
  • fattahi

    پرفروش ترین خودروساز که سایپائه، پراید پنجاه میلیونی هارو با تحویل ۱۴۰۰ پیش فروش کردن … یک ساعته هم همرو میخرن مردم

  • سماواتی

    لطفا کلاه بردار ترین گروه خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۸ رو هم معرفی کنید، البته ایرانیا میدونن، برای معرفی به غیر ایرانی ها میگم

  • واحدی

    دستاورد بزرگ تاریخ هم میرسه به سایپا با پراید ۵۵ میلیونی

  • yavari

    چه فایده وقتی ما نمیتونیم استفاده کنیم و محکوم به استفاده از خودروهای سایپا و ایرانخودروایم