لامبورگینی سنتناریو 2018

لامبورگینی سنتناریو 2018

کمپانی لامبورگینی، (Lamborghini) یک شرکت خودروسازی ایتالیایی می باشد، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت فعالیت می‌کند. کمپانی لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تأسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به ‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد. هم‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌نماید. فروچیو لامبورگینی؛ بنیانگذار لامبورگینی، تحصیلاتش را در زمینه طراحی ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی، به پایان رساند، سپس وارد ارتش ایتالیا شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به کار گردید. در جنگ جهانی دوم او به عنوان مکانیک، در یک کارخانه مشغول به کار شد و پس از جنگ، با استفاده از بقایای تجهیزات نظامی کارخانه موردنظر، به تولید تراکتور پرداخت؛ ولی او عاشق اتومبیل‌های سریع بود و همواره رؤیای سرعت، در سر می‌پروراند. وی در سال ۱۹۴۷ با تقویت موتور یکی از مدل‌های فیات، یک اتومبیل مسابقه‌ای فراهم کرد و در سال ۱۹۴۸ با این اتومبیل، در یک مسابقه محلی شرکت نمود. چندین دلیل متفاوت از چرایی و چگونگی ورود لامبورگینی به دنیای اتومبیل‌ها وجود دارد. یک افسانه حکایت از بحث بین انزو فراری (رئیس کارخانه فراری) و فروچیو لامبورگینی دارد، آن هم بر سر اینکه چه کسی می‌تواند اتومبیل‌های بهتری را تولید کند. داستان دیگر بیان می‌کند که فروچیو به‌طور مداوم از اتومبیل فراری خود ناراضی بود. (به دلایلی از جمله دفعات متعدد بردن ماشین به تعمیرگاه، خدمت رسانی ضعیف و غیره). به نظر می‌رسد که واقع بینانه‌ترین استدلال، پس زمینه دانش مکانیکی و کار منحصر به‌ فرد فروچیو در حس تجارت باشد.

و اما زمانی که مردم عادی فوت می‌کنند، یاد آنها در قاب عکس و یا حکایات شخصی گفته شده توسط عزیزانشان گرامی داشته می‌شود. اما اگر شما یک ایتالیابی باشید که در ابتدا تراکتور می‌ساختید و در ادامه یک سوپر اسپرت را بنیان گذاشته باشید، در تولد ۱۰۰ سالگیتان برای ادای احترام  به شما، خودرویی نظیر لامبورگینی سنتناریو معرفی خواهد شد. طراحان لامبورگینی نسل به نسل خطوط را شکسته تر می‌کنند و آن ظاهر تهاجمی افراط گرایانه یکی از اصلی ترین مشخصه هایی است که سنتناریو در آن غرق شده است. میراث این خودرو مشخص است، شیشه های شش وجهی، چراغ‌های جلو افقی، ورودی های بزرگ هوا، و طراحی جسورانه، همگی از خصوصیاتی هستند که آن را شایسته‌ی برند گاو وحشی لامبورگینی ساخته اند.

لامبورگینی در این نسخه‌ی به نمایش گذاشته شده، رنگ کاملی را استفاده نکرده و از رنگ سیاه مات بدنه‌ی فیبر کرینی اش، به منظور رنگ کلی بدنه بهره برده است. همچنین در جلو پنجره،پره‌های دیفیوز، و دو خط نازک بر روی سقف، اثاری از رنگ زرد به چشم می‌خورد که بی دریغ این نوع رنگ آمیزی، ظاهر فوق العاده‌ی را به آن ارزانی داشته است. البته رنگ به کار برده شده می‌تواند بنا بر سفارش مشتری تغییر پیدا کند. لامبورگینی تولید ۴۰ دستگاه سنتناریو را برنامه‌ریزی کرده که ۲۰ دستگاه کوپه و ۲۰ دستگاه رودستر انواع این خودرو را تشکیل می‌دهد. قیمت خام و بدون احتساب هزینه‌ی جابجایی و مالیت سنتناریو ۱.۷۵ میلیون دلار اعلام شده است.

فروچیو لامبورگینی شاید اگر هم‌چنان در قید حیات بود، هیچ‌گاه پیش‌بینی هدیه‌ی تولدی این چنین را نمی‌کرد اما میراث‌داران وی به خوبی ثابت کرده‌اند که برای موسس خود ارزش زیادی قائل هستند. همانند طراحی بدنه، داخل سنتناریو نیز تماما از فیبر کربن ساخته شده است که موجب شده این خودرو در مجموع ۱۵۲۰ کیلوگرم وزن داشته باشد. یک موتور V12 تنفس طبیعی وظیفه‌ی تامین انرژی سنتناریو را عهده دار است که توانایی تولید ۷۵۹ اسب بخار را دارد. گفتنی است که این مقدار قدرت تولیدی ۱۹ اسب بخار از  اونتادور سوپرولاچه بیشتر است. در نتیجه باید گفت که این موتور، قدرتمندترین پیشرانه‌ای است که لامبورگینی تا کنون تولید کرده. دور موتور نیز از ۱۰۰ تا ۸۶۰۰ دور بر دقیقه مطرح شده است. 

سنتناریو برای این که به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد تنها به ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد و قادر است برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۲۳.۵ ثانیه زمان صرف کند. هنگامی که یک خط مستقیم برای رانندگی در دسترس نیست، سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب با زاویه بخشیدن به چرخ ها، دایره چرخش را کاهش خواهند داد. نوع اثر و عملکرد این سیستم در کنار رفتار سیستم هایی نظیر انتقال قدرت، کنترل پایداری،و فرمان، با توجه به انتخاب حالت های Strada، Sport، و Corsa تغییر می‌کند. در بخش داخلی سنتناریو  به طور عمده‌ای از فیبر کربن و مقادیر زیادی چرم استفاده شده است. 

در بخش داخلی سنتناریو  به طور عمده‌ای از فیبر کربن و مقادیر زیادی چرم استفاده شده است.  شبکه های سرگرمی  نسبت به اونتادور به روز شده اند که از این جمله امکانات می‌توان به صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی لمسی با کیفیت بالا، اپل CarPlay، اتصال به وای فای و برخی از ویژگی های دیگر اشاره کرد که فروچو در طول زندگی اش احتمالا تصورش را هم نمی‌کرد. همچنین باید اشاره کرد که سنتناریو می‌تواند عملکردش را در طول پیست به صورت داده های مختلف به ثبت برساند. مرد تراکتور ساز قدیمی هیچگاه تصور را هم نمی‌کرد که قرار است در صدمین سالگرد تولدش چنین ابر خودوریی را هدیه بگیرد.

 

۲۰۱۸سنتناریولامبورگینی
نظرات (0)
افزودن نظر