هوندا آکیورا NSX مدل 2017

هوندا آکیورا NSX مدل 2017

کمپانی هوندا، شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به لحاظ تولید موتورسیکلت و موتورخودرو در جهان شناخته می‌شود. شرکت هوندا در سال ۱۹۴۸ توسط سوییشیرو هوندا تاسیس شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون، بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان می‌باشد. این شرکت همچنین با تولید ۱۴ میلیون موتور خودرو در سال، به ‌عنوان بزرگترین تولیدکننده موتورهای درون‌سوز جهان، شناخته می‌شود. کمپانی هوندا علاوه بر صنعت خودروسازی، در حوزه‌های دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت و موتورهای جت، قایق‌های موتوری، پمپ‌های آب، تجهیزات الکتریکی، ژنراتورها، ربات و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. شرکت هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود، که اقدام به تولید خودروهای لوکس، تحت برند اکیورا نمود و شرکت‌های تویوتا و نیسان نیز با الگو برداری از هوندا، اقدام به راه‌اندازی برندهای لکسوس و اینفینیتی کردند. در حال حاضر کمپانی هوندا پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن، تویوتا، هیوندای موتور، فورد، نیسان و پژو سیتروئن هشتمین خودروساز بزرگ جهان به ‌شمار می‌آید.

خودرو هوندا NSX مدل ۲۰۱۷ بخشی اعظم از مراحل توسعه خود را در «اوهایو» امریکا و زیر دست گروه کوچکی گذرانده که آن را همانند یکی از اعضای خانواده ‌شان می‌دانند. این خودرو یک مدل هیبرید الکتریکی چهار چرخ متحرک است که در یکی از با شکوه‌ ترین و عجیب‌وغریب‌ترین پوشش‌های جهان قرار داده شده است. سازندگان این مدل، بسیار به محبوبیت آن امیدوارند و آن را همانند عزیزانشان که ۲ سال تمام آنها را در هنگام طراحی این خودرو ندیده بودند، دوست دارند. این خودرو، چکیده‌ای خالص از «تکنولوژی» است. موقعیت ۳ موتور الکتریکی NSX به این صورت است که ۲ تای آنها بر روی محور جلو قرار می‌گیرند و جای موتور سوم در بین موتور دو توربو شارژر V6 و گیربکس دو کلاچه ۹ سرعته اتوماتیک است. تنها با کسری از مبلغ ۸۵۰ هزار دلاری پورشه ۹۱۸ اسپایدر، بسیاری از مزیّت‌های آن در اختیار قرار می‌گیرند؛ از جمله سرعت بالای گشتاور بُرداری، دستیار پیشرانه پیوسته برای رانندگی نرم‌ تر نسبت به تأخیر توربو و تغییرات گشتاور در هنگام رفتن به دنده بالاتر، مصرف سوخت نسبتاً بهینه و در صورت علاقه داشتن راننده، یک حالت عملکرد آرام و ساکت. در آینده این امکانات را در یک «سیویک» نیز خواهیم دید، ولی در حال حاضر، برچسب قیمت خودروی حاوی آنها در زیر ۲۰۰ هزار دلار قرار می‌گیرد.

طراحان هوندا برای طراحی NSX، از حال و هوای مردانه ویژه خودروهای ایتالیایی و همین‌طور، سبک خیالی و آینده ‌نگرانه مدلی مانند بی‌ام‌و i8 فاصله پیدا کرده و به جای آن، از خطوطی تُند و تهاجمی، به شیوه‌ای معمولی بهره گرفته‌اند. البته NSX یک خودروی عصبانی نیست، ولی مصمم و جدّی به نظر می‌آید. جثه عریض و فاصله محوری بلند، بدنه‌ای با دماغه پهن که نسبت‌های یک مدل موتور وسط به خوبی در آن رعایت شده، چیزهایی هستند که به راحتی اشخاص کنجکاوی که در اطراف قدم می‌زنند را به سراغ این خودرو می‌کشانند. بینی آتشین جلوی NSX، رادیاتورها و کندانسورهای A/C را پوشانده است و دریچه‌های کناری، جریان هوا را برای خنک‌کننده‌های داخلی و مکش‌های موتور تأمین می‌کنند. NSX اولیه مدل ۱۹۹۱ دارای دستگیره‌های با طراحی شبیه به باله بود، ولی این مدل از دستگیره‌های مخفی به سبک «آستون مارتین» استفاده می‌کند. در کنار اِلمان‌های شاسی و تجهیزات آلومینیومی به کار رفته در این مدل، یک صندوق عقب ۱۱۳ لیتری، درست در پشت موتور V-6 قرار گرفته است. همچنین وقتی از عقب به NSX نگاه کنید، مجموعه‌ای از لوله‌های اگزوز را می‌بینید که بیشتر شبیه به لوله‌های اگزوز هوندا فیت هستند. این چهار لوله خروجی، به نسبت خودرویی که می‌خواهد شتابی زیر ۳ ثانیه داشته باشد، کوچک‌تر از حدّ معمول به نظر می‌رسند.

موتور ۳/۵ لیتری «کارتل خشک» V-6 از میراث مسابقه‌ای گذشتگان خود در قالب زاویه ۷۵ درجه‌ای V بهره می‌برد. با این حال، نباید انتظار سر و صدا و جلب‌توجه زیادی از این خودرو داشت. فرهنگ ژاپنی‌ها مبتنی بر «ادب و نزاکت» است؛ چیزی که در آکورا NSX نیز دیده می‌شود. یکی از نمونه‌های این موضوع، حالت‌های سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک است که با «ساکت» آغاز می‌شوند. در این حالت، شما می‌توانید با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت، به‌آرامی و با فشار کم بر روی پدال گاز از مسیرها عبور کنید. تد کلاوس (Ted Klaus)، مهندس احساساتی پروژه NSX می‌گوید: سکوت در یک سوپرماشین، واقعاً شگفت‌انگیز است. ما قطعاً یک رویکرد متفاوت با «فراری» در این زمینه داریم. رئیس بخش روابط عمومی هوندا آقای Sage Marie می‌گوید که NSX اگرچه شبیه NSX اصلی نیست اما در راه درستی قدم برمی‌دارد و این صنعت را در جهت جدیدی قرار می‌دهد. درحالی‌ که NSX اصلی و قدیمی بسیاری از سوپرکارها را وادار به ارائه‌ی کارایی هیجان‌انگیز با وزن کم، اطمینان بالا و سهولت رانندگی کرد، این NSX سطح جدیدی از تکنولوژی هیبریدی و توانایی هندلینگ را به ارمغان آورده است، چیزی که مهندس ارشد Ted Klaus عمیقاً باورش دارد و می‌گوید که برای همیشه این دسته را تغییر خواهد داد.

آکورا 4 حالت رانندگی دارد که می‌توانید از کنسول مرکزی به آن‌ها دسترسی داشته باشید: حالت ساکت، اسپورت، اسپورت پلاس و نهایتاً پیست. با انتخاب هرکدام از حالات خودرو سخت‌تر شده و عکس‌العمل نیز سریع‌تر می‌شود. متأسفانه در حالت پیست هم صدای کافی به گوش نمی‌رسد. در داخل کابین شما حتی نمی‌توانید صدای اگزوز را بشنوید. به‌جای آن صدایی در پشت سر شما پخش می‌شود، درست همانند مکلارن. آکورا همچنین معامله‌ی بزرگی را برای نمای خارجی خودرو انجام داده است و درحالی‌که قطعاً به‌اندازه‌ی اسب‌های بخارش گیرا نیست اما باید گفت که شما بهتر می‌توانید روح یک خودروی اسپورت را ببینید و حس اطمینان بیشتری در پشت فرمان داشته باشید. آکورا کاری کرده که همانند NSX قدیمی، نمای داخلی این خودرو هم راحت و دوستانه باشد. فضای داخلی خوب است البته برای سوار و پیاده شدن نیاز به کمی دقت است. آنچه جالب است، این است که با همه‌ی فنّاوری‌های آینده‌نگرانه‌ای که در این خودرو به‌کاررفته، کابین خودرو به‌طور قابل‌توجهی ساده و شکیل شده و استفاده از آن آسان است. نشان‌دهنده‌های دیجیتالی جذاب ازکاردرآمده‌اند و فرمان فیبر کربن مات (آپشن) قطعاً جذاب است. متأسفانه، برخی عملکردها به‌صورت دستی هستند و نما و احساس برخی کلیدها همخوانی چندانی با برچسب قیمت خودرو ندارند.

در نهایت، مشخصات فنی این خودرو:
پیشرانه: 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو به همراه 3 موتور الکتریکی
گیربکس: نه سرعته ی کلاچ دوبل
قدرت: 573 اسب بخار، 645 نیوتن متر گشتاور
حداکثر سرعت: 307 کیلومتر بر ساعت

۲۰۱۷NSXآکیورامدلهوندا
نظرات (0)
افزودن نظر