چرا باید از خوشبوکننده های طبیعی (Natural)استفاده کرد و عوارض خوشبو کننده های هوا شیمیایی چیست

چرا باید از خوشبوکننده های طبیعی (Natural)استفاده کرد و عوارض خوشبو کننده های هوا شیمیایی چیست

عوارض خوشبو کننده هاي هوا, خوشبوکننده دهان و عطر و ادکلن

امروزه در بسياري از خودروها، منازل و محيط هاي کاري براي رفع بوي نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپري هاي خوشبو کننده با رايحه انواع گل ها و ميوه ها تا بوي وانيل و کاکائو هم استفاده مي شود. مواد خوشبو و تازه کننده هوا که باعث مي شود افراد از نفس کشيدن لذت ببرند، اما غافل از اين که گازها و مواد شيميايي و سمي که در اين خوشبوکننده ها وجود دارد مي تواند در دراز مدت سيستم تنفسي را بيمار کند.

خوشبوکننده هاي هواي شيميايي کدام بيماري ها را تشديد مي کنند؟
-آسم
-تنگي نفس
-آلرژي
– آمفيزم (بيماري تنفسي)
-برونشيت مزمن
مضرات خوشبوکننده هاي شيميايي هوا براي افراد سالم در کوتاه مدت:
-خارش
-عطسه
-آبريزش بيني
-سرفه
مضرات خوشبوکننده هاي  شيميايي هوا براي افراد سالم در بلند مدت:
-تنگي نفس

-خس خس سينه

عملکرد مواد خوشبوکننده هوا چگونه است؟

اين مواد به محض اسپري شدن در هوا، سلول هاي موجود در مخاط بيني را تحريک کرده و به جريان خون راه مي يابند. مواد التهابي از اين طريق خود را به سلول هاي عضلاني مجاري تنفسي فوقاني و تحتاني مي رسانند و مخاط ريه را دچار التهاب کرده و آن طور که روي موش ها آزمايش شده، باعث بروز مشکلات عصبي نيز مي شوند .
به گفته متخصصان، حساسيت پذيري مجاري هوايي با افزايش سن تغيير مي کند و هر چه دفعات استفاده و مدت تماس با اين گونه مواد بيشتر باشد، خطرات و عوارض ايجاد شده بر اثر استفاده از اين مواد نيز افزايش خواهد يافت. اين قضيه در مورد اسپري هاي خوشبو کننده دهان نيز صدق مي کند و عوارض مشابهي را براي افراد به دنبال خواهد داشت .
مهم ترين عوارض خوشبو کننده هاي فاقد استاندارد و شيميايي

مطالعات نشان داده است برخي خوشبو کننده هاي بي نام و نشاني که  به وفور در بازار با قيمت هاي ارزان به فروش مي رسند، حاوي مواد فوق العاده سمي هستند که به تضعيف سيستم ايمني بدن ما منجر مي شوند. دوز بالاي موادي همچون اتيل استات و بنزآلدئيد که در اين خوشبوکننده ها وجود دارد نوعي نوروتوکسين يا سم محسوب شده و سرطان زا هستند .

مضرات خوشبوکننده هاي هوا براي کودکان

اين خوشبوکننده ها براي کودکان بيشتر از بزرگسالان مضر و مخرب است. کودکان به دليل آن که در سنين رشد هستند و هنوز بافت ها و ارگان هاي بدنشان بخوبي تکامل نيافته، در مقابله با سموم قدرت کمتري داشته و بسيار آسيب پذيرترند .

جايگزين خوشبوکننده هاي مصنوعي

با تمام اين تفاسير اگر به استفاده از مواد خوشبو کننده اعتياد پيدا کرده ايد و حتما بايد فضاي تنفسي تان معطر باشد، دست کم به جاي استفاده از خوشبو کننده هاي مصنوعي و شيميايي هوا، از خوشبو کننده هاي ارگانيک و عصاره هاي طبيعي و بي ضرري که طب سنتي پيشنهاد مي دهد استفاده کنيد.
شرکت گنجي پخش با توجه به جاي خالي خوشبو کننده هاي ارگانيک در بازار محصولات بهداشتي کشورو لزوم ان براي سلامتي هم ميهنان عزيز اقدام به اخذ نمايندگي رسمي خوشبو کننده هاي ارگانيک شرکت نچرال فرش لهستان نموده که علاوه بر دارا بودن رايحه هاي طبيعي و با کيفيت و به ياد ماندني  براي سلامتي افراد سالمند و خرد سال نه تنها مضر نبوده بلکه محيطي ارامش بخش و شاد براي انان به ارمغان مي اوردن

Naturalازاستفادهبایدچراچیستخوشبوخوشبوکنندهشیمیاییطبیعیعوارضکردکنندههایهواو
نظرات (2)
افزودن نظر
  • علی رفیعی

    نچرال فرش واقعا برند خوبیه من هر کدوم از خوشبوکننده هاشو خردیم راضی بودم

  • میلاد بیگی

    تمام خوشبو کننده های نچرال فرش هم بوی خوبی دارن هم پخش بوی عالی
    من از رهر مدلی که از این برند خریدم راضی بودم