چری تیگو 7 به زودی در خیابان های تهران

چری تیگو 7 به زودی در خیابان های تهران

اما نکته جالب توجه این است که تیگو 7 نسبت به طرح مفهومی TX تغییرات اندکی داشته است و سبک طراحی بکار رفته توسط طراح انگلیسی چری به نام جیمز هوپ در تیگو 7 کاملا مشهود است.
در واقع تیگو 7 بنیان گذار سبک جدید طراحی چری است و مخاطب این خودروساز چینی از این پس مشتریان جوان و جویای هیجان خواهد بود.
قاعدتا عدد 7 نشان دهنده این موضوع است که تیگو 7 نسبت به مدل تیگو 5 ابعاد بزرگتری خواهد داشت، اما فاصله بین دو محور تیگو 7 فقط 6 سانتی متر از تیگو 5 بیشتر است (فاصله بین دو محور تیگو 7 برابر 2670 میلی متر است) و تیگو 7 با ارتفاع 1670 میلی متر، 7 سانتی متر از برادر کوچکش کوتاه تر است.
طول و عرض این دو شاسی بلند چری تقریبا یکسان است.
نسخه ابتدایی این شاسی بلند چینی از موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 122 اسب بخار بهره می برد و امکان انتخاب دو جعبه دنده وجود خواهد داشت: یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یک گیربکس خودکار CVT که باعث افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت تیگو 7 می شود.
همچنین یک موتور 1.5 لیتری مجهز به توربو شارژر نیز برای تیگو 7 در نظر گرفته شده است که توان تولید 152 اسب بخار قدرت را دارد. حداکثر گشتاور این موتور 205 نیوتن متر است و چری سال گذشته تیگو 5 را نیز به این موتور مجهز کرده بود. وظیفه انتقال نیرو در مدل توربوی تیگو 7 بر عهده گیربکس 6 سرعته خودکار دو کلاچه خواهد بود.
چری در آینده نزدیک قصد عرضه مدل هیبریدی این خودرو را نیز دارد.
تیگو 7 ماه اکتبر یعنی حدودا 3 ماه دیگر در بازار چین عرضه خواهد شد.
با در نظر گرفتن بازه قیمتی این پرچمدار جدید چری (20 تا 26 هزار دلار) احتمال میرود این خودروی جدید چینی لیست کاملی از تجهیزات و امکانات داشته باشد.
در واقع تیگو 7 گران قیمت ترین شاسی بلند چری محسوب میشود و حدودا 30 درصد از مدل تیگو 5 گرانتر بوده و دو برابر مدل تیگو 3 قیمت دارد.
با در نظر گرفتن قیمت فعلی تیگو 5 در بازار کشور احتمال میرود شرکت مدیران خودرو تیگو 7 را با قیمتی حدود 110 میلیون تومان در ایران به فروش برساند.

7بهتهرانتیگوچریخیاباندرزودیهای
نظرات (0)
افزودن نظر