به راحتی از شر بوی بد خودرو داخل خلاص شوید!

بررسی ویژگی‌ها و خواص انواع از بین برنده بو و خوشبو کننده خودرو

 از آن‌جایی که بیشتر افراد زمان زیادی از روز خود را در داخل ماشین سپری می‌کنند، توجه به نظافت و پاکیزگی فضای داخلی خودرو امری ضروری است. یکی از عواملی که می‌تواند تجربه بسیار ناخوشایندی برای سرنشینان خودرو بیافریند، استشمام بوی نامطبوع در داخل ماشین است. عوامل مختلفی می‌تواند بوی بد ایجاد کند و علاوه بر ایجاد احساس ناخوشایند، ممکن است برای سلامتی افراد نیز مشکلاتی ایجاد کند؛ به همین دلیل مهم است که بدانیم چطور باید با این بوهای بد مقابله کنیم. ما در این مقاله به بررسی عوامل ایجاد بوی بد، معرفی محصولات بوبر و خوشبوکننده مخصوص خودرو پرداختیم. در انتها روش‌های جلوگیری از ایجاد بوی بد را نیز توضیح می‌دهیم.

بوی بد چیست و چگونه منتشر می‌شود؟

 به طور کلی باید بدانید هوای داخل خودرو تفاوت چندانی با هوای داخل منزل یا سایر فضاهای بسته ندارد. وقتی شما در ماشین سیگار می‌کشید، حیوان خانگی خود را با ماشین جا به جا می‌کنید یا غذا و نوشیدنی در ماشین می‌خورید آلودگی‌های بسیاری به وحود آمده و رشد می‌کنند. اثرات به جا مانده از نیکوتین، موی حیوانات و عرق بدن روی صندلی‌ها و سطوح داخلی، وقتی مدتی از خودرو استفاده نشود و هوا راکد بماند بوی بدی از خود ساطع می‌کنند. از سمت دیگر لکه‌های باقی مانده از غذا و نوشیدنی هم می‌تواند محلی برای تجمع و رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها شود که آن‌ها نیز بوی نامطبوعی دارند. در کنار عوامل داخلی، آلاینده‌های موجود در هوای شهری، دود خودروها و… نیز می‌تواند ترکیب بسیار ناخوشایندی برای سیستم بویایی ما بسازد.

 چرا باید بوی بد را از بین ببریم؟

 همان طور که گفتیم باقی ماندن یک یا چند ترکیب شیمیایی بوی بد را ایحاد می‌کند. این بو با حرکت هوا به عصب‌های بویایی ما رسیده و آن را حس می‌کنیم. این بوها مثل رایحه‌های دلپذیر بعد از مدتی که در معرضشان باشیم برای ما عادی می‌شوند. اما وقتی فرد جدیدی وارد خودرو یا منزل ما شود آن را احساس کرده و آزرده می‌شود. از آن‌جایی که در بیشتر موارد منبع اصلی این بوهای ناخوشایند در فضاهایی دور از دسترس مثل داخل سیستم تهویه هوا، فوم صندلی‌ها یا پشت داشبورد است، پاک کردن فیزیکی آن‌ها ممکن نیست. در این مواقع شما به عنوان صاحب خودرو یا دیتیلر با چالش بزرگی رو به رو هستید؛ چرا که هرچقدر این ترکیبات شیمیایی مدت طولانی‌تری در خودرو بمانند، میزان بوی بد ساطع شده از آن‌ها بیشتر و حذف‌شان دشوارتر خواهد شد.

 کدام نوع خوشبو کننده مناسب من است؟

 خوشبو کننده‌های بسیاری در بازار وجود دارد که می‌تواند بوی بد خودرو را از بین ببرد. انواع مختلفی از این محصولات به شکل اسپری، قوطی، آویز و… برای خودرو موجودند که به صورت مقطعی و کوتاه مدت رایحه خوشبویی در محیط پراکنده می‌کنند ولی از آن‌جایی که تاثیری در حذف عامل ایجاد بوی نامطبوع ندارند، بعد از لحظاتی بوی بد مجدد احساس خواهد شد و این موضوع می‌تواند آزاردهنده باشد. اگر خودرو شما کاملا تمیز است و اطمینان دارید که هیچگونه منبعی برای ایجاد بوی نامطبوع در خودرو نیست و صرفا تمایل دارید رایحه خوشایندی در محیط پخش شده و فضا عطرآگین بماند، استفاده از این خوشبوکننده‌ها می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در غیر این صورت باید ابتدا محصولاتی با توانایی حذف عامل اصلی تولید بوهای بد را خریداری نمایید.

چطور عامل ایجاد بوی بد را حذف کنم؟

 انواع دیگری از خوشبوکننده برای رفع بوی بد خودرو و حذف کامل آلودگی‌ها طراحی شده‌اند که به شکل دستگاه، اسپری و قوطی‌های تمیزکننده و خوشبوکننده سیستم تهویه و فضای داخلی خودرو، در دسترس هستند. این محصولات خاصیت پاک کنندگی و آنتی باکتریال قوی دارند و برای رفع اثر باکتری‌ها، قارچ‌ها، آلودگی‌های چسبیده به سطوح مثل دود سیگار و آلاینده‌های هوا بسیار قوی عمل می‌کنند. بعضی از انواع این محصولات رایحه دلپذیری در نهایت از خود به جا می‌گذارند و بعضی انواع آن‌ها بدون هیچ بویی بوده و صرفاً بوی بد را حذف می‌کنند. شما بنا به نیاز خودرو، سلیقه و بودجه‌ای که دارید می‌توانید انواع مختلفی از این محصولات را خریداری کنید.

خوشبو کننده باکیفیت را از کجا بخرم؟

 در وبسایت گنجی‌پخش، اولین مرجع دیتیلینگ خودرو در ایران، شما می‌توانید انواع مختلفی از خوشبوکننده‌های آنتی باکتریال را مشاهده و خریداری نمایید. محصولات این مجموعه با ضمانت اصالت کالا ارائه می‌شوند و اگر نیاز به مشاوره داشتید، کارشناسان ما در ساعات اداری پاسخگوی شما خواهند بود. 

مشاهده قیمت و خرید انواع خوشبوکننده خودرو

 

 چطور از ایجاد بوی بد در خودرو پیشگیری کنم؟

راهکارهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توانند در جلوگیری از ایجاد و انتشار بوی بد در خودرو موثر باشند. اما باید بدانید به طور کامل نمی‌توان از ایجاد بوی بد جلوگیری کرد. بوی عطر و بدن شما، فرسودگی خودرو، آلاینده‌های موجود در هوای شهرهای بزرگ و عوامل دیگری در نهایت ممکن است باعث آزردگی شما و سرنشینان خودرو شود. با این‌حال خوب است به این نکات توجه کنید. 

یک رطوبت گیر در خودرو خود قرار دهید. این محصولات از رشد قارچ و باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. تمیز نگه داشتن فضای خارجی و داخلی خودرو و مراجعه منظم به مراکز دیتیلینگ یا کارواش‌های معتبر برای پاک کردن آلودگی‌ها بسیار مهم است. بهتر است وقتی در ترافیک و فضای آلوده نیستید دقایقی پنجره‌های ماشین را باز بگذارید. به این ترتیب تا هوای تمیز وارد خودرو شده و جریان یابد. تعویض به موقع فیلتر هوا می‌تواند در جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری کند و در نهایت اگر نظافت داخل خودرو برایتان بسیار مهم است، خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن را در ماشین ممنوع کنید.

معرفی محصولات برتر

 حال که با دلایل ایجاد و روش‌های حذف بوهای بد آشنا شدید خوب است شما را با چند محصول کاربردی در این زمینه نیز آشنا کنیم.

 
اسپری بوبر و خوشبو کننده داخل خودرو کوکمی-کخ کیمی Koch Chemie Fu Fresh Up

 

برای  از بین بردن بوی بد داخل ماشین به یک بوبر قوی نیاز دارید. خوشبو کننده‌ها رایحه دلنشینی در خودرو ایجاد میکنند. اما در صورتی که دارای قدرت بوبری نباشند با بوی بد ترکیب شده و رایحه بدتری متشر می‌کنند. اسپری بوبر و خوشبو کننده داخل خودرو کوکمی-کخ کیمی یکی از بهترین محصولات در این زمینه است. این محصول بوی بد داخل کابین خودرو را از بین برده و سبب ایجاد رایحه دلنشین در آن می‌شود. این اسپری بوهای بد و نامطبوع را خنثی نموده و بوی تازگی و تمیزی به فضای اطراف شما می‌بخشد. این محصول قابل استفاده در اتومبیل، ون، قایق، اماکن بهداشتی، مسکونی و تجاری می‌باشد. شما می‌توانید اسپری بوبر Fu کوکمی را برای لوازمی از جمله پرده، پارچه، کفش، فرش و موکت استفاده کنید.

مشاهده قیمت و خرید اسپری بوبر Fu کوکمی

 

 اسپری خوشبو کننده و بوبر قوی سوناکس Sonax Car Breeze

 

اسپری خوشبو کننده و بوبر قوی سوناکس عملکرد نسبتا متفاوتی نسبت به سایر انواع خوشبو کننده‌ها دارد. این اسپری خاصیت ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال دارد و میکروب های محیط را از بین میبرد. در مرحله بعدی عملکرد خود بوهای بد را خنثی کرده و رایحه دلپذیری از تمیزی و تازگی از خود بر جا می‌گذارد. اسپری Car Breeze سوناکس برای استفاده در محیط خودرو و منزل مناسب بوده و برای لوازمی از جمله پرده، پارچه، کفش، فرش و موکت و حتی لباس نیز کاربرد دارد. در صورتی که بوی بد داخل خودرو بسیار زیاد بود پیشنهاد می‌شود این اسپری را آنقدر روی سطح بپاشید تا نمناک شود . چند دقیقه صبر کنید و سپس پنجره‌ها را ببندید و مجددا این عملیات را تکرار کنید تا بوی بد به طور کامل از بین برود.

مشاهده قیمت و خرید اسپری Car Breeze سوناکس

 
 اسپری‌های خوشبوکننده، آنتی باکتریال و از بین برنده بوی بد داخل خودرو دیورتکس Divortex Klima Fresh Deodorizer

اسپری خوشبوکننده و از بین برنده بوی بد داخل خودرو با رایحه‌های مختلف دیورتکس در برابر بوی سیگار و سایر بوهای نامطبوع داخل خودرو بسیار موثر است. این محصول در مدت کوتاهی هوای داخل خودرو را تازه و خوشبو می‌سازد. علاوه بر آن بوی نامطبوع داخل کانال خودرو را نیز برطرف می‌کند. رایحه های مختلف این محصول بادوام و ماندگار و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. بدین معنا که نیاز به تعویض فیلتر اتاق خودرو نیست.

اسپری خوشبو کننده دیورتکس دوستدار محیط زیست است و آثار تخریبی روی لایه اوزون ندارد. ضمنا باعث واکنش‌های آلرژیک نیز نمی‌شود. برای استفاده از این محصول کافی است، تهویه خودرو با سیستم گردش در فضای داخلی را روشن کرده و روی سردترین دما بگذارید. کمی صبر کنید تا فضای داخلی خودرو خنک شود. قوطی اسپری را به خوبی تکان دهید و در قسمت زیر پای صندلی شاگرد قرار دهید. درها و پنجره های خودرو را ببندید. قفل بالایی اسپری را فعال نمایید. منتظر بمانید تا اسپری عمل کرده و سیستم تهویه پاکسازی شود.

مشاهده قیمت و خرید اسپری‌های دیورتکس

 

خوشبو کننده‌های داخل خودرو آرئون Areon Air Fresheners  

وجود رایحه مطبوع و استشمام آن برای همه افراد خوشایند است. بیشتر مردم برای ایجاد حس خوب در محل کار و زندگی خود از انواع خوشبوکننده‌ها استفاده می‌کنند. توجه به نظافت خودرو و وجود یک عطر دلنشین در ماشین باعث می‌شود راننده و سرنشینان تجربه بسیار بهتری داشته باشند. استفاده از انواع خوشبوکننده مخصوص خودرو می‌تواند چنین حسی را برای شما بیافریند. کمپانی آرئون به صورت تخصصی خوشبوکننده‌های گوناگونی را تولید می‌کند که می‌تواند لحظه‌های شما را به یاد ماندنی و دلپذیر نماید. اگر در خودرو خود سیگار می‌کشید و یا بوی بد دود و آلاینده‌های هوای شهری شما را کلافه کرده است خوشبوکننده‌های آرئون راه حل مشکل شماست. خاصیت پخش ‌شوندگی بوی خوشبوکننده‌های Areon بالا بوده و می‌تواند به خوبی تمامی بوهای بد محیط را خنثی کند.

مشاهده قیمت و خرید انواع خوشبوکننده خودرو آرئون

 

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و یا تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات متداول پیرامون خوشبوکننده‌های خودرو :

 

#سوناکس_آلمان#صفرشویی_خودرواسپری بوبر خودرواسپری خوشبوکننده ماشینبرند سوناکسبوبرخوش بو کنندهخوشبوکننده آویزخوشبوکننده خودروخوشبوکننده دریچه کولرخوشبوکننده فانوسیخوشبوکننده قوطیخوشبوکننده ماشیندستگاه تصفیه هوای خودروسوناکس-Sonaxصفرشوییکوکمی
نظرات (0)
افزودن نظر