6 فکت در مورد شستشوی خودرو

بررسی ویژگی‌ها و خواص انواع پاک کننده چند منظوره خودرو

امروزه که خیلی از افراد صاحب خودرو شخصی هستند تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 80 درصد آن‌ها به صورت مرتب هفته‌ای چند بار با اتومبیل خود رانندگی می‌کنند و این سفرهای منظم و هرروزه باعث کثیف شدن بیشتر و سریع‌تر ماشین می‌شود؛ به همین دلیل شستشوی خودرو اهمیت بسیار بالایی دارد و باید به جزییات آن توجه شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که کثیفی خودرو محدود به چیزی که می‌بینید نیست. تنها رد به جا مانده از کفش خاکی و آلوده روی موکت کف، یا باقی ماندن موی حیوانات خانگی روی صندلی‌ها باعث آلودگی نمی‌شود. قرار دادن زباله‌ها در محفظه کنار در ماشین، ریختن ذرات غذا و نوشیدنی روی سطوح داخلی، باقی ماندن لیوان‌های یک بار مصرف چای و قهوه و… نیز عامل ایجاد باکتری است. باکتری‌های بسیاری روی سطوح مختلف خودرو شما به وجود آمده و رشد می‌کنند. بنابراین، حتی اگر ظاهر ماشین شما کثیف به نظر نمی‌رسد به این معنا نیست که ماشین کاملا تمیز و عاری از آلودگی‌های محیطی می‌باشد. زمان پیشنهادی برای شستشوی خودرو هر دو هفته یک بار است. گرچه بسیاری از افراد کمتر از یک بار در ماه به کارواش مراجعه کرده و یا اقدام به تمیزکاری اتومبیل‌شان می‌کنند.

به همین دلیل خوب است چند فکت مهم در مورد شستشوی خودرو را بدانید و با آگاهی بیشتر به تمیز کردن خودرو خود بپردازید.

بوی بد حاصل از صدها نوع باکتری:

شاید برایتان جالب باشد که بیش از 300 نوع باکتری در خودرو شما وجود دارد. باکتری‌ها در اثر ریختن ذرات مواد غذایی یا نوشیدنی‌ها، تاثیر دود سیگار و آلاینده‌های موجود در هوای شهری، تعریق بدن و عوامل دیگر به وجود آمده و رشد می‌کنند. بوی بد حاصل از تجمع باکتری‌ها می‌تواند تجربه بسیار ناخوشایندی برای شما و سرنشینان خودرو بیافریند.

برای رفع این مشکل باید در مرحله اول منبع این آلودگی و سپس سیستم تهویه هوای خودرو به خوبی پاک و ضدعفونی شود. اسپری‌های بوبر قوی با خاصیت آنتی باکتریال و یا کیت دستگاه تمیزکننده و آنتی باکتریال سیستم تهویه داخل خودرو بهترین تجهیزات برای رفع این مشکل هستند. در نهایت برای ایجاد بوی خوش در فضای داخلی خودرو می‌توانید از انواع خوشبوکننده‌ها که در شکل‌های مختلف موجود هستند استفاده کنید. این محصولات گوناگونی خوبی دارند و به صورت اسپری، قوطی و کارت آویز قابل خرید هستند و با توجه به سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

مشاهده قیمت و خرید انواع اسپری بو بر خودرو

مشاهده قیمت و خرید انواع خوشبو کننده خودرو

 

کثیف‌ترین بخش خودرو:

آلوده‌ترین قسمت هر خودرو، صندلی‌ها خصوصاً صندلی راننده است. این صندلی همیشه در معرض آلودگی‌های بسیاری است که از بدن انسان، باز بودن پنجره و… به آن منتقل می‌شود. از آن‌جایی که این آلودگی‌ها ممکن است برای سلامتی راننده مضر باشند و ایجاد آلرژی کند، این صندلی باید به طور مرتب و اصولی با دقت ویژه تمیز شود.

بهترین وسیله برای تمیز کردن کامل صندلی خودرو دستگاه تورنادو گان است. این دستگاه نوعی تفنگ کف پاش است که باید ترکیب آب و ماده شوینده مخصوص را در مخزن آن بریزید. تورنادو گان محلول درون مخزن را به مواد پودری تبدیل کرده و روی سطح می‌پاشد. در بعضی از انواع این گان امکان پاشش و مکش همزمان هم وجود دارد. در نتیجه دستگاه هم کف پودری روی سطح می‌پاشد و هم کف و آلودگی‌ها را از بدنه بیرون کشیده و پاک می‌کند. اگر گان شما مجهز به قابلیت پاشش و مکش نبود باید از جارو برقی‌های صنعتی مخصوص، به این منظور استفاده کنید. البته دستگاه صفرشویی سانتواما نیز می‌تواند سطح صندلی را تمیز و عاری از هرگونه آلودگی نماید.

مشاهده قیمت و خرید انواع گان کف پاش

مشاهده قیمت و خرید دستگاه صفرشویی سانتواما

 

محل تجمع میکروب‌ها:

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که به خوردن و نوشیدن خوراکی‌های مختلف در ماشین عادت دارید باید به نکات مهمی در شستشوی خودرو خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال بهتر است بدانید که لکه‌های به جا مانده از غذاها روی صندلی، کفپوش‌ها، داشبورد و سایر سطوح می‌تواند نقطه تجمع انواع میکروب‌ها از جمله باکتری‌ها و قارچ‌ها باشد.

محیط نسبتاً گرم و بسته خودرو باعث سرعت گرفتن رشد باکتری و قارچ می‌شود. باقی ماندن این میکروب‌ها در خودرو نیز نه تنها برای سلامتی خطرآفرین است بلکه عمر مفید سطوح مختلف را نیز کوتاه کرده و ظاهر زشتی برای خودرو شما می‌سازد. اگر این لکه‌ها را به محض ایجاد بخواهید پاک کنید با یک دستمال مایکروفایبر و یا شوینده معمولی از بین می‌روند اما اگر مدتی از آن بگذرد، به راحتی پاک نخواهند شد. در این شرایط پیشنهاد می‌شود از مواد شوینده چند منظوره که خاصیت تمیزکنندگی بالا دارند و ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال هستند استفاده کنید.

مشاهده قیمت و خرید انواع شوینده چند منظوره

 

صندوق عقب‌های فراموش شده:

یکی از قسمت‌های خودرو که اغلب صاحبان خودرو و کارواش‌ها در حین شستشوی خودرو به آن بی‌توجهی می‌کنند صندوق عقب‌ها هستند. اکثر افراد به این موضوع دقت نمی‌کنند که صندوق عقب هم مثل سایر قسمت‌های خودرو با انواع آلودگی‌ها در تماس است. صندوق عقب حتی در بعضی موارد بیشتر هم نیاز به تمیز کردن دارد. شما از صندوق عقب خودرو خود برای نگهداری اشیای مختلف از جمله ابزار آلات مورد نیاز خود و… استفاده می‌کنید، در زمان خرید بسته بندی محصولات مختلف را در آن قرار داده و برای سفر نیز چمدان‌ها و اجسام دیگری را در صندوق عقب خودرو می‌گذارید؛ تمامی این موارد باعث می‌شود صندوق عقب اتومبیل شما آلوده شده و نیاز به تمیز کردن مرتب داشته باشد. جاروبرقی‌های صنعتی یا دستگاه‌های صفرشویی که امکان پاشش و مکش همزمان مواد را دارند بهترین گزینه برای پاک کردن صندوق عقب از هرگونه آلودگی هستند.

مشاهده قیمت و خرید انواع دستگاه صفرشویی

 

لکه‌های سرسخت:

ممکن است شما به عنوان صاحب خودرو تا کنون به تمیزکردن حرفه‌ای و منظم خودرو خود توجه چندانی نداشته‌اید. در این شرایط ممکن است با لکه‌های سرسختی که پاک کردن آن‌ها چالش برانگیز است رو به رو باشید. اثر دوده و آلودگی هوای شهری، لکه‌های باقی مانده از دود حاوی نیکوتین سیگار، ذرات باقی مانده از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها روی سطوح مختلف پس از گذشت مدتی سخت و متراکم می‌شود. این لکه‌ها در برابر شوینده‌های معمول پایدار بوده، آثار آن‌ها روی سطوح باقی می‌ماند و پاک کردن‌شان ساده نخواهد بود.

در این مواقع بهترین انتخاب شما، استفاده از بخارشوی است. وقتی بخار با فشار از نازل بخارشوی خارج می‌شود، گرما، رطوبت و شدت آن لکه‌های قدیمی را سست کرده و پاک کردن‌شان را ممکن می‌سازد. بخار آب به داخل بافت سطوح پارچه‌ای سقف و صندلی‌ها نفوذ کرده و  آلودگی‌ها و غبارهای محبوس شده در بافت پارچه را خارج کرده و سطح را کاملاً عاری از آلودگی نمی‌نماید. استفاده از بخارشوی نه تنها هیچ آسیبی به سطوح داخلی خودرو شما نمی‌رساند بلکه باعث ضدعفونی شدن آن نیز می‌شود.

مشاهده قیمت و خرید انواع بخارشوی خودرو

 

مراقبت‌های ویژه:

بسیاری از افراد از اهمیت استفاده از محصولات باکیفیت که مخصوص خودرو طراحی شده‌اند اطلاع دقیقی ندارند. کارواش‌ها نیز اغلب به این موارد بی‌توجه‌اند. می‌دانیم که سلامت و جلوه مناسب بدنه خودرو بسیار مهم است؛ چرا که اصلی‌ترین قسمت در نگاه اول به اتومبیل است. برای حفظ سلامتی بدنه باید به نکات ظریف اما مهمی در حین شستشوی خودرو توجه داشته باشید.

برای شستشوی بدنه خودرو، خشک کردن آن پس از آبکشی و یا پاک کردن مواد شوینده از سطح باید از حوله‌های مایکروفایبر با کیفیت بالا که کاملا تمیز هستند استفاده کنید. وجود ذرات ریز آلودگی روی حوله، یا نامناسب بودن جنس آن می‌تواند باعث پخش شدن آلودگی و ایجاد خط و خش‌های بسیار روی بدنه خودرو شود.

از طرف دیگر بعضی از خودروها به دلایلی نیاز به مراقبت‌های دقیق‌تری دارند. برای مثال خودروهایی با پوشش نانوسرامیک یا گرافین  را باید حتماً با شامپو مخصوص که pH خنثی دارند بشویید. چرا که نانوسرامیک و گرافین، به مواد با خاصیت اسیدی و قلیایی حساس بوده و شستشوی اشتباه می‌تواند به ساختار آن آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند.

مشاهده قیمت و خرید انواع حوله و دستمال مایکروفایبر

مشاهده قیمت و خرید انواع شامپو بدنه خودرو

 

مواد و تجهیزات مورد نیاز برای یک شستشوی حرفه‌ای را از کجا تهیه کنم؟

فرقی نمی‌کند که دیتیلر هستید یا تصمیم گرفته‌اید خودرو خود را در منزل بشویید، شما می‌توانیدبه صورت حضوری و غیرحضوری به فروشگاه گنجی‌پخش، اولین مرجع دیتیلینگ خودرو در ایران، مراجعه کنید. اطلاعات دقیق انواع شوینده‌ها و تجهیزات مورد نیاز را مشاهده و سفارش خود را ثبت نمایید. تمامی محصولات مجموعه ما با ضمانت اصالت کالا ارائه میشود و برای مشاوره نیز کارشناسان ما در ساعات اداری پاسخگوی شما هستند. 44818891-021

مشاهده قیمت و خرید انواع محصولات دیتیلینگ خودرو

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و یا تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات متداول پیرامون شستشوی خودرو :

بهترین روش تمیز کردن صندلی خودرو چیست؟

با استفاده از تورنادو گان‌هایی که توانایی پاشش و مکش همزمان دارند می‌توانید تمام سطوح داخلی خودرو از جمله صندلی‌ها را به خوبی تمیز کنید.

برای از بین بردن بوی بد داخل خودرو چه راهی وجود دارد؟

استفاده از اسپری‌های بوبر قوی می‌تواند تمام آلودگی‌های موجود در سیستم تهویه هوای خودرو را از بین ببرد. در مرحله بعد با استفاده از انواع خوشبوکننده خودرو می‌توانید رایحه‌ای دلپذیر را در داخل ماشین خود ایجاد کنید.

چطور می‌توانیم لکه‌های قدیمی و سرسخت را از بین ببریم؟

در این مواقع بهترین انتخاب، استفاده از دستگاه بخارشوی خودرو است. بخار خروجی از نازل این دستگاه آلودگی‌های قدیمی را سست کرده و سپس به راهی پاک می‌شوند.

بهترین روش تمیز کردن صندوق عقب خودرو چیست؟

انواع دستگاه جاروبرقی صندلی می‌تواند به خوبی تمام کثیفی‌های باقی مانده در صندوق عقب خودرو شما را از بین ببرد.

برای شستشوی بدنه خودرو سرامیک شده چه شامپویی باید استفاده کنم؟

پوشش نانوسرامیک به مواد با خاصیت اسیدی و قلیایی حساس است؛ به همین دلیل برای شستشوی این خودروها باید از شامپوهایی که pH خنثی دارند استفاده کنید.

#شستوشوی_ماشین#صفرشویی_خودرواسپری چند منظورهبخارشویتجهیزات صفرشویی خودروتمیزکنندهتورنادوگاندستگاه بخارشویدستگاه صفرشوییدستگاه صفرشویی خودرودستمال مایکروفایبردستمال مایکروفایبر چند منظورهدستمال مایکروفایبر خشک کنشامپو کارواششستشوی بدنه خودروشستشوی دستمال مایکروفایبرصفرشویی داخل خودروصفرشویی صندلیصندوق عقبکارواش خانگیگان شستشوی خودروگان صفرشوییگان کف پاشلوازم کارواش
نظرات (0)
افزودن نظر