بلادهوند LSR برای رکوردشکنی سرعت آماده می‌شود

خودرو مافوق صوت بلادهوند LSR در حال آماده‌شدن برای شکستن رکورد سرعت زمینی در سال ۲۰۲۰ است.

پس از ورشکستگی طولانی پروژه‌ی خودرو مافوق صوت بلادهوند (Bloodhound) این پروژه دوباره از سر گرفته شده است تا رکورد سرعت روی زمین را جابه‌جا کند. خودرو جدید بلاد هوند اولین آزمایشش را در اکتبر در صحرایی در آفریقای‌جنوبی انجام خواهد داد. پروژه‌ی بلادهوند در سال ۲۰۰۸ دوباره شروع به کار کرده و هدف آن شکستن رکورد سرعت ۱،۰۰۰ مایل‌بر‌ساعت (۱،۶۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت) بود؛ ولی به‌دلیل اتمام منابع مالی این پروژه در دسامبر گذشته کنار گذاشته شد.

قابل ذکر است که کل این پروژه و مجموعه را کارآفرینی به‌نام یان وارهورست خرید و نام خودرو را نیز به بلادهوند LSR تغییر داد. حروف LSR در انتهای نام این خودرو به Land Speed Record، یعنی رکورد سرعت روی زمین، اشاره دارد. همچنین، مالک جدید پروژه را در مارس به مرکز تحقیقاتی جدیدی منتقل کرد. در این مرکز تحقیقاتی، تیم بلادهوند اعمال تغییرات در طراحی خودرو را شروع کرد تا بتواند به سرعت‌ بیشتری دست یابد. تغییرات در خودرو بلادهوند شامل اضافه‌شدن حسگرهای فشار هوا، ارتقای فنرها و کمک‌فنرها، چتر ترمز و سیستم اطفای حریق هستند.

زمانی‌که خودرو آماده و به دریاچه‌ی خشک‌شده‌ی هاکسکین‌پان در آفریقای‌جنوبی منتقل شود، در تلاش نخست، هدف تیم دستیابی به سرعت ۸۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت است. این آزمایش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نوعی تمرین برای شکستن رکورد سرعت محسوب می‌شود. تیم آزمایش‌کننده قرار است در این آزمایش، اطلاعات دریافتی از صدها حسگر خودرو را بررسی و تحلیل کند تا ببیند خودرو در سرعت بسیار زیاد چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

هدف پروژه‌ی بلادهوند شکستن رکورد سرعت ۱،۲۲۷.۹۸۵ کیلومتر‌بر‌ساعت است که از سال ۱۹۹۷ دراختیار خودرو تراست SSC است. پیش‌بینی می‌شود رکوردشکنی نهایی در اواخر سال ۲۰۲۰ انجام گردد.

نظر شما در ارتباط با این پروژه چیست؟ آیا رکورد سرعت شکسته خواهد شد؟

speed recordبلادهوندبلادهوند LSRرکورد سرعت
نظرات (1)
افزودن نظر
  • آرمان الیاسی

    بله شکسته میشه 🙂