همه چیز درباره لیسه گیری بدنه خودرو

همه چیز درباره لیسه گیری بدنه خودرو

آسیب دیدن بدنه خودرو یکی از بزرگ ترین مشکلات مالک وسیله نقلیه است. روش های مختلفی برای برطرف سازی این مشکلات به وجود آمده است. مانند صافکاری سنتی ، صافکاری PDR و روش لیسه گیری و یا قلم گیری.

هر یک از روش های فوق مزایا و معایب خاص خود را دارد و بسته به وسعت و عمق آسیب می توانند موثر باشند. آنچه که ما در این محتوا قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، لیسه گیری خودرو است بنابراین اگر شما هم می خواهید با این روش آشنا شده و به طور دقیق از چگونگی لیسه‌گیری اطلاع یابید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

لیسه گیری چیست؟

برای اینکه تشخیص دهید رفع خط و خش های سطح بدنه خودروی شما با پولیش برطرف می شود یا نیاز به لیسه گیری دارد باید به متخصص این امر مراجعه کنید. لیسه گیری به بهترین شکل خط و خش های بدنه خودرو را از بدنه برده و بر خلاف قلم گیری آثاری از خود به جای نمیگدارد . در قلم گیری ، مدتی پس از اعمال آن ممکن است محل قلم گیری شده تغییر رنگ دهد و ظاهر خودرو را خراب کند اما در لیسه گیری خودرو به بهترین شکل ترمیم خواهد شد.

 مراحل انجام لیسه گیری

  • محل خراش با استفاده از شوینده های مناسب تمیز می شود .
  • قسمت آسیب دیده زیر نور فرابنفش و یا نور آفتاب قرار می گیرد. این کار باعث می شود تا عمق خراش مشخص شود.
  • با توجه به رنگ خودرو، محل خراش را بتونه کاری می شود.
  • در این مرحله محل مورد نظر رنگ می شود که برای این منظور از رنگ خشک استفاده می شود.
  • صافکاری و لیسه گیری انجام می شود.
  • توسط لیسه های مخصوص، رنگ اضافی برداشته شده و سطح یک دست می شود.
  • در آخر سطح مورد نظر پولیش و واکس می شود تا سطح بدنه به ظاهر ایده آل خود برسد.

 

آیا پس از لیسه گیری به پولیشکاری نیاز است؟

پولیشکاری بعد از لیسه گیری باعث می شود تا سطح محل مورد نظر صاف و یکدست شده و نتیجه کار بسیار مطلوب تر خواهد بود. پولیش باعث افزایش براقیت سطح شده و خط و خراش های که در حین عمل لیسه گیری ایجاد شده اند را از بین می برد.

 

گنجی پخش بزرگترین مرجع دیتیلینگ ایران

معایب لیسه گیری

لیسه گیری خودرو اگر به صورت حرفه‌ای و توسط متخصصان انجام شود ممکن است هزینه زیادی را به همراه داشته باشد. همچنین، این لیسه گیری زمان‌بر است و ممکن است نیاز به چندین ساعت یا حتی روز داشته باشد. همچنین در صورت انجام نادرست لیسه گیری، ممکن است سطح خودرو آسیب ببیند. پس پیشنهاد ما به شما این است که لیسه گیری را به دست افراد با تجربه و معتمد بسپارید تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید .

هزینه لیسه گیری

  • عمق خط و خش: خط و خش های عمیق معمولا گرانتر از خط و خش های سطحی ترمیم می شوند. میزان کار و مواد مورد نیاز برای ترمیم خط و خش را تعیین می کند. خط و خش های سطحی که فقط لایه بالایی رنگ را از بین برده اند، به راحتی و با استفاده از مقدار کمی مواد قابل ترمیم هستند. در مقابل، خط و خش های عمیق که به لایه های زیرین رنگ نفوذ کرده اند، نیاز به کار و مواد بیشتری دارند.
  • منطقه جغرافیایی: هزینه خدمات خودرو در مناطق مختلف متفاوت است. طبیعا هزینه لیسه گیری در مناطق شهری بالاتر از مناطق دیگر می باشد.

تجهیزات، لوازم و مواد صافکاری و نقاشی و رنگ بدنه خودرو

بهترین مرکز لیسه گیری خودرو در تهران کجاست؟

انتخاب بهترین لیسه گیری خودرو در تهران به عوامل مختلفی مانند کیفیت کار، قیمت، و سابقه کار بستگی دارد.

  • سابقه کار: سابقه کار یک مرکز، نشان دهنده تجربه و مهارت متخصصان آن مرکز است.
  • قیمت : قیمت خدمات لیسه گیری در مراکز مختلف متفاوت است. که با بررسی هر یک از آن ها می توانید تصمیم نهایی بگیرید.
  • ضمانت : برخی از مراکز لیسه گیری، خدمات خود را با ضمانت کار ارائه می دهند. این ضمانت به شما این امکان را می دهد که در صورت عدم رضایت از نتیجه کار، آن را اصلاح کنید.

 

مراکز دیتیلینگ حرفه ای خودرو

 

جهت اطلاع از جدیدترین محصولات و آفرهای ویژه ما حتما پیج اینستاگرام و تلگرام ما را دنبال نمایید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =