هنسی ونوم جی‌تی

هنسی ونوم جی‌تی

سریع‌ترین خودرو جهان که همواره رقابت داغی با ویرون بر تصاحب عنوان سریع‌ترین خودروی جهان داشته است. این شرکت آمریکایی موفق شده است تا رکورد سریع‌ترین خودروی روباز جهان را نیز به خود اختصاص دهد. هنسی برای بزرگداشت ۲۵مین سالگرد تاسیس خود، رویداد ویژه‌ای را تدارک دیده است. این برند مطرح آمریکایی با خودروی شناخته شده‌ی ونوم جی‌تی و در پایگاه هوایی ناوال کالیفرنیا، رکورد شکنی می کند.

این خودرو به پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۷ لیتری توربوشارژ مجهز شده است که از طریق جعبه دنده‌ی دستی ۶ سرعته، توان خروجی ۱۴۵۱ اسب بخار و ۱۲۸۷ پوند فوت گشتاور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. پیش از این بوگاتی ویرون سوپر اسپرت ویتس موفق شده بود با سرعت ۴۰۹ کیلومتر بر ساعت رکورد سریع‌ترین خودروی روباز جهان را به نام خود ثبت کند.

هنسی ونوم جی‌تی روبازموفق به کسب حداکثر سرعت ۴۲۷.۴ کیلومتر بر ساعت شده است که با رکورد نمونه‌ی کوپه‌ی این خودرو در سال ۲۰۱۳ برابری می‌کند. هنسی سه دستگاه از این خودرو را با برچسب نسخه‌ی رکوردار جهان با قیمت ۱.۳ میلیون دلار به فروش خواهد گذاشت. حال نوبت به بوگاتی است که ببینیم آیا در قبال رکوردشکنی هنسی، نمونه‌ی روباز شیرون را برای کسب مجدد عنوان سریع‌ترین خودروی روباز عرضه خواهد کرد.

هنسی ونوم GT بر اساس شاسی اتومبیل لوتوس اگزیج و الیزه انگلیسی ساخته شده و با وزن ۱۲۲۰ بسیار سبک تر از تنها رقیب خود بوگاتی ویرون است. حداکثر سرعت ثبت شده با این جت زمینی ۴۳۷ کیلومتر بر ساعت معادل ۲۷۱ مایل بر ساعت در مرکز فضایی کندی در فلوریدا بوده که در مقایسه با سریعترین سرعت ثبت شده توسط بوگاتی ویرون که ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت معادل ۲۶۷ مایل بر ساعت و در سال ۲۰۱۰ به رانندگی پیر هنری رافانل با یک مدل بوگاتی ویرون سوپر اسپرت ۷ کیلومتر سریعتر است و رسما عنوان سریع ترین اتومبیل جهان را به خود اختصاص می دهد. البته در رکوردگیری غیر رسمی این اتومبیل به سرعت ۴۴۳ کیلومتر در ساعت معادل با ۲۷۸ مایل هم رسیده است.

موتور هنسی ونوم جی تی در وسط قرار دارد و از بلوک آلمینیوم ساخته شده است. رد لاین یا خط قرمز دور موتور در ۷۲۰۰ دور است. جعبه دنده ۶ سرعته ریکاردو وظیفه انتقال قدرت به چرخهای عقب را به عهده دارد. در مجموع هنسی ونوم GT ، اتومبیلی است که هر دوستدار سرعتی را به سمت خود جلب کرده و طیف وسیعی از سوپر اسپرت های هم رده خود را به مبازره می طلبد. در انتها شایان ذکر است که یک مدل تغییر یافته از این اتومبیل در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب سریعترین شتاب ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت با زمان ۱۳.۶ ثانیه شد.

1 نظر
  1. محمد می گوید

    من یک جای دیگه هم دیدم خیلی ازش خوشم اومد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + نوزده =