پوشش سرامیک ۹H مخصوص بدنه چیست؟

پوشش سرامیک 9H مخصوص بدنه چیست؟

اگر دیتیل کار خودرو و یا پولیش کار حرفه ای و یا طرفداران محصولات نگهداری خودرو از جمله پولیش ، واکس و پوشش سرامیک بدنه خودرو باشید حتما تا بحال با اصطلاح ۹H در محصولات نانو سرامیک مواجه شده اید، و حتما این سوال برای شما پیش آمده که ۹H به چه معناست؟

پوشش سرامیک خودرو

۹H در حقیقت یک درجه در تست سختی محسوب میشود . آزمون سختی پوشش سطح برای تعیین میزان مقاومت در برابر خراش روی بدنه خودرو استفاده میشود؛ در این آزمون حرف H مخفف HARDNESS به معنی سختی میباشد.

استاندارد های مختلفی در آزمون سختی پوشش سرامیک بدنه خودرو مورد استفاده قرار میکیرد ، نام اولین استاندارد ASTM D3363 و نام دومین استاندارد K-5600-5-4 میباشد . هر دو استاندارد را در روش ها و سطوحی با ضخامت مختلف مورد تست قرار می دهند تا نتایج دقیقی به دست آید.

بالاترین درجه سختی و مقاومت را با ۹H نشان می دند.

پوشش سرامیک 9H نانوتیس مخصوص بدنه خودرو NanoTiss

همین امر سبب شده در تبلیغات تجاری بسیاری از برندهای سرامیک و پوشش نانو بدنه خودرو عبارت “۹H ” را حک کنند، پوشش سرامیک ۹H نانوتیس مخصوص بدنه خودرو Nanotiss از معدود سرامیک های موجود در ایران است که ۹H آن فقط یک شعار نبوده و اصالت آن مورد تایید متخصص های ژاپنی قرار گرفته است.

البته شایان ذکر است در استاندارد آمریکا سخت ترین درجه پوشش با ۱۰H مشخص میشود که میزان سختی و ضخامتی بالاتر از آن برای پوشش وجود ندارد.

پیشنهاد میکنیم از پوشش نانو سرامیک ۱۰H بدنه خودرو نانوتیس دیدن کنید.

پوشش نانو سرامیک 10H نانوتیس مخصوص بدنه خودرو NanoTiss

 

در پایان باید یاد آور شویم که آزمون سختی پوشش بدنه خودرو تنها یکی از آزمون های استاندارد ارزیابی عملکرد مقاوت پوشش سرامیک بدنه است و این آزمون معمولا با مداد انجام می شود.

از جمله روش های دیگر آزمون سختی پوشش بدنه خودرو میتوان از مقاومت در مقابل ضربه معکوس یا مستقیم ، اکسیداسیون ، آتش و مقاومت در مقابل اشعه ماورا بنفش نام برد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =