آموزش کامل شستشوی خودرو در تابستان

نکات مهم کارواش خودرو در فصل گرم

یکی از سختی‌های شستشوی خودرو در تابستان تبخیرشدن سریع آب از روی بدنه‌ی ماشین است. این مسئله تا حدودی شست و شو را سخت می‌کند. شما یا باید خیلی سریع عمل کنید و یا خیلی باهوش باید تا بتوانید راه حل مناسبی پیدا کنید و از ایجاد لکه‌های آب روی بدنه خودرو جلوگیری نمایید. ما در این مقاله یک راهنمای کامل برای شما آماده کرده‌ایم. این نکات شاید بتواند به شما کمک‌ کند تا احتمال وقوع و ایجاد لکه را کاهش دهید؛ به عنوان مثال پارک‌کردن خودرو در پارکینگ مسقف و داخل سایه می‌تواند از آفتاب سوختگی جلوگیری کند.

خطرها و آسیب های شست و شوی ماشین در تابستان

هنگامی که شما خودروی خود را در روزهای داغ تابستانی و درست زمانی که خورشید سوزان در آسمان قرار دارد می‌شویید، قطعا آسیب‌های زیادی به رنگ بدنه خودروی خود وارد می‌شود. ما در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

  • آب با سرعت بیشتری تبخیر می‌شود، و باعث ایجاد لک آب روی بدنه خودرو می‌شود.
  • محصولات خاص (واکس و پولیش) زودتر خشک می‌شود.
  • همچنین گرما و تابش خورشید باعث سخت پاک شدن واکس و پولیش بدنه خودرو نیز می‌شود.

چند نکته و پیشنهاد

اینجا چند راه‌کار وجود دارد که می‌توانند کار را برای شما راحت کند:

1. به دمای محیط توجه کنید

پیشنهاد ما به شما این است که اخبار هواشناسی را چک کنید. شاید در ساعات پیش رو هوا ابری باشد. به حرکت خورشید در آسمان حواستان باشد، اگر صبر کنید احتمال قرارگیری خودرو‌ی شما در سایه است.  می‌توانید اول از سمتی شروع به شست و شوی خودرو خود کنید که در سایه قرار دارد. سپس سریع ماشین را آبکشی کنید. آب روی بدنه قسمتی از ماشین که در سایه است دیرتر شروع به خشک شدن می‌کند؛ پس بهتر است ماشین را جا به جا کنید و این دفعه سمت دیگر ماشین را در زیر سایه قرار دهید و بعد به سراغ سمت دیگر بروید.

خاطر نشان می‌کنیم که سقف و کاپوت ماشین از دیگر قسمت‌ها داغ‌تر هستند؛ چون در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دارند و بهتر است که اول ماشین را در زیر سایه بگذارید و سپس آن را بشویید. برای کم کردن دمای بدنه و شیشه ماشین حتی می‌توانید یک دستمال ماکروفایبر را با آب سرد خیس کنید و برای مدتی بر روی مناطقی از ماشین که داغ شده‌اند پهن کنید. اگر در یک روز تابستانی از سرکار در حال برگشتن به سمت خانه هستید و قصد شستن خودروی خود را دارید کولر ماشین را روشن کنید و دریچه های کولر را به سمت سقف و پنجره ها بگذارید. این کار دمای شیشه‌های خودرو را تا حدودی پایین می‌آورد.

مشاهده قیمت و خرید انواع دستمال ماکروفایبر

2. از آب ولرم استفاده کنید

اگر محصولاتی برای شستشوی خودرو در تابستان نیاز به رقیق کردن دارند، آنها را با آب ولرم مخلوط کنید. این کار باعث می‌شود لک و رد مواد مصرفی بر روی بدنه و شیشه‌های خودر بجا نماند. توجه داشته باشید که شامپو در آب گرم بهتر حل می‌شود و در آب سرد مقداری کمتر و سخت تر حل می‌شود.


3. درصد ترکیب مواد شوینده را رعایت کنید

استفاده محصولاتی که نیاز به آب کمی برای رقیق‌شدن دارند و یا اصلا احتیاجی به رقیق شدن با آب ندارند احتمال وقوع لک آب بر روی خوردو را کاهش می‌دهند و تا حد زیادی از بجا ماندنشان جلوگیری می‌کنند. از دیگر موارد کمک کننده به می‌توان به استفاده از مواد شوینده دارای بازدارنده آهک اشاره کرد که از رسوب آهک داخل آب بر روی بدنه خودرو جلوگیری می‌کنند. برخی از شیشه پاک کن ها نیز در معرض تابش آفتاب نمی‌توانند به خوبی کار خود را انجام دهند زیرا سریع خشک می‌شوند و باعث ایجاد لک های زیادی بر روی شیشه‌ها و آینه های خودرو می‌شوند.

مشاهده قیمت و خرید انواع شیشه پاک کن

سخن پایانی

در آخر باید بدانید که شستشوی خودرو در تابستان و زیر تابش مستقیم آفتاب مخصوصا وقتی که بدنه و شیشه خودرو داغ است فکر خوبی نیست و ما آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. بهتر است در تابستان ماشین خود را به کارواش ببرید و یا آن را در یک جای مسقف بگذارید، دمای بدنه خودرو که کاهش یافت سپس شست و شو را در مکانی که سایه است شروع کنید.

از کجا بخریم؟

شما می‌توانید برای خرید انواع شوینده و محصولات مراقبت از خودرو به گنجی‌پخش، اولین مرجع دیتیلینگ خودرو در ایران مراجعه کنید. در وبسایت ما تنوع قابل توجهی از محصولات موجودند. برای دریافت مشاوره تخصصی نیز در ساعات کاری با ما تماس بگیرید. کارشناسان فروش ما شما را راهنمایی خواهند کرد. 

مشاهده قیمت و خرید انواع محصولات دیتیلینگ خودرو

 

جهت اطلاع از جدیدترین محصولات و آفرهای ویژه ما حتما پیج اینستاگرام و تلگرام ما را دنبال نمایید.

 

آسیب های شستن ماشین در تابستانآفتاب سوختگیآفتاب سوختگی بدنه خودروآموزش شستن خودرواسپری شیشه پاک کنخطرات ناشی از تابش خورشیددستمال ماکروفایبرشامپو بدنهشامپو بدنه ماشینشستشو خودرو در تابستانشستشوی بدنه خودروشستشوی خودروشستشوی ماشینلک و رد آب
نظرات (0)
افزودن نظر