در کمتر از 5 دقیقه ماشینتو براق کن!

براق کردن ماشین با واکس پر سرعت و معرفی بهترین‌ها

از آنجایی که مراقبت و نگهداری از بدنه خودرو، نقش زیادی در زیبایی ظاهری و حفظ ارزش مالی آن دارد، صاحبان خودرو به طور مداوم به دنبال استفاده از بهترین محصولات هستند. یکی از مقرون به صرفه‌ترین محصولات برای مراقبت از رنگ خودرو و بازیابی درخشش آن، واکس بدنه می‌باشد. همانطور که می‌دانید ما انواع واکس اسپری و خمیری داریم. واکس اسپری در واقع همان واکس پرسرعت است. در این مقاله ما به معرفی واکس پر سرعت پرداخته و به شما می‌گوییم که چگونه می‌توایند با این محصول به سرعت و در کمتر از 5 دقیقه ماشین خود را براق کنید.

قیمت و خرید واکس بدنه خودرو

واکس پر سرعت یا واکس اسپری چیست؟

واکس اسپری (واکس پر سرعت) نوعی از واکس‌ها می‌شد. با این تفاوت که واکس پر سرعت دارای محتویات مایع رقیق شده است. ترکیبات واکس پر سرعت به گونه‌ای است که به راحتی قابل اسپری کردن بر روی سطح ماشین می‌باشد. با اسپری این نوع واکس بر روی بدنه ماشین، لایه‌ای نازک سطح بدنه ماشین را پوشش می‌دهد. 

ویژگی‌های واکس پر سرعت

با اطلاع از ویژگی‌های واکس اسپری، شما راحت‌تر می‌توانید با آن آشنا شوید. در زیر به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد لایه نازک روی سطح:

واکس اسپری لایه‌ای نازک نسبت به سایر واکس‌ها روی سطح بدنه ماشین ایجاد می‌کند.

  • اجرای آسان:

اجرای واکس پر سرعت خیلی آسان‌تر از سایر واکس‌ها می‌باشد. این نوع همانند واکس خمیری نیاز به اعمال با پد اپلیکاتور و پروسه طولانی آن را ندارد.

  • اجرای یکدست:

واکس اسپری از آنجایی که بر روی سطح لایه نازک ایجاد می‌کند، به راحتی می‌توان لایه یکدست از آن روی سطح ایجاد کرد. در حالی که، در واکس خمیری باید مقداری زیادی از واکس را به پد اپلیکاتور زده و با مالش پی در پی بر روی رنگ ماشین، سعی در پخش یکدست و نازک بر روی سطح کرد، که کاری بس دشوار است.

  • مقرون به صرفه:

به دلیل رقیق و اسپری‌ای بودن این نوع واکس، مصرف آن در هر بار مصرف بسیار کم است. برای مثال واکس پرسرعت نانوتیس را می‌توانید برای حداقل 10 بار  استفاده کنید. در حالی که نوع خمیری خیلی کمتر جوابگو است.

  • نیاز به زمان کمتر

به دلیل آنکه اسپری واکس رقیق هست و قابل اسپری روی سطوح خشک و خیس است، به سرعت بر روی سطح اعمال می‌شود.

speed wax - spray wax

چرا از واکس پر سرعت برای خودرویمان استفاده کنیم؟

در دنیای امروزی با توجه به اینکه افراد زمان زیادی برای نظافت و نگهداری ماشین ندارند. استفاده از محصولاتی که باعث صرفه جویی در زمان آنها شود و از بدنه خودروی آنها به مدتها مراقبت کند، بسیار جذاب خواهد بود. با واکس بدنه خودرو می‌توان از آسیب‌های زیست محیطی به خودرو جلوگیری کرد و درخشندگی زیادی به ماشین بخشید. در جدول زیر به قابلیت‌های محافظتی واکس اسپری و میزان آن اشاره شده است.

مقاومت در برابر… امتیاز از 5 مقاومت در برابر… امتیاز از 5
باران اسیدی ✿✿ آلاینده‌های صنعتی
آب داغ و یخ ✿✿ لکه قطرات آب ✿✿
فضولات پرندگان قدرت براق کنندگی ✿✿✿
حلال‌ها ✿✿ اکسیداسیون
آبگریزی ✿✿✿ اشعه UV و خط  و خش ×

در جدول بالا به تعدادی از ویژگی‌های مراقبتی واکس اشاره شده است. البته بعضی از واکس‌ها ممکن است به دلیل ترکیبات ویژه، ویژگی بیشتری نسبت به جدول بالا داشته باشد.

 

بهترین زمان و مکان برای استفاده از اسپری واکس

زمانی که خودوری خود را به طور کامل تمیز کردید، می‌توانید از واکس روی بدنه خودرو استفاده نمایید. همچنین بعد از پولیش کردن و رنگ کردن ماشین نیز می‌توانید برای براق کردن بدنه از آن استفاده نمایید. این نوع واکس به دلیل قابلیت اسپری، بسیار سریع بر روی بدنه ماشین اعمال می‌شود.

 

چگونه خودرویمان را در کمتر از 5 دقیقه براق کنیم؟

بعد از تمیز کردن بدنه خودرویتان، واکس پر سرعت (Speed Wax) را بر روی بدنه ماشین اسپری نموده و با دستمال مایکروفایبر بر روی سطح پخش کنید. این نوع هیچگونه ماساژ دواری طولاتی مدت نیاز ندارد. واکس اسپری قابل استفاده بر روی سطوح خیس و خشک می‌باشد.

 

بهترین برند واکس پر سرعت کدام است؟

شرکت های مختلفی در زمینه تولید واکس فعالیت دارند. ما در اینجا با تست و آزمایش انواع واکس پر سرعت و همچنین با توجه به نظرات کاربران در فروشگاه لوازم خودرو گنجی پخش از خرید این نوع کالا، ۵ واکس اسپری برتر را به شما معرفی می نماییم.

واکس پر سرعت سوناکس Sonax مدل High Speed Wax

  • واکس پر سرعت سوناکس Sonax مدل High Speed Wax

واکس پرسرعت سوناکس، یک واکس چند منظوره حاوی کارناوبا است. این محصول قابل استفاده بر روی انواع سطوح پلاستیکی و لاستیکی نیز می‌باشد. همچنین سوناکس براق کننده قدرتمند برای هر نوع رنگ بدنه خودرو می‌باشد. کیفیت بالای کارناوبای موجود در این محصول نه تنها برای هفته‌ها محافظ رنگ می‌باشد، بلکه بدنه ماشین را مدوام بسیار براق می‌کند. استفاده از واکس اسپری سوناکس کاملا آسان است و فارغ از نگرانی راجع به رنگ خودرویتان می‌توانید با کمترین زحمت، جلا و درخشندگی ماشین را به ارمغان بیاورید.

قیمت و خرید واکس پرسرعت سوناکس

 

اسپری واکس پرسرعت نانوتیس واکس براق کننده مخصوص بدنه خودرو NanoTiss

  • اسپری واکس پرسرعت نانوتیس واکس براق کننده مخصوص بدنه خودرو NanoTiss

اسپری واکس پرسرعت نانوتیس محافظ بسیار پر قدرت و سریع برای هر نوع رنگ از بدنه خودرو است. این محصول شفاف کننده سطح رنگ با سرعت بسیار بالا می باشد. اسپری واکس پرسرعت نانوتیس، براق کننده مخصوص بدنه خودرو است و راحت‌ترین راه ممکن برای داشتن ماشینی با بدنه براق و درخشان است. این محصول، محافظ بسیار قوی مناسب برای هر ماشین‌ با هر رنگ بدنه‌ای می‌باشد. همانطور که می‌دانید راه‌های قدیمی برای واکس زدن ماشین دارای روندی خسته کننده و وقت‌گیر می‌باشد ولی با استفاده از این اسپری فقط و فقط در عرض چند دقیقه می‌توانید به مطلوب‌ترین نتیجه برسید.

قیمت و خرید واکس پرسرعت نانوتیس

اسپری واکس پرسرعت براق کننده بدنه خودرو ترتل واکس-Turtle Wax

  • اسپری واکس پرسرعت براق کننده بدنه خودرو ترتل واکس-Turtle Wax

اسپری واکس پرسرعت براق کننده بدنه خودرو ترتل واکس-Turtle Wax از ترکیب واکس کارناوبا و پلیمرهای محافظ تشکیل شده است. اسپری واکس پرسرعت Turtle Wax به راحتی خودرو کارکرده شما را همچون روز اول کرده و از رنگ بدنه خودروتان محافظت می‌کند. این محصول قابل استفاده بر روی خودروی خیس و خشک می‌باشد. ترتل واکس در عرض چند دقیقه سطح خودرو را عاری از آلودگی، لکه آب و کثیفی کرده و سطح را براق و درخشنده کرده و آثار خطی از خود بجا نمی‌گذارد. اسپری واکس پر سرعت ترتل واکس قابل استفاده برای سطوح پلاستیکی، داشبورد، وینیل، لاستیک، سطوح نقاشی شده ، شیشه، کروم،رینگ و … می‌باشد. هر قوطی اسپری این محصول قابل استفاده برای 17 خودرو می‌باشد. همچنین این محصول قابلیت آبگریزی منحصر بفردی را نیز دارا می‌باشد. ترتل واکس با فناوری Minute Wax Shine ساخته شده است که به سرعت اثر کرده و سطح را درخشان می‌کند.

قیمت و خرید اسپری واکس Turtle wax

واکس بدنه خودرو مفرا Mafra مدل Last Touch

 

  • واکس بدنه خودرو مفرا Mafra مدل Last Touch

استفاده از واکس بدنه خودرو مفرا MAFRA باعث می‌شود که دیگر گرد و غبار جذب بدنه خودرو نشود. با استفاده مستمر این محصول به بهترین نتیجه دست خواهید یافت. واکس بدنه خودرو مفرا قابل استفاده برای شیشه و سطوح پلاستیکی است. نکته‌ قابل توجه دیگر در رابطه با این واکس، خاصیت آبگریزی آن است که خود فاکتور مهمی در رابطه با تمیز بودن خودرو است. این واکس مایع، واکسی حرفه‌ای برای براق کردن و جلا دادن بدنه ماشین می‌باشد. همچنین ماندگاری بالای این محصول باعث می‌شود تا مدت‌ها رنگ بدنه اتومبیل شما براق بماند. واکس مفرا جهت محافظت از بدنه خودرو با رنگ‌های مختلف است و کوچک‌ترین ضرری به رنگ بدنه‌ نمی‌رساند.

قیمت و خرید اسپری واکس مفرا

 

اسپری تمیز کننده و محافظ و براق کننده Labocosmetica مخصوص خودرو مدل PERFECTA QUICK DETAILER

  • اسپری تمیز کننده و محافظ و براق کننده Labocosmetica مخصوص خودرو مدل PERFECTA QUICK DETAILER

اسپری تمیز کننده و محافظ و براق کننده Labocosmetica مخصوص خودرو مدل PERFECTA QUICK DETAILER سریع ترین و موثر ترین راه برای براق کردن و محافظت از خودرو و قسمت‌های مختلف آن است. این محلول کارواش بدون آب به سرعت لکه‌های ناشی از بارش باران و باقی مانده اثر حشرات را به راحتی پاک می کند. از این محلول می‌توان برای تمیز کردن بدنه، پنجره، قسمت‌های پلاستیکی، سطوح کرومی و … استفاده کرد. در فرمولاسیون Labocosmetica مدل PERFECTA QUICK DETAILER از فناوری نانو استفاده شده است که باعث دیرتر کثیف شدن سطح می‌شود. این محصول با ایجاد یک لایه محافظ از ایجاد هرگونه لک بر روی سطح جلوگیری می‌کند. با استفاده از لابوکاسمتیکا دیگر نگران تمیز کردن خودروی خود نباشید و از براق شدن و تمیز شدن آن لذت ببرید. این محصول قابل استفاده بر روی سطوح خشک و خیس می‌باشد و نیازی به استفاده از آب نمی‌باشد.

قیمت و خرید واکس محافظ لابوکاسمتیکا

 

 

اسپری سرامیک واکس پر سرعت مفرا محافظ بدنه خودرو Mafra Ceramic Ultra Speed Wax From Maniac Line

  • اسپری سرامیک واکس پر سرعت مفرا محافظ بدنه خودرو Mafra Ceramic Ultra Speed Wax From Maniac Line

اسپری سرامیک واکس پر سرعت مفرا محافظ بدنه خودرو Mafra Ceramic Ultra Speed Wax from Maniac Line تولید لاین مانیاک – Maniac بوده و بر پایه پلیمر و سیلیسیم دی اکسید می‌باشد. وجود پلیمر و SiO2 داخل ترکیبات این محصول، سبب ایجاد خاصیت محافظتی همچون سرامیک شده و ماندگاری، آبگریزی و درخشش زیادی روی سطح بدنه خودرو ایجاد نموده است. . با استفاده از سرامیک واکس Mafra جلوه رنگ بدنه خودرو را عمیق‌تر و درخشان‌تر نمایید. در صورت اجرای صحیح سرامیک واکس و نگهداری از خودرو در شرایط آب و هوایی مناسب، ماندگاری این محصول 4 ماه می‌باشد.  سرامیک واکس Mafra Maniac قابل استفاده بر روی بدنه خودرو، قایق، موتور سیکلت و دوچرخه می‌باشد.

قیمت و خرید سرامیک واکس Mafra Maniac

 

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات متداول پیرامون واکس بدنه خودرو:

کار اصلی واکس بدنه خودرو چیست؟

کار اصلی واکس ایجاد لایه براق و درخشان با قدرت محافظتی و آبگریزی روی بدنه خودرو می‌باشد.

چرا از واکس پر سرعت استفاده کنیم؟

این نوع واکس، به دلیل محتویات رقیق، قابلیت اسپری کردن دارد. این قابلیت زمان اعمال واکس را بسیار کوتاه کرده است.

آیا واکس اسپری قابلیت محافظت از سطوح بدنه خودرو را دارد؟

بله، واکس قابلیت مراقبت از بدنه خودرو دارد. البته این محافظت شامل اشعه UV نمی‌شود.

چگونه خودرویمان را در کمتر از 5 دقیقه براق کنیم؟

واکس پر سرعت را بر روی بدنه ماشین تمیز خیس یا خشک اسپری نموده و با دستمال مایکروفایبر پاک کنید.

آیا اسپری واکس قابلیت تمیز کردن دارد؟

واکس بدنه خودرو با قابلیت آبگریزی، مانع سریع کثیف شدن سطح می‌شود.

19 نظرات
  1. کیوان مومنی می گوید

    با توجه به آب و هوای کشورمون یه واکس محافظت کننده نیازه واقعا، من ۵ ساله بدنه ماشینمو واکس میزنم و واقعا راضیم

  2. عسگری می گوید

    مرسی از سایت خوبتون
    بازم از این مطالب آموزشی بذارید

  3. محمد می گوید

    سوناکس فوق العاده است، واکس منحصر بفردیه و واقعا عملکرد و نتیجش رو ماشین عالیه

  4. کامیار احدی فر می گوید

    حدود ۳ ماهه سوناکس زدم به بدنه ماشینم، تا به اینجا راضی بودم و اثر ماندگاریش خوب بوده

  5. معصومی می گوید

    محافظ سوناکسو با اختلاف زیاد ترجیح میدم

  6. هادی می گوید

    سلام، من ۲تا سوال اساسی دارم و خواهش میکنم بطفاً لطفاً منو راهنمایی کنید..
    من هرنوع واکس بدنه ایی میگیرم، مثلاً وقتی روی کاپوت ماشین میزنم یک تیکه به اندازه کف دست براق میشه، یک تیکه نمیشه!!
    یا حالت خط خط براق میشه!! رنگ ماشینم هم مشکی متالیک هستش..
    شاید بخاطر اینه خیلی وقته ماشین شسته نشده اما قبلش حسابی با پارچه میکرفایبر و شیشه پاکن تمیزش کردم، دلیلش همین هستش که بدنه ماشین حسابی شسته نشده؟

    اگر شستم و بازهم اینجوری شد علت چیه؟

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام و خسته نباشید اینطور که ما متوجه شدیم احتمالا خودرو شما به علت کارواش غیر اصولی یا پولیش غیر اصولی پر شده از هولوگرام (خط و خش های داره ای) تنها راه برطرف شدن این مورد استفاده از پولیش نرم و آنتی هولوگرام با دستگاه استاندارد در یک مرکز تخصصی هست.
      خودرو شما پولیش میشه و سطح رنگ از گونه چربی و کثیفی پاک میشه
      پیشنهاد ما دیتیلینگ نانوتیس هست
      باتشکر

  7. Ali می گوید

    سلام برا ماشین صفر و خشک از واکس استفاده کنم؟ از کی خوبه که از واکس استفاده کنم؟

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام از سرامیک واکس یا سرامیک استفاده کنید تا از بدنه خودرو هم محافظت کنه

  8. محمد می گوید

    با سلام به نظر شما بهترین واکس بدنه برای جلوگیری از خط و خش هولوگرامی برای ماشین صفر چیه؟

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام بهترین راه برای این مورد استفاده از سرامیک یا سرامیک واکس هست

  9. میثم محمدی می گوید

    به نظرم سرامیک خیلی بهتره یک بار هزینه میکنی تا یک سال دوسال راحت میشی

  10. اکبر می گوید

    سلام من پرایدسفیددارم چطوری پولیش واکس بزنم خودم میتونم بزنم یانه کدوم پولیش واکسها خوبه

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام پولیش بدون دستگاه دستگاه مگر برای بخشی کوچکتر از کف دست پیشنهاد نمیدیم خودتون انجام بدید البته اگر دستگاه هم دارید بدون آموزش نزنید بهتر هست رنگ رو میسوزونید، در مورد واکس تقریبا همه واکس ها قابل استفاده با دست هستن و خود شما میتونید براحتی با آموزش متنی یا ویدیو موجود در سایت ما واکس رو اجرا کنید

  11. محمد جواد می گوید

    سلام با تشکر از سایت خوبتان
    من کل خط و خش های ماشینو با پویش نرم زدم ولی مقداری ماتی و تیره روشنی {البته نه زیاد}رو رنگ افتاد خواستم ببینم با اسپری واکس دارای کارنوبا قابل رفتن هست یا نه

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام خدمت شما ماتی رو با استفاده از پولیش نرم (حاوی والکس) یا آنتی هولوگرام از بین ببرید بهتر هست استفاده از واکس های کارناوبا بصورت موقت سطح رو براق میکنه و با شستشو از بین میره

      1. محمد جواد می گوید

        شما چه برندی رو پیشنهاد می کنید ؟
        این پولیش انتی هولوگرام رو میتونم خودم بزنم؟
        تاثیرش دایمی هست؟

        1. Ganji.Mag می گوید

          سلام خدمت شما با توجه به موجودی در حال حاضر فقط محصول زیر رو موجود داریم و پیشنهاد میدیم.

          https://ganjipakhsh.ir/rxs2B

          تاثیرش دائمی هست، در مورد اجرا هم باید با دستگاه پولیش اجرا بشه تا بهترین نتیجه رو بگرید اگر خودتون پولیشر دارید بله میتوانید استفاده کنید.

  12. محمد می گوید

    سلام باتشکر از سایت خوبتون من هم مشکل اقا محمد جواد رو دارم بعد از اینکه پولیش زدن مقداری ماتی افتاد رو بدنه خواستم ببینم با پولیش دارای انتی هولوگرام
    دائمی پاک میشه ؟
    شما چه برندی رو پیشنهاد می کنید؟
    واکس دارای کارناوبا در بارندگی هم کاربردشو از دست میده؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − هشت =