آئودی R8 RWS مدل 2018

آئودی R8 RWS مدل 2018

کمپانی خودرو سازی آئودی، (Audi) یک شرکت خودروسازی آلمانی و تولیدکننده خودروهای لوکس است، که دفتر مرکزی آن در شهر اینگولشتات، ایالت بایرن، آلمان قرار دارد و مدل‌هایش را در ۹ کارخانه، که در ۸ کشور اروپایی مستقر می‌باشند، تولید می‌نماید. شرکت آئودی در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۱۹۰۹ توسط آگوست هورش و در شهر تسویکاو، آلمان تأسیس شد. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن به‌شمار می‌آید. آئودی همراه با مرسدس بنز و ب ام و سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند و به‌ عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند. شرکت خودروسازی آئودی نیز چون دیگر خودروسازان اروپایی پیشینه‌ای طولانی دارد،  این شرکت که ابتدا نامش هورش کمپانی بود، در سال ۱۹۰۱ اولین خودروی خود را، به کمک ۱۵ کارگرش تولید نمود. این خودرو سرعتی معادل ۳۲ کیلومتر بر ساعت داشت. سال ۱۹۰۹ آگوست هورش شرکت دیگری را، به جای شرکت قبلی تأسیس کرد و آن را آئودی نامید، که در واقع ترجمه لاتین نام‌خانوادگی خودش یعنی هورش بود. در این زمان خودروهایی را تولید کرد، مانند خودروی آئودی ای که حداکثر سرعت آن، برابر ۲۲ کیلومتر بر ساعت بود. همچنین با چند خودرو در مسابقات اتومبیل‌رانی نیز شرکت کرد. با شروع جنگ جهانی اول، شرکت آئودی مجبور به تولید جنگ‌افزار شد. آگوست هورش سال ۱۹۲۰ از مدیریت شرکت آئودی کناره‌گیری کرد، اما به عنوان عضوی از هیئت مدیره باقی‌ماند. پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم، در سال ۱۹۵۸ شرکت مرسدس بنز حدود ۸۷٪ درصد از سهام آئودی را خریداری کرد و سال ۱۹۵۹ مابقی سهام شرکت را نیز بدست آورد، اما پس از آن، در ۱۹۶۴ گروه فولکس‌واگن ۵۰٪ درصد از سهام آئودی را، از شرکت مرسدس بنز خریداری کرد. سپس شرکتی را با همان نام، راه‌اندازی کرد و اقدام به تولید و عرضه چند مدل جدید از آئودی نمود. خودروهای این شرکت همواره به قدرت بالای موتورهایشان، شناخته می‌شوند. علاوه بر این، آئودی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای اسپورت و خودروهای برقی نیز می‌باشد.

کمپانی خودرو سازی آئودی از عضو جدید خانواده R8 پرده‌ برداری کرد. این خودرو با تولید محدود نام RWS را داشته که مخفف سری خودروهای دیفرانسیل عقب است.خودرو آئودی R8 RWS در دو نسخه کوپه و اسپایدر عرضه خواهد شد و همان‌گونه که متوجه شدید تنها به ‌صورت دیفرانسیل عقب در دسترس خواهد بود. بدین ترتیب باید با سیستم چهارچرخ محرک کواترو نسخه‌های استاندارد خداحافظی کنیم. 

استفان وینکلمن مدیرعامل آئودی اسپورت می‌گوید: مدل ویژه تولید محدود، برای مشتریان دارای حداکثر لذت رانندگی است. این خودرو با پیشرانه 10 سیلندر قرار گرفته در میانه خودرو و سیستم دیفرانسیل عقب، این خودرو به ‌طور موفقیت‌آمیزی مفهوم رانندگی با خودروی مسابقه‌ای لمانز R8 LMS را به خیابان‌ها آورده است. نیروبخش R8 RWS، پیشرانه تنفس طبیعی 10 سیلندر 5.2 لیتری مدل استاندارد با قدرت 532 اسبی و گشتاور 540 نیوتون متری می‌باشد. 

آئودی ادعا می‌کند شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت خودرو برابر با 3.7 ثانیه بوده که سه‌دهم ثانیه کندتر از مدل کواترو و یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از مدل اسپایدر است. سقف سرعت این خودرو نیز تقریباً با مدل چهارچرخ محرک برابر است. خودروی R8 RWS همچنین 50 کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد کواترو است زیرا قطعاتی چون کلاچ چندصفحه‌ای و دیفرانسیل مرکزی حذف شده و هم‌اکنون 1590 کیلوگرم وزن دارد. 

نسخه جدید که به نوعی برادر دوقلوی لامبورگینی اوراکان محسوب می‌شود، از پلتفرم آلومینیوم-کامپوزیتی و پیشرانه یکسان با اوراکان بهره‌مند شده است. گفته می‌شود که احتمالا این پیشرانه یکی از آخرین انواع خود باشد که با تعداد یکسان سیلندر، حجم بالای 5 لیتر و بدون استفاده از توربوشارژر، توان‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد.  خبری نگران کننده و بد که از سوی نشریه اتومبیل منتشر شده نشان می‌دهد نفس آئودی R8 به شماره افتاده است.

این خودروی تنفس طبیعی شاید سومین نسل خود را نبیند. به نظر می‌رسد آئودی به این نتیجه رسیده که R8 از نظر فروش عملکرد موفقی نداشته است و بهتر است تولید آن در پایان دهه میلادی جاری پایان یابد. بله ظاهراً R8 در سال 2020 و زمانی که نسل جدید لامبورگینی اوراکان معرفی خواهد شد بازنشسته می‌شود. نه تنها نسخه عادی R8 تولید نخواهد شد بلکه ظاهراً آئودی اسپورت نیز از تولید R8 E-Tron دست خواهد کشید.

اخبار بد همین‌جا خاتمه نمی‌پذیرند زیرا برنامه‌های مربوط به تولید سوپرکار دیگر کمپانی که با کد اسکورپیون شناخته می‌شود نیز کنار گذاشته می‌شود. اما پرچم‌دار بخش آئودی اسپورت خودروی RS Q8 خواهد بود که در سال 2020 تولید می‌شود. این خودرو از همان پیشرانه 8 سیلندر لامبورگینی اوروس با قدرت 650 اسبی استفاده خواهد کرد. نهایتاً اینکه ظاهراً آئودی محصول جدید خود بر پایه پورشه میشن E را خواهد ساخت که از آن به عنوان یک کواتروی مدرن و الکتریکی با 5 صندلی یاد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 11 =