آلفارومئو استلويو 2018

آلفارومئو استلويو 2018

کمپانی خودرو سازی آلفا رومئو، (Alfa Romeo) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در سال ۱۹۱۰ در میلان تأسیس شد و از سال ۱۹۱۱ تولیدکننده خودروهای مخصوص مسابقات اتومبیل‌رانی نیز می‌باشد. امروزه شهرت این برند بیشتر به تولید خودروهای اسپورت گران‌قیمت است. شرکتی که بعدها تحت عنوان آلفا رومئو معروف شد، در سال ۱۹۰۶ توسط بازرگان فرانسوی الکساندر داراک که مالک یک بنگاه اتومبیل فرانسوی بنام داراک بود، به همراه چند سرمایه‌گذار ایتالیایی تحت نام کمپانی آلفا تأسیس شد. در ماه اوت سال ۱۹۱۵ شرکت آلفا تحت مدیریت نیکولا رومئو قرار گرفت، که در پی آن، در ۱۹۲۰ نام شرکت به آلفا رومئو تغییر پیدا کرد. این شرکت در طول سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۶ توسط شرکت فین‌مکانیکا که بازوی صنعتی شرکت دولتی ایتالیایی ایستیتوت پرلا ریکوسترازیونه بود، اداره می‌شد. سپس در ۱۹۸۶ شرکت خودروسازی فیات، آلفارومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود و از فوریه ۲۰۰۷ این شرکت به‌ عنوان یکی از شرکت‌های تابعه کمپانی فیات محسوب می‌شود. لوگوی آلفارومئو از دو بخش تشکیل شده است که با تاریخ شهر میلان، زادگاه این کمپانی گره خورده است. در سال‌های ابتدایی، شرکت به مونتاژ خودروهای داراک می‌پرداخت، ولی در سال ۱۹۱۰ یوگو استلا و دیگر شرکای ایتالیایی با ایجاد تغییرات اساسی در کمپانی به قصد تولید خودرو با مشارکت داراک، ولی با برند خود، نام شرکت را نیز به آلفا مخفف آنونیما لومباردا فابریکا اتومبیلی تغییر دادند. اولین خودرو تولید شده در این شرکت، آلفارومئو ۲۰/۳۰ اچ‌پی بود، که در سال ۱۹۱۰ به بازار خودروی ایتالیا عرضه شد، که طراحی آن توسط جوزپه مروسی انجام گرفته بود. در سال ۱۹۱۵ مالکیت شرکت بدست کارآفرین ایتالیایی؛ نیکولا رومئو افتاد و رومئو با ادغام این شرکت، با شرکت رومئو هولدینگ و چند شرکت کوچک دیگر، فهرست محصولات تولیدی را نیز به انواع موتور هواپیما و کمپرسور، ژنراتور، لوکوموتیو و واگن‌های قطار، گسترش داد. در سال ۱۹۲۰ در پی تکمیل فرایند ادغام شرکت‌ها، نام آن نیز، به آلفا رومئو تغییر یافت.

خودرو آلفارومئو استلویو اولین نمونه تولیدی این شرکت در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند اسپرت این کمپانی خودروسازی ایتالیایی است که اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی و در نمایشگاه خودروی لس آنجلس سال ۲۰۱۶ میلادی به نمایش عمومی در آمد. این خودرو از پلتفرم مشترکی با مدل سدان این شرکت یعنی آلفارومئو جولیا استفاده می کند. با توجه به اقبال عمومی مشتریان در دو دهه گذشته به نمونه‌ها موجود در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند، شرکت آلفارومئو نیز مانند سایر بزرگان این صنعت از جمله لامبورگینی، بنتلی و دیگران روی به ساخت نمونه‌ای در این کلاس آورد. این خودرو علاوه بر قدرت و توانایی‌های دینامیکی بسیار بالا از ظاهر متفاوت و اسپرتی نیز سود می برد.

از نقاط قوت این خودروی کاملا جدید شرکت آلفارومئو می‌توان به مواردی چون قابلیت‌های بسیار بالا و غیر قابل رقابت در کلاس خود، مصرف سوخت مناسب و پایین، حس رانندگی مشابه با خودروهای سدان، طراحی جلویی زیبا و خاطره انگیز و کابین مجهز اشاره کرد. آلفارومئو استلویو مدل سال ۲۰۱۸ میلادی نقطه ضعف خاصی نداشته و از کاستی‌های آن می‌توان تنها به مواردی مانند اهرم‌های تعویض دنده با طراحی نسبتا نامناسب در تیپ Sport اشاره نمود. این کمپانی ایتالیایی یکی از آخرین خودروسازانی می باشد که به باشگاه طراحان و سازندگان خودروهای شاسی بلند پیوسته است. این خودرو، اولین خودروی شاسی بلند معرفی شده از این برند ایتالیایی می باشد که ترکیبی از عملکرد اسپرت و کاربری مفید محسوب می گردد.

این خودرو همانند مدل جولیا بر پایه پلتفرم Giorgio کمپانی آلفارومئو طراحی شده است و در سه نسخه تریم Base، Ti و Quadrifoglio و با دو نوع مشخصه فنی عرضه خواهد شد. کابین این خودروی لوکس دارای روکشی از چرم مرغوب می باشد که در صندلی ها، رودری ها و داشبورد محیطی لوکس را فراهم نموده است. غربیلک فرمان همانند خودروهای اسپرت در قسمت پایین مسطح طراحی گردیده است و دارای روکشی از چرم می باشد. امکاناتی مانند دوربین دید عقب در کلیه تریم ها به صورت استاندارد تعبیه شده است. در پانل جلوی راننده، در وسط صفحات آنالوگ بزرگ سرعت سنج و نمایش دور موتور، یک صفحه نمایش رنگی TFT به اندازه 7.0 اینچ همراه با کامپیوتر سفری اطلاعات فنی خودرو و مشخصات مورد نیاز راننده را نمایش می دهد.

آلفارومئو استلویو مدل  ۲۰۱۸ از دو پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو و ۶ سیلندر خورجینی ۲.۹ لیتری توربو استفاده می کند. این پبشرانه بسیار پرقدرت یک نمونه ۶ سیلندر خورجینی ۲.۹ لیتری تمام آلومینیومی مجهز به توربو شارژر به حجم دقیق ۲.۸۹۱ سی سی بوده که توانایی تولید نیروی عظیمی معادل ۵۰۵ اسب بخار در دور موتور ۶.۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۶۰۰ نیوتون متر در دور موتور ۲.۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. این نیرو به هر چهار چرخ خودرو منتقل می گردد و موتور ۶ سیلندر خورجینی ۲.۹ لیتری آلفارومئو استلویو مدل سال ۲۰۱۸ میلادی عملکرد خارق العاده‌ای داشته و این خودرو را در زمانی در حدود ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در نهایت به سرعت ۱۷۷ مایل در ساعت می رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + دو =