با دستگاه پولیش چرخشی آشنا شوید!

آشنایی با دستگاه پولیش چرخشی و معرفی ۵ محصول برتر

تمام خودروها با گذشت زمان از عمرشان نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتر دارند. حتی اگر در نظر بگیریم که تصادف و برخوردی برای ماشین اتفاق نیفتد، به مرور زمان خودرو دچار فرسایش بر اثر عوامل مختلف از جمله عوامل طبیعی می شود. همچنین با توجه به نوع اقلیم ممکن است خودرو دچار آفتاب سوختگی و یا زنگ زدگی شود. انجام عملیات پولیش روی بدنه خودرو از عواملی است که می تواند رخ و چهره خودروی شما را به مانند روز اول کند و درخشندگی و براقیت آن را بازگرداند. یکی از تجهیزات پرطرفدار از قدیم الایام برای پولیش بدنه ماشین، دستگاه پولیش چرخشی یا روتاری (Rotary) می‌باشد.

اغلب صاحبان خودرو برای پولیش بدنه ماشین خود به مراکز تخصصی دیتیلینگ مراجعه می‌نمایند. دستگاهها و محصولات زیادی در این زمینه با برندهای مختلف وجود دارد. در انجام عملیات پولیش استفاده از دستگاه پولیشر مناسب، مواد پولیش مرغوب و پد پولیش مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین باید برای رسیدن به بهترین نتیجه این کار را به دست افراد متخصص این کار سپرد. در این مطلب قصد داریم شما را با دستگاه پولیش چرخشی (روتاری) آشنا کنیم.

قیمت و خرید دستگاه پولیش روتاری

 

دستگاه پولیش روتاری (Rotary) چیست؟

نوع حرکت دستگاه پولیش روتاری به صورت دورانی می باشد و مناسب از بین بردن خط و خش با سرعت زیاد می‌باشد.. به دلیل مدل حرکت این دستگاه و گرم شدن بیش از حد سطح می تواند روی رنگ بدنه خودرو تاثیر بگذارد. نکته ای که حائز اهمیت استاین است که این دستگاه هولوگرام از خود به جا می‌گذارد. پولیشر چرخشی توان لایه برداری بسیار خوبی دارد، سریعتر از دوآل اکشن کار می‌کند ، اما برای استفاده صحیح به تجربه و دانش بیشتری نیاز دارد. بسیاری دستگاه پولیش روتاری را یک پولیشر مناسب دیتیلرهای با تجربه می‌دانند.

Rotary polishing machine

چرا از پولیشر چرخشی استفاده نماییم؟

دستگاه پولیش چرخشی سرعت کات و لایه برداری بیشتری را ارائه می‌دهد، که بسیار مفید است. پیشنهاد می‌شود در صورتی که زمان انجام کار کمی دارید، یا یک سطح بسیار آسیب دیده برای پولیش دارید، از این پولیشر استفاده نمایید. البته که هر مزیتی، مشکلاتی را نیز به همراه دارد. درست است که پولیشر روتاری با افزایش قدرت کات باعث می‌شود تا لایه برداری آسان شود، اما خطر سوختن رنگ را افزایش می‌دهد. پس با دقت باید از این پولیشر استفاده کنید. دستگاه پولیش Rotary گاهی اوقات می‌تواند در فضاهای کوچک نیز مفید واقع شود. از آنجا که دستگاه فاقد هرگونه “پرتاب” است، کار با آن نزدیک به لبه یا گوشه تیز آسان‌تر است.

 

تفاوت بین انواع پولیشر Rotary 

دستگاه‌های پولیش چرخشی، تفاوت‌هایی باهم دارند، که در هنگام خرید نیز باید به آنها توجه نمایید. در زیر ما به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • توان مصرفی
  • نوع سرعت متغیر
  • شروع آرام
  • حداقل و حداکثر سرعت
  • سایز صفحه نگهدارنده
  • شکل
  • وزن
  • دسته پولیشر
  • منبع تغذیه

معایبی که در هنگام کار با روتاری باید به آن توجه نمایید:

دستگاه پولیش روتاری همانند هر محصول دیگر معایبی دارد که هنگام استفاده از آن باید دقت نمود. در زیر به چند مورد از این معایب اشاره می‌کنیم:

  • حرکت پولیشر روتاری:

پولیشر چرخشی فقط به دور محور خود می‌چرخد​​، هیچ حرکت ثانویه‌ای ندارد. این به این معنی است که پد پولیش فقط دور خود می‌چرخد. هنگام کار با سرعت زیاد،  قسمت جلوی پد به سمت راست می‌چرخد و قسمت عقب پد به سمت چپ می‌چرخد. در نتیجه، اگر پد روی سطح کاملاً صاف نگه داشته شود، اینها یکدیگر را لغو می‌کنند و پولیشر شما در همان جایی که هست می‌ماند. اگر پولیشر به صورت زاویه دار نسبت به سطح نگه داشته شود، جلوی پد اصطکاک بیشتری با سطح برقرار می‌نماید. در نتیجه پولیشر به سمت راست کشیده می‌شود. اگر زاویه برعکس شود بخش عقب پد، اصطکاک بیشتری داشته و پولیشر به سمت چپ کشیده می‌شود. در مورد تغییر زاویه به چپ یا راست نیز همین مورد وجود دارد. پنل بدنه خودرو به ندرت سطوح کاملاً صاف و مستقیم دارد، بدین معنا که شما باید با سطح پنل حرکت کنید و گرنه پولیشر چرخشی به تنهایی راه می رود!

  • سوزاندن رنگ بدنه ماشین:

پولیشر Rotary سرعت بیشتری دارد و می‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند. این 2 عامل آن را برای لایه برداری و پولیش بسیار مفید می‌کند. اما وقتی این فاکتور بیش از حد مصرف شود، می توانید سریعتر از آنچه انتظار می‌رود لایه برداری انجام داد. به این معنی که می‌تواند یک لایه کامل از سطح رنگ (تاپ کوت) را از بین ببرد. اگر این لایه برداری بیشتر ادامه داده شود، لایه رنگ اصلی را از بین می‌برد، که به آن اصطلاحا سوزاندن رنگ گفته می‌شود. پس بهتر است اگر کاربر خیلی باتجربه‌ای نیستید، از این پولیشر استفاده نمایید.

rotary polisher burn paint

  • سوزاندن رنگ با لبه پد:

یک پولیشر با سرعت 4000 دور در دقیقه می‌چرخد. اگر فرض بر این باشد که در این سرعت، از پد 150 میلی‌متری استفاده شود. یعنی پد 4000 بار در دقیقه می‌چرخد. محیط این پد تقریبا 470 میلی‌متر است. با در نظر گرفتن چرخش 4000 بار در دقیقه، این پد 1،880،000 میلی‌متر در دقیقه (تقریباً 1.88 کیلومتر در دقیقه) حرکت می‌کند. این رقم در نهایت برابر با 112.8 کیلومتر در ساعت است. اگر لبه پد پولیش را به سطح بزنید، در واقع با سرعت 112.8 کیلومتر در ساعت آن را پولیش می‌کنید. این کار خسارت جدی با این سرعت به بار می‌آورد.

  • به جا گذاشتن هولوگرام:

کاربران پولیشر چرخشی، مخصوصاً افراد کم تجربه، غالباً تعجب می‌کنند که چرا لایه برداری بدنه ماشین را با هاله‌های دواری شکل انجام می‌دهند. اینها هولوگرام است. این یک منظره بسیار معمول پس از استفاده از دستگاه پولیش روتاری (Rotary) است. این امر اغلب نتیجه عدم اجازه تخریب لاک به اندازه کافی در حین پرداخت است. همچنین استفاده از سرعت بالا یا عدم استفاده کافی از مواد پولیش نهایی روی پد نیز منجر به این پدیده می‌شود. به طور معمول، این هولوگرام‌ها با استفاده مواد پولیش نهایی از بین می‌رود. همچنین می‌توان از پولیشر اوربیتال یا دوآل اکشن نیز در پایان استفاده نمود. دستیابی به یک پایان عالی با روتای بسیار مشکل است، اما امکان پذیر است.

hologram of rotary polishing machine

 

معرفی ۵ دستگاه پولیش چرخشی برتر 

در این قسمت میخواهیم شما را با ۵ دستگاه پولیش چرخشی برتر طبق بررسی و تحقیقات تیم فروشگاه گنجی پخش بر اساس تمامی مواردی که در انتخاب یک دستگاه موثر است آشنا کنیم:

  • دستگاه پولیشر چرخشی Rotary نانوتیس مدل Buff مخصوص پولیش بدنه ماشین سایز 15 NanoTiss

دستگاه پولیشر چرخشی نانوتیس دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد و استفاده از آن به دلیل طراحی ارگونومیک بسیار ساده و آسان می باشد. این دستگاه دارای وزن کمی است، که همین موضوع سبب می‌شود خستگی در هنگام کار معنایی نداشته باشد. در این حین، لرزشی نیز احساس نمی‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده، این پولیشر دارای دکمه‌ کنترل سرعت است و می‌توانید به راحتی بر روی سرعت مد نظر تنظیم کرده و عملیات را آغاز نمایید. توان پولیشر نانوتیس 900 وات بوده و سرعت آن بین 900 تا 3000 دور در دقیقه می‌باشد.

قیمت و خرید دستگاه پولیش چرخشی نانوتیس

دستگاه پولیشر چرخشی Rotary نانوتیس مدل Buff مخصوص پولیش بدنه ماشین سایز 15 NanoTiss

  • دستگاه پولیش چرخشی مخصوص پولیش بدنه ماشین سایز 15 فلکس-Flex مدل PE 14-2

دستگاه پولیش چرخشی مخصوص پولیش بدنه ماشین سایز 15 فلکس-Flex مدل PE 14-2 با طراحی منحصر به فرد دارای موتور قدرتمند ۱۴۰۰ واتی است. این دستگاه دارای ونتیلاتور بسیار کارآمد برای خنک کردن بهینه سطح هنگام استفاده از می‌باشد. همچنین این دستگاه دارای قفل  ماشه برای تنظیم سرعت ثابت می‌باشد. پولیشر فلکس در برابر ساییدگی بسیار مقاوم می‌باشد. چرخ دنده های موجود در این پولیشر صدای آن را حین استفاده بسیار کم می کند. دستگاه پولیش چرخشی Flex سطح کار را یکنواخت صیقل داده و رنگ بدنه خودرو را از بین نمی‌برد.

قیمت و خرید دستگاه پولیش چرخشی فلکس

 دستگاه پولیش چرخشی مخصوص پولیش بدنه ماشین سایز 15 فلکس-Flex مدل PE 14-2

  • دستگاه پولیش چرخشی ماشین دارای صفحه سایز 15 و 21 گلادیوس-Gladius مدل A0116

دستگاه پولیش چرخشی گلادیوس دارای ماشه برای قفل کردن و ثابت کردن سرعتش حین انجام کار می باشد. این دستگاه برای سطوح باریک و منحنی بسیار مناسب می باشد. از این دستگاه افراد تازه کار هم به راحتی می توانند استفاده کنند. طراحی دستگاه پولیش چرخشی گلادیوس-Gladius بصورتی می باشد که استفاده کننده می تواند به راحتی آن را با یک دست کنترل کند. دسته نگهدارنده این دستگاه پولیش دارای روکش پلاستیکی می باشد که به پولیش‌کار کنترل بیشتری را بر روی دستگاه داده و دسته دوم امکان کنترل هرچه بیشتر بر روی پولیشر را به شما داده و این دستگاه پولیش را قابل استفاده برای افراد تازه کار نیز می‌سازد. دارای صفحه نگهدارنده سایز 15 و 21 می‌باشد.

قیمت و خرید دستگاه پولیش گلادیوس

دستگاه پولیش چرخشی ماشین دارای صفحه سایز 15 و 21 گلادیوس-Gladius مدل A0116

 

  • دستگاه پولیش چرخشی Rotary مخصوص پولیش بدنه ماشین سایز 75 مینی اس پی تی ای SPTA مدل SP516-1

دستگاه پولیش چرخشی Rotary مخصوص پولیش بدنه ماشین سایز 75 مینی اس پی تی ای SPTA برای پولیش کاران حرفه ای طراحی شده است. این دستگاه با قابلیتهای زیادی که دارد تمام نیاز شما را برای پولیش کردن و واکس بدنه خودرو برطرف می کند. این پولیشر بسیار سریع و قدرتمند و کاملا ایمن می باشد. استفاده از دستگاه پولیش چرخشی روتاری SPTA بسیار راحت می‌باشد. با استفاده از این دستگاه پولیش می توانید با تنظیم سرعت‌های مختلف قدرت موتور را تنظیم نمایید. تکنولوژی ساخت پولیشر SPTA به گونه‌ای است که سر و صدا و لرزش کمی حین استفاده دارد. 

قیمت و خرید دستگاه پولیش SPTA مدل SP516-1

دستگاه پولیش چرخشی Rotary مخصوص پولیش بدنه ماشین سایز 75 مینی اس پی تی ای SPTA مدل SP516-1

  • دستگاه پولیش چرخشی Rotary راینو شیلد پولیشر بدنه خودرو سایز 12.5 RhinoShield مدل P1000Pro

دستگاه پولیش چرخشی Rotary راینو شیلد پولیشر بدنه خودرو سایز 12.5 RhinoShield مدل P1000Pro بهترین گزینه برای از بین بردن خط و خش از روی سطح است. میزان لایه‌برداری که این دستگاه دارد، بسیار مناسب بوده و به راحتی می‌توانید بر روی هر قسمتی از خودرو که نیاز است، استفاده نمایید. این نوع پولیشر دارای حرکت چرخشی است و قابلیت سرعت‌های بسیار بالا را داشته و کوچک‌ترین لرزشی احساس نمی‌شود. وزن کمی که این دستگاه دارد، سبب می‌شود تا در حین کار، فشاری بر روی فرد نباشد. دستگاه پولیش چرخشی Rotary راینو شیلد با متریال پیشرفته به کار رفته و مناسب برای استفاده حرفه‌ای‌ها می‌باشد.

قیمت و خرید دستگاه پولیش روتاری راینوشیلد

دستگاه پولیش چرخشی Rotary راینو شیلد پولیشر بدنه خودرو سایز 12.5 RhinoShield مدل P1000Pro

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات متداول پیرامون دستگاه پولیش Rotary چرخشی :

مزیت دستگاه پولیش روتاری نسبت به دستگاه پولیش اوربیتال چیست؟

سرعت بالای این پولیشر، آن را از اوربیتال متمایز می کند. البته که نیازمند تبحر شخص استفاده کننده می باشد.

نوع حرکت دستگاه پولیش روتاری چگونه است؟

این دستگاه به صورت دایره ای حول محور خود حرکت می کند.

دستگاههای پولیش به چند دسته تقسیم می شوند؟

دستگاههای پولیش به چهار دسته روتاری یا چرخشی، اوربیتال، دوال اکشن و آیبرید تقسیم می شوند.

مشکلات استفاده از دستگاه پولیش چرخشی چیست؟

از مشکلات اصلی استفاده از پولیشر های چرخشی میتوان به ایجاد هولوگرام بر روی سطح، سوختن رنگ سطح در اثر ایجاد گرمای زیاد در یک نقطه و نیاز به آموزش برای استفاده از آن اشاره کرد.

چرا باید از پولیشر روتاری استفاده نمود؟

دستگاه پولیش چرخشی قیمت مناسبتری دارد. علاوه بر آن، سرعت عملکرد بالای آن یکی از مهمترین دلایل انتخاب آن است.

6 نظرات
  1. بهروز کمالی می گوید

    حتما باید به مراکز حرفه ای برای انجام کار پولیش مراجعه کنید خیلی تبحر میخواد انجامش

  2. حمید شفیعی می گوید

    من تو این ۵ مدل فلکس ترجیح میدم به بقیه که اونم الان اصلا نیست تو بازار

  3. روزبه قبادی می گوید

    دستگاه فقط نانوتیس خدارو شکر که بالاخره موجود شد روی سایت

  4. آرمان اسکندری می گوید

    دستگاه روتاریف فقط نانوتیس!

  5. نوید عباسی می گوید

    نانوتیس و روپس خیلی خوب بودن هم کیفیتشون هم جنسشون

  6. رضا انصاری می گوید

    نانوتیس هم کیفیت هم جنسش خیلی خوبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + سه =