اسقاط یک خودرو فرسوده به ازاء چهار دستگاه خودرو و موتورسیکلت

واردات خودرو به کشور، منوط به اسقاط خودروهای فرسوده بود.

واردات خودرو به کشور، منوط به اسقاط خودروهای فرسوده بود. حالا با ممنوعیت واردات خودرو، اسقاط خودرو های فرسوده نیز متوقف شده است.
روال اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده این بود که واردکنندگان خودرو با توجه به حجم موتور خودروهای وارداتی، موظف به خرید گواهی اسقاط و از رده خارج کردن تعدادی خودروی فرسوده بودند.اسقاط یک خودرو فرسوده به ازاء چهار دستگاه خودرو و موتورسیکلتدر حدود یک سال گذشته به دلیل نوسانات ایجاد شده در واردات خودرو، فرایند اسقاط خودرو های فرسوده کند شده بود، بعد از اعلام تصمیم اخیر دولت مبنی بر ممنوع شدن واردات خودرو، این فرایند نیز به طور کامل متوقف شده است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در همین رابطه اعلام کرد که تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت داخل کشور وظیفه دارند به ازای تولید هر چهار دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، برگه گواهی اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده را ارائه کنند.اسقاط یک خودرو فرسوده به ازاء چهار دستگاه خودرو و موتورسیکلتحیدر علی عبادی در خصوص تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: «در این نشست ابتدا بحث انتخاب ناظر در کمیسیون‌های مختلف مطرح شد. در این نشست موضوع اصلاح بنده تبصره ۵ قانون بودجه ۹۷ مطرح شد که بر اساس آن قرار بود ۱۰ هزار میلیار اوراق به پیمانکاران احداث راه برای روستایی‌ ها و بیمه سلامت داده شود، که سازمان برنامه بودجه با آن مخالفت کرد و مبلغ اوراق را به ۵۰۰ میلیارد برای اصلاح بودجه جاده‌ های روستایی کاهش داد.»اسقاط یک خودرو فرسوده به ازاء چهار دستگاه خودرو و موتورسیکلتاین نماینده مجلس اعلام کرد که طرح مذکور در کمیسیون بهداشت که به عنوان کمیسیونی فرعی تلقی می شود حضور داشته و رد شد. علت رد شدن طرح این نکته بود که همه دستگاه‌ ها اورق‌ های مربوطه را دریافت کردند و تنها ۱۶۰۰ میلیارد باقی مانده باید به بیمه سلامت داده شود، تصویب طرح مذکور به این معنی است که ۵۰۰ میلیارد از بیمه سلامت برداشت خواهد شد، به همین دلیل اعضای طراح امضایشان را پس گرفته و موضوع رد شد .به گفته او طرح بعدی مطرح شده در کمیسیون برای تبصره ۳ ماده ۸ قانون هوای پاک بود، بر اساس این طرح تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت داخل کشور موظف می‌ شوند به ازای تولید هر چهار دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، برگه گواهی اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده را ارائه کنند. این طرح به دلیل کاهش آلودگی و بهبود وضعیت آب و هوایی کشور رای آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 2 =