اولین ابرخودروی تمام برقی دنیا در راه است

اولین ابرخودروی تمام برقی دنیا در راه است

Rimac کانسپت One که به عنوان اولین ابرخودروی تمام برقی دنیا شناخته می شود برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2011 معرفی و در سال 2012 پیش فروش شد. این خودرو سرانجام به تولید رسیده و تنها 8 دستگاه از آن ساخته خواهد شد که شش دستگاه آن نیز پیش فروش شده است.

Rimac اعلام کرده است کهکانسپت One از چهار موتور برقی آهن ربای دائمی بسیار قدرتمند بهره می بردکه هر کدام برای یک چرخ هستند و در مرکز دو محور تعبیه شده اند. این چهار موتور قدرت کلی 1088 اسب بخار و گشتاور 1180 فوت پوند تولید می کنند.

در نتیجه این ابرخودروی تمام برقی دارای شتاب صفر تا صد 2.6 ثانیه است.

از آنجا که Rimac کانسپت One یک خودرو برقی است وزن 1849 کیلوگرم دارد و مدلی سبک به شمار نمی رود.متاسفانه Rimac طیف حرکتی این خودرو را اعلام نکرده اما پیش بینی می شود نباید نگرانی در این مورد داشت.

موسس و مدیرعامل Rimac اتومبیل، Mate Rimac گفت: “هدف من ساخت نسخه ای برقی از ابرخودروهای موجود نبود. من خواهان خلق تکنولوژی برای بهبود ابرخودروها در هر زمینه ای بودم. من می خواستم ابرخودروی قرن 21 را تولید کنم. کانسپت One عملکردی را نشان می دهد که طی سال های اخیر برای خودروهای برقی غیر ممکن به نظر می رسید. ما برای رسیدن به این هدف ابتدا تکنولوژی را ساختیم و بعد خودرو را تولید کردیم.”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 6 =