تولید خودروهای برقی استون مارتین

شهر سنت آتن در ولز به عنوان مرکز جدید الکتریکی‌سازی محصولات استون مارتین و محل تولید خودروی برقی رپید E، فعالیت خواهد کرد.

برند بریتانیایی استون مارتین تأیید کرد که خودروی برقی رپید ای (Rapide E) در کارخانه جدید این شرکت در سنت آتن (St Athan) ولز ساخته خواهد شد. این مکان، به عنوان مرکز جدید الکتریکی‌سازی خودروها فعالیت می‌کند.

کارخانه جدید استون مارتین، پیش از این به عنوان پایگاه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون در حال تبدیل شدن به عنوان کارخانه تولید خودروهای الکتریکی است. در سال‌های آینده بسیاری از مدل‌های مهم استون مارتین در کارخانه سنت آتن تولید خواهند شد. این خط تولید، علاوه بر ساخت خودروی برقی رپید E، خانه کراس‌اُور استون مارتین DBX و مسئول تولید تمام مدل‌های آینده برند لاگوندا (Lagonda) است.تولید خودروهای برقی استون مارتین

اندی پالمر، مدیر عامل استون مارتین اظهار داشت:

استون مارتین خود را به عنوان رهبر آینده در توسعه فناوری‌های انتشار آلایندگی صفر می‌بیند و من خوشحال هستم که کارخانه سنت آتن، خانه محصولات الکتریکی ما برای برندهای استون مارتین و لاگوندا خواهد بود.

هنگامی که مراحل ساخت و آماده‌سازی در سنت آتن کامل شود، اولین مدل پروتوتایپ کراس‌اور استون مارتین DBX در آن ساخته خواهد شد. علاوه بر این، ۷۵۰ کارمند جدید در این کارخانه استخدام می‌شوند تا به تولید خودروهای برقی در آن کمک کنند.تولید خودروهای برقی استون مارتین
تمام محصولات ساخته شده در این مرکز، برقی نیستند؛ اما استون مارتین در نظر دارد تا اواسط سال ۲۰۲۰، برای ارائه خودروهای الکتریکی خود برنامه‌ریزی کند. کارخانه جدید سنت آن، نقش مهمی در توسعه خودروهای برقی استون مارتین، ایفا خواهد کرد.

کراوین جونز، وزیر اول ولز گفت:

من به تصمیم استون مارتین افتخار می‌کنم که مرکز تولید جدید خود را در سنت آتن احداث می‌کند. این نشان‌دهنده رای اعتماد بزرگ به نگرش دولت ولز و پشتیبانی از شرکت‌هایی است که می‌خواهند با ما کار کنند. اعلام امروز در مورد استفاده از کارخانه سنت آتن به عنوان خانه جدید برندهای استون مارتین و لاگوندا، یکی دیگر از پیروزی‌های بزرگ ولز است. این نماد واقعی تعهد و مهارت نیروی کار ما به شمار می‌رود و نمونه‌ای عالی و بسیار ملموس از چگونگی حمایت دولت ولز به عنوان کاتالیزور رشد اقتصادی و ایجاد شغل بیش‌تر است.تولید خودروهای برقی استون مارتین
خودروی الکتریکی استون مارتین رپید ای از فناوری باتری با ولتاژ ۸۰۰ ولت مانند پورشه تایکان استفاده خواهد کرد، که به آن اجازه می‌دهد تا با سرعت شارژ شود. این سدانن برقی، الهام گرفته از استون مارتین رپید AMR خواهد بود.

1 نظر
  1. مهران می گوید

    امیدوارم خیلی زود همه خودروها برقی بشن تا از انتشار آلاینده ها کم بشه…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 15 =