ایمنی در حدّ بنز؛ جدیدترین تکنولوژیِ کیسه هوا در خودروی بنز

تکنولوژی جدید کیسه هوا در خودروی بنز مخصوص سرنشینان عقب خودرو

به نظر می رسد بنز برنامه جدیدی برای کیسه هوا مخصوص سرنشینان عقب دارد. بنز دارای جدیدترین آپشن های رفاهی بوده و حتی کمربند های راننده را نیز مجهز به گرم کن می کند، تا در راضی نگه داشتن راننده و سرنشینان به حد کمال برسد. اما باید بدانید که این آپشن ها تنها محدود به تجهیزات رفاهیِ بنز نمی شود، بلکه تجهیزات ایمنیِ بی نظیر این خودروساز آلمانی نیز، همواره پیشتاز بوده اند. در این مقاله بررسی می کنیم که مرسدس بنز در جدیدترین مدل کیسه های هوا چه ابداعی کرده است.

پیش از هرچیزی یادآوری می کنیم که این کیسه هوا تنها شامل سرنشینان عقب می شود. به عبارت دیگر کیسه هوا های جدیدی را با هم بررسی خواهیم کرد که مختص سرنشین عقب ساخته شده اند.

بنز

این آپشن، متفاوت با کیسه های هوای سرنشینان جلو است. طراحی کیسه هوا برای یک مسافر عقب، داستانی کاملا متفاوت با طراحی یک کیسه هوا برای سرنشینان جلو دارد، حتی اگر اهدافی مشابه در کاهش نیروهای وارده بر سر و ساق سرنشین داشته باشند. به نظر می رسد که مرسدس بنز برنامه ای مناسب برای سرنشینان عقب با توجه به کانسپت ایمنی خود یعنی ESF 2019 برای سال جاری دارد.

تکنولوژی ساخت کیسه های ردیف عقب با توجه به انواع متفاوت فرم و سایز صندلی های عقب و همچنین اندازه های متفاوت سرنشینان عقب، از کودک گرفته تا سرنشین بزرگسال، کاملا فرم متفاوت و جدیدی دارند.

حقیقتا توضیح دقیق نحوه کارکرد این کیسه ها کمی چالشی برانگیز است. حتی نمی توان نام آن را کیسه هوا گذاشت! نکته اینجاست که با پدیده ای، کاملا جدید، روبه رو هستیم. این تجهیزات مانند کیسه های هوای جلو، یکنواخت و یک دست، همچون کیسه ای مملو از هوا پر نمی شوند. بلکه کیسه های عقب بیشتر فرم متشکل از چند لوله را دارند تا فرم تکی از  یک بالن.

کیسه هوا

اگر بخواهیم دقیق تر به نحوه عملکرد کیسه هوا بپردازیم، باید اضافه کرد که این کیسه ها، دور تا دور سرنشین عقب را در یک فضای از قبل پیش بینی شده احاطه می کنند. کیسه هوا هیچگاه به قدری پر نمی شود تا به شخص برخورد کند بلکه، فضا و اندازه ای از قبل مشخص شده را در بر می گیرد این فضا به نحوی است که هم برای انواع سرنشین نظیر یک کودک به درستی تطبیق و پیش بینی شده و هم از هر قسمت مختلف بدن، نظیر شکم، زانو، ساق و … به خوبی محافظت می کند. اگر به عکس فوق دقت کنید بیشتر متوجه خواهید شد

وجود این ایربگ ها متاسفانه فعلا برای سرنشین وسطِ ردیف عقب، سودی نخواهد داشت. در هرصورت آپشن کیسه های هوای سرنشینان عقب، همانند سایر تجهیزات بنز برای اولین بار بر روی کلاس S، که پرچم دار این خودروساز است، تعبیه خواهند شد.

فعلا باید منتظر ماند تا به شکل عملی دید که بنز در پیاده سازی این ایده چقدر موفق می شود، ایده ای که در صورت موفقیت موجب پیشرفت قابل توجهی در سطح ایمنی خودرو ها، خواهد گردید.

3 نظرات
  1. فرهادی می گوید

    خودروسازای ما کیسه هوای سرنشینای جلو هم دارن برمیدارن…سرنشینای عقب که دیگه فقط میتونن متوصل بشن به ائمه موقع تصادف

  2. کامیار می گوید

    اینجا سانروف و رینگ و … به دلیل افزایش قیمت حذف میشه از روی خودروها، بنز هم کیسه هوای سرنشین عقب رو اضافه میکنه…

  3. جودکی می گوید

    کیسه هوا که انقد گرونه که خودروسازی ما برای سرنشین های جلوهم دو به شکن بذارن چه برسه سرنشین عقب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =