خودروي برقي با قابليت شارژ در يک دقيقه

خودروي برقي با قابليت شارژ در يک دقيقه

شرکت فيسکر بعنوان يک استارتاپ که در زمينه طراحي و توليد خودروهاي برقي و الکتريکي لوکس فعاليت مي کند و به مديريت هنريک فيسکر طراح و مشاور سابق شرکت خودروسازي تسلا – است به تازگي مدعي شده است که با طراحي و ساخت خودروهاي برقي جديد که مي توانند تنها در يک دقيقه شارژ شوند، به رقابت تنگاتنگي با تسلا خواهد پرداخت.

شرکت تسلا موتورز يک شرکت نوآور و دانش بنيان بوده که در ايالات متحده آمريکا مستقر شده است . ايلان ماسک – موسس و مديرعامل شرکت تسلا – بر اين باور است که ديگر زمانه توليد و استفاده از خودروهاي آلاينده بنزيني و ديزلي به پايان رسيده است و بايد با بکارگيري فناوري و تکنولوژي هاي پيشرفته و مدرن و همچنين انرژي هاي پاک، اقدام به طراحي و توليد خودرو کرد. تسلا خودروهاي تمام برقي و الکتريکي لوکسي را تاکنون روانه بازار کرده است و همين موضوع باعث شده که غول هاي خودروسازي در جهان به تکاپوي رقابت با خودروهاي لوکس برقي تسلا بيفتند.

بسياري از کشورهاي جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگي هوا و کاهش ميزان انتشار آلاينده‌ها و گازهاي گلخانه‌اي و حفظ بيشتر محيط زيست، خودروهاي تمام الکتريکي و برقي را به توليد انبوه برسانند.
افزايش روزافزون خودروهاي برقي و محبوبيت استفاده بيشتر از اين خودروهاي پاک، موجب شده است شرکتهاي خودروسازي در سراسر جهان به رقابتي تنگاتنگ پرداخته و هر يک از برنامه هاي خود براي طراحي و توليد خودروهايي بهتر و با توان پيمايش بيشتر رونمايي کنند.
هم اکنون شرکت فيسکر از معرفي يک باتري جديد مخصوص خودروي برقي جديد خود خبر داده است و بنابر اعلام اين شرکت، خودروي مذکور با اين باتري جديد، پس از هر بار شارژ شدن قادر است مسافت 800 کيلومتر را بپيمايد.

در صورتي که خودروي فيسکر با قدرت پيمايش 800 کيلومتر و شارژ کمتر از يک دقيقه با موفقيت توليد و روانه بازار شود، به طور قطع مي توان گفت فيسکر شرکت تسلا را به حاشيه خواهد راند و رقيب سرسختي براي آن به شمار خواهد آمد چرا که قدرتمندترين خودروي توليدي تسلا با هر بار شارژ قادر است تنها تا 540 کيلومتر را طي کند.
و نکته ديگر آنکه باتري هاي خودروهاي تسلا مي تواند ظرف مدت يک ساعت و نيم شارژ شود اين در حاليست که خودروهاي فيسکر قرار است تنها ظرف مدت يک دقيقه شارژ شوند.
شرکت فيسکر اميدوار است تا سال 2023 ميلادي بتواند توليد انبوه خودروهاي برقي و جديد خود را آغاز کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − پنج =