علت کمیاب شدن بنزین سوپر در ایران

علت کمیاب شدن بنزین سوپر در ایران و خوابیدن خودروهای لوکس بدلیل کمبود بنزین سوپر

به گزارش گنجی مگ : چند هفته ای است که بنزین سوپر در کلان شهرها و مخصوصاً تهران در اکثر جایگاه ها وجود ندارد و به سختی پیدا می شود! مشکلی که باعث شده بسیاری از خودروهای لوکس و مدرنی که به بنزین سوپر نیاز دارند، خانه نشین شوند و نتوانند به خیابان ها بیایند. علت کمیاب شدن بنزین سوپر در ایراناین موضوع برای خودروهایی که به توربوهایی با بوست بالا مجهز هستند همانند بی ام و و یا پورشه (نسخه ماکان و باکستر جدید) بیشتر به چشم می آید. اما مشکل اصلی از زبان رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت این است که پالایشگاه نفت سپاهان که عهده دار تولید بنزین سوپر بوده، چند وقتی است که بنزین معمولی تولید می کند و همین موضوع باعث کمبود بنزین سوپر در جایگاه ها شده است. اما پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس قرار است تولید بنزین سوپر را شروع کند و این مشکل در روزهای آتی و تا آخر ماه جاری رفع خواهد شد.
بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت گفت که خودروهای جدیدی که به بازار می آیند، از تکنولوژی بالاتری برخوردار هستند و تقاضا برای بنزین سوپر بیشتر شده است.
در هر صورت امیدواریم این مشکل هر چه سریع تر حل شود و شاهد عرضه مجدد بنزین سوپر در جایگاه ها باشیم.علت کمیاب شدن بنزین سوپر در ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =