مراقبت از بدنه ماشین با نانو سرامیک

معرفی پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو و محصولات برتر

سرامیک بدنه خودرو یکی از موضوعاتی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. می‌توان گفت به طور معمول توجه افراد به سمت ماشینی جلب می‌شود که براق‌ و درخشنده است. ظاهر یک اتومبیل جدید، بسیار فریبنده و جذاب است، اما طولی نمی‌کشد که آسیب عوامل محیطی، ظاهر زیبا و براق را از آن می‌رباید. برای بازیابی این درخشش نیاز به احیای رنگ بدنه خودرو و استفاده از نانوسرامیک است. در این مقاله به صورت جامع به معرفی پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو پرداخته و در پایان بهترین‌ها را معرفی می‌نماییم.

قیمت و خرید پوشش نانو سرامیک

 

سرامیک بدنه‌‌ خودرو

پوشش نانوسرامیک، مایعی پلیمری بر پایه یک حلال با سیلیسیم دی اکسید می‌باشد که بر سطح خارجی خودرو جهت محافظت از آن در برابر عوامل محیطی و ایجاد براقیت و آبگریزی، اعمال می‌شود. هنگام اجرای سرامیک، حلال‌ها بخار می‌شوند و سیلیسیم دی اکسید با مولکول‌های سطح پیوند برقرار می‌کند. به طور کلی ممکن است مواد تشکیل دهنده‌ پوشش‌های نانو سرامیک کمی با یکدیگر متفاوت باشند. این تفاوت باعث اختلاف کم در خروجی آنها می‌شود. برای مثال دو سرامیک ممکن است در میزان ماندگاری، براقیت و مقاومت باهم متفاوت باشند، اما در نهایت ماهیت یکسانی دارند.

 

ماندگاری پوشش نانو سرامیک چگونه است؟

پوشش‌های ‌نانو سرامیکی، اغلب دارای ماندگاری بین 1 سال تا 8 سال دارند. البته تعداد نیز دارای ماندگاری کمتر از یکسال نیز وجود دارند، که به عنوان تاپ کوت جهت تمدید براقیت و آبگریزی سرامیک‌های مقاوم‌تر، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل ماندگاری بالا و طیف محافظتی بیشتر، سرامیک‌ها بهترین پوشش محافظ به شمار می‌آیند.

car body ceramic coating

طیف مقاومتی نانو سرامیک در برابر چه عواملی است؟

پوشش‌های نانو سرامیک در برابر عواملی همچون لکه باران، تگرگ، آفتاب سوختگی، رنگ پریدگی، اشعه UV، صمغ درختان، نک جاده، قیر، آلاینده‌های صنعتی، فضولات پرندگان، خط و خش، آتش و … مقاوم هستند. علاوه بر آن به دلیل ایجاد خاصیت دافعه، با دفع آب، آلاینده‌های صنعتی و گرد و خاک سبب خاصیت آبگریزی و خود تمیز شوندگی (دیرتر کثیف شدن) می‌شوند. البته ممکن است سرامیکی قدرت مقاومتی در برابر تعدادی از این عوامل نداشته باشد و یا کمتر داشته باشد. به طور کلی، میزان مقاومت نانو سرامیک را با علامت H نشان می!دهند، که مقاوم‌ترین آنها، 10H می‌باشد.

 

انواع مختلف سرامیک

پوشش‌های نانو سرامیک موجود در بازار، انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی و توضیح آن‌ها پرداخته شده است.

  • پلیمر: اپوکسی و یا پلیمر نوعی از سرامیک‌ها هستند که به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. پلیمر یک پیوند قوی بین اپوکسی و رنگ بدنه‌ خودرو ایجاد می‌کند.این لایه پلیمری، در برابر آسیب بسیار سر سخت است و مقاومت بالاتری نسبت به خودرو بدون پوشش نانو سرامیک دارد.
  • کوارتز: این نوع از سرامیک، قوی‌تر از انواع دیگر است. کوارتز درجه‌ سختی بالایی دارد و در مقابل آسیب‌ها و خط و خش، بسیار مقاوم است. می‌توان گفت که این نوع از نانوسرامیک ماندگاری بسیار بالاتری دارد و براقیت خاصی به خودرو می‌بخشد. همچنین این ظاهر را تا مدت طولانی نیز حفظ خواهد کرد.
  • هایبرید: هایبریدها، ترکیبی از پلیمر و کوارتز هستند. ادعا می‌شود که سرامیک هایبرید، بهترین‌‌ می‌باشد. این نوع نانوسرامیک، سخت‌تر است و یک پوسته محافظ روی بدنه‌ خودرو ایجاد می‌کند.

 

مزیت استفاده از نانوسرامیک

  1. مهم‌ترین مزیتی که استفاده از پوشش نانو سرامیک برای بدنه‌ خودرو دارد، خاصیت آبگریز کردن آن است. با این خاصیت دیگر رد آب و یا لکه‌های باران بر روی بدنه‌ ماشین نمی‌ماند و این موضوع باعث می‌شود که خودرو دیر به دیر آلوده شود.
  2. مواد شیمیایی و همچنین عوامل مخرب دیگر مانند: خاک، نمک، قیر، آلودگی صنعتی و دوده دیگر برای بدنه تهدیدی محسوب نمی‌شوند.
  3. سرامیک بدنه دارای ماندگاری بسیار بالایی است و این براقیت با در زیر آفتاب ماندن و یا تغییرات آب و هوایی از بین نمی‌رود.
  4. با سرامیک کردن بدنه، یک لایه محافظ بر روی آن ایجاد می‌شود که از ایجاد خط و خش جلوگیری می‌کند.
  5. نانوسرامیک، درخشندگی عمیقی بر روی سطح ایجاد می‌نماید.
  6. شستشوی راحت و سریع بدنه ماشین از مزیت دیگر اجرای نانو سرامیک می‌باشد.
  7. این لایه، از بدنه و رنگ آن در برابر اشعه‌ ماورای بنفش خورشید نیز محافظت می‌کند.

 

چند نکته درباره پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو

  • پوشش نانو سرامیک تضمینی در برابر عدم ایجاد خط و خش در برابر برخورد سنگ ریزه و یا تصادف نمی‌کند.
  • وجود نانوسرامیک دلیل بر نشستن خودرو نمی‌شود. حتما در دوره‌های مناسب خودرو را با شامپو مخصوص سطوحی سرامیک شده، بشویید.
  •  استفاده از محصول غیراستاندارد و نامرغوب نه تنها از بدنه خودرو شما محافظت نمیکند بلکه برداشتن آن هم می‌تواند به رنگ بدنه آسیب برساند. لذا در انتخاب محصول نانوسرامیک دقت کنید.
  • میزان درجه مقاومت سرامیک بدنه خودرو بسته به تعداد لایه‌های آن متفاوت است. هر چه لایه‌های سرامیک بدنه خودرو بر روی رنگ بدنه اتومبیل شما بیشتر باشد به مراتب مقاومت آن در برابر عناصر خارجی بیشتر است.
  • بر اساس استاندارد آمریکا، سخت ترین درجه پوشش سرامیک با ۱۰H مشخص می‌شود، که میزان سختی و ضخامتی بالاتر از آن برای پوشش وجود ندارد.

پوشش سرامیک

 

قبل از خرید سرامیک بدنه چه کارهایی را باید انجام بدهیم؟

قبل از اقدام به خرید و یا اجرای سرامیک بر روی بدنه‌ی خودرو خود، لازم است که یک سری موارد را در نظر بگیرید. در ادامه چند موردی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید، آورده شده است.

  • آب و هوا:

اگر شرایط آب و هوای محل زندگیتان نامناسب می‌باشد، باید سرامیک مقاوم‌تری استفاده نمایید. برای مثال اگر در مناطق با رطوبت و بارندگی زیاد و یا مناطق گرم و شرجی زندگی می‌کنید، حتما مقاوم‌ترین نوع را انتخاب نمایید.

  • طول عمر:

اگر از خودرو خود بسیار استفاده می‌کنید، باید حتما از پوشش‌های نانو سرامیکی با طول عمر بالا استفاده کنید. اما اگر ماشین شما در بیشتر مواقع در پارکینگ قرار دارد، سرامیک‌های یک ساله نیز می‌توانند مورد استفاده‌ شما قرار گیرند.

  • نوع استفاده از خودرو:

چه استفاده‌ای از خودرو خود دارید؟ آیا استفاده از آن کاری است و یا برای مصارف شخصی؟ در جاده رانندگی می‌کنید یا خیابان‌های معمولی داخل شهر؟ سن خودرو شما چقدر است؟ تمامی این سوال‌ها را باید قبل از خرید سرامیک پاسخ دهید. سپس متناسب با جواب‌هایتان نوع سرامیکی که مورد استفاده‌تان است را انتخاب کنید.

 

 

معرفی برترین سرامیک‌های بدنه خودرو

در این بخش ما بهترین برندهای نانو سرامیک بدنه خودرو را به شما معرفی می‌نماییم.

پوشش نانوسرامیک 10H نانوتیس

  • پوشش نانو سرامیک 10H نانوتیس مخصوص بدنه خودرو NanoTiss

پوشش نانو سرامیک ۱۰H نانوتیس، یک پوشش سرامیکی 5 ساله است که از رنگ بدنه خودرو برای مدت طولانی محافظت می‌کند. این محصول سطح بدنه خودرو را براق همانند آینه و آبگریز می‌کند. فرمول نانو تکنولوژی بکار رفته در آن یک حفاظت طولانی مدت از رنگ اتومبیل را به ارمغان می‌آورد. این پوشش نانو سرامیک دارای بالاترین درجه سختی است. با استفاده از پوشش نانو سرامیک ۱۰H نانوتیس از بدنه خودرو در برابر خط و خش، آتش، باران‌های اسیدی، فضولات پرندگان، شیره درختان، آثار حشرات، اشعه UV، پاشش رنگ‌های تازه حاصل از خطوط جاده‌ای، آلاینده‌ها و لکه‌های آب و … محافظت نمایید.

قیمت و خرید نانو سرامیک ۱۰H نانوتیس

 

پوشش نانوسرامیک GYEON نانو سرامیک مخصوص بدنه خودرو مدل Q2 Pure جیون کوارتز

  • پوشش نانوسرامیک GYEON نانو سرامیک مخصوص بدنه خودرو مدل Q2 Pure جیون کوارتز

پوشش نانوسرامیک GYEON نانو سرامیک مخصوص بدنه خودرو مدل Q2 Pure جیون کوارتز علاوه بر اینکه بدنه خودروتان را براق شیشه‌ای می‌کند، از آن در برابر عوامل محیطی همچون باران اسیدی، مواد شیمیایی، اشعه ماورای بنفش، فضولات پرندگان، اثرات باقی مانده حشرات و … محافظت می‌کند.

تفاوت سرامیک Pure جیون با سایر سرامیک‌های این برند، این است که Pure لایه ضخیم‌تری بر روی بدنه خودرو ایجاد می‌کند که سبب می‌شود شما فقط با اجرای یک لایه از این محصول به بهترین نتیجه برسید! پوشش‌های سرامیکی جیون بسیار با کیفیت و از مواد درجه یک هست که سبب می‌شود هیچگونه آسیبی به بدنه خودروتان وارد نشود. بخاطر داشته باشید که استفاده از سرامیک‌های فیک و بی کیفیت به بدنه خودروتان آسیب می‌زند.

قیمت و خرید سرامیک جیون

 

کیت کامل پوشش نانو سرامیک مفرا مخصوص بدنه خودرو Labocosmetica STC + HPC Coating Kit

  • کیت کامل پوشش نانو سرامیک مفرا مخصوص بدنه خودرو Labocosmetica STC + HPC Coating Kit

کیت کامل پوشش نانو سرامیک مفرا مخصوص بدنه خودرو Labocosmetica STC + HPC Coating Kit، جدیدترین کیت پوشش سرامیک کمپانی مفرا است که شامل دو محصول 50 میل با نام های STC که یکی از قویترین نانو سرامیک های مفرا و HPC که صد در صد آبگریز کننده و براق کننده است و به عنوان لایه تکمیلی پس از STC اجرا می شود، می‌باشد.
این محصولات که خاصیت فیزیکی و شیمیایی 100 درصدی دارند و دارای براقیت فوق العاده‌ای می‌باشند. ماندگاری بسیار بالای 6 ساله و آبگریزی عالی بدنه از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصولات است. به لطف فرمولاسیون قوی که این محصول دارد، به محض برخورد با بدنه به سرعت با سطح پیوند می‌خورد. در نتیجه در مکان‌هایی با دمای پایین نیز می‌توان آن را اعمال کرد و استفاده از پنل‌های خشک‌کن اجباری نیست.

قیمت و خرید کیت سرامیک مفرا

 

کیت پوشش نانو سرامیک 9H هندلکس مخصوص بدنه و سطوح پلاستیکی خودرو Hendlex مدل NC9

  • کیت پوشش نانو سرامیک 9H هندلکس مخصوص بدنه و سطوح پلاستیکی خودرو Hendlex مدل NC9

کیت پوشش نانو سرامیک 9H هندلکس Hendlex ، با فرمولاسیون ویژه و بسیار قدرتمند برای انواع اتومبیل و موتورسیکلت طراحی شده است. این پوشش دوام بسیار بالایی دارد و از آن می توان روی انواع سطوح فلزی، پلاستیکی و یا رنگ شده استفاده کرد.

پوشش نانو سرامیک هندلکس می تواند به صورت یک لایه و یا چند لایه استفاده شود. این پوشش از سطح در برابر اشعه ماوراء بنفش، نمک های جاده و عوامل محیطی اسیدی و یا قلیایی محافظت می کند. هندلکس دارای خاصیت آبگریزی بسیار فوق العاده می باشد. سطح بدنه خودروی شما بعد از استفاده از این پوشش شفاف و درخشنده می شود. 

قیمت و خرید نانوسرامیک هندلکس

 

پوشش نانو سرامیک 10H کریستال سرم اولترا جی تکنیک مخصوص بدنه خودرو GTechniq CSU Crystal Serum Ultra 50ml

  • پوشش نانو سرامیک 10H کریستال سرم اولترا جی تکنیک مخصوص بدنه خودرو GTechniq CSU Crystal Serum Ultra 50ml

اگر به دنبال محصولی جهت حفاظت از خودرو در برابر عوامل محیطی همچون باران اسیدی، اشعه ماورای بنفش، نمک جاده، صمغ درختان و …، سرامیک 10H جی تکنیک قطعا بهترین انتخاب است. این محصول دارای ماندگاری تا 7 سال به همراه گارانتی می‌باشد. در مقایسه با سایر سرامیک‌های استاندارد، به جرات می‌توان گفت Crystal Serum Ultra در برابر قوی‌ترین مواد شیمیایی و فضولات پرندگان مقاوم است. داشتن لایه انعطاف پذیر و لایه سخت سبب مقاومت سرامیک 10H جی تکنیک در برابر دمای -40 تا +250 درجه سانتیگراد است. استفاده از سرامیک EXO جی تکنیک سبب افزایش ماندگاری آن تا 9 سال می‌گردد. توجه داشته باشید که حجم 30 میل این محصول به مدت 2 سال است که از خط تولید خارج شده است و تولید نمی‌شود.

قیمت و خرید سرامیک 10H جی تکنیک

 

پوشش نانو سرامیک پرو 10 راینو نانو مخصوص بدنه خودرو Rhino Nano Pro 10 Ceramic Coating

  • پوشش نانو سرامیک پرو 10 راینو نانو مخصوص بدنه خودرو Rhino Nano Pro 10 Ceramic Coating

پوشش نانو سرامیک پرو 10 راینو نانو مخصوص بدنه خودرو Rhino Nano Pro 10 Ceramic Coating، محصولی منحصر بفرد جهت افزایش شفافیت و آبگریزی بدنه خودرو و محافظت از آن در برابر عوامل محیطی همچون اشعه UV، خط و خش، گرما زیاد، باران‌های اسیدی، فضولات پرندگان، شیره درختان، آثار حشرات، آلاینده‌ها و لکه‌های آب است. پوشش نانو سرامیک +10H راینو نانو بوده و همچنین مانع از برخورد اشعه آسیب رسان UV خواهد شد. این پوشش، یک پوشش پلیمری نانو است که باعث ایجاد لایه دوم و یک پوشش بسیار ضخیم و مقاوم بر روی سطح بدنه خودرو شما شده و به حفاظت از خودرو شما می‌پردازد. این محصول که تولید کشور ژاپن می‌باشد و محصولی بادوام بوده که روی سطح ایجاد براقیت می‌کند. این محصول قابل استفاده برای خودرو، هواپیما و قایق می‌باشد.  ماندگاری این محصول طبق ادعای شرکت سازنده مادام العمر می‌باشد. پیشنهاد گنجی پخش این است که 3 تا 5 سال ماندگاری با توجه به شرایط آب و هوایی ایران در نظر گرفته شود.

قیمت و خرید نانوسرامیک راینو پرو 10

 

کیت نانوسرامیک فرگال

  • نانو سرامیک ۱۰H مخصوص بدنه خودرو فرگال

پوشش نانو سرامیک فرگال، جهت افزایش شفافیت بدنه خودرو و محافظت از آن در برابر عوامل محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های پوشش نانو سرامیک فرگال می‌توان به ایجاد براقیت بالا، ضد باران اسیدی، ضد اشعه آسیب رسان UV، اثر آبگریزی بسیار بالا، براقیت عمیق و ماندگاری بلند مدت اشاره کرد. پوشش نانو سرامیک 10H فرگال با ایجاد پوشش سرامیکی مقاوم بر روی سطح بدنه خودرو، این سطوح را آبگریز کرده و از جذب گرد و خاک به سطح بدنه خودرو جلوگیری کرده و موجب خاصیت شست‌وشوی راحت و سریع بدنه ماشین می‌گردد. ماندگاری بالای این محصول نیز از دیگر ویژگی‌های آن است. 

قیمت و خرید پوشش نانو سرامیک فرگال

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و یا تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات متداول پیرامون نانو سرامیک بدنه خودرو :

سرامیک بدنه‌‌ خودرو چیست؟

پوشش نانو سرامیک، لایه پلیمری بر پایه حلال‌ها و سیلیسیم دی اکسید می‌باشد، که لایه‌ای مقاوم در برابر عوامل محیطی است.

چرا باید از سرامیک به جای واکس استفاده کنیم؟

زیرا سرامیک هم مقاوم‌تر و هم ماندگاری بیشتری دارد. علاوه بر آن قابلیت محافظت در برابر اشعه مضرر خورشید را دارا می‌باشد.

انواع مختلف لایه‌های سرامیک چیست؟

پلیمری، کوارتز و هایبرید

قبل از خرید سرامیک بدنه چه کارهایی را باید انجام بدهیم؟

قبل از اجرای سرامیک، باید سطح تمیز و شسته شود. همچنین در صورت وجود خط و خش بهتر است سطح پولیش شود.

روش مراقبت از سرامیک بدنه خودرو چیست؟

شستشوی دوره‌ای با شوینده مخصوص پوشش نانوسرامیک.

17 نظرات
  1. فارابی می گوید

    من از نانوتیس استفاده کردم، الان سه ماه میگذره و راضی بودم ماندگاریشو نمیدونم اما تا الان راضی بودم

  2. نیما طاهری می گوید

    مقاله بسیار مفیدی بود ممنون

  3. سهیل می گوید

    سلام بهترین تو‌این ۵ مورد کدام است؟

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام نانوتیس رو پیشنهاد میکنیم

  4. سهند امیری می گوید

    یکی از کارایی که باید حتما انجتم شه همین سرامیک کردن
    آدم خیالش راحته که بدنه خط و خشی روش نمیوفته

  5. همایون صابری می گوید

    سلام
    من خودم برای ماشینم از سرامیک نانوتیس استفاده کردم و واقعا راضیم

  6. حامد فتح الهی می گوید

    سلام هر چند وقت یکبار باید از محصولات مراقبت از سرامیک استفاده شود؟

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام، هر دو الی سه ماه زمان مناسبیه

  7. قربانی می گوید

    چرا تولید کنندگان این محصولا اغراق میکنن تو مدت ماندگاری محصول؟ جالبه حتی روی محصول هم درج میکنن ۴ سال ولی یه سالم دووم نمیاره

  8. علیرضا می گوید

    کل مقاله به یجا ختم میشه…
    نانوتیس بخرین

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام آیا این روزها گزینه بهترین در بازار از نظر قیمت و کیفیت داریم؟

  9. نیما طاهری می گوید

    نانوتیس همیشه بهترینه

  10. نیما طاهری می گوید

    بسیار عالی و مفید بود ممنون

  11. سعید یاری می گوید

    خیلی جامع و کامل بود مطلبتون ممنون
    من سایمونایز استفاده کرده ودم قبلا بد نبود اما قیمتش نسبت به بقیه بالاتره

  12. محمد صبوری می گوید

    نانوتیس بهترینه همیشه

  13. مولایی می گوید

    من از سیریوس پرو قبلا استفاده کردم. نسبتا خوب بود و ماندگاریش نسبتا بالا بود

  14. علی غیبی می گوید

    سلام
    یکسری از محصولات برای سرامیک کردن کافیه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =