ولوو پولستار 1 هیبریدی

ولوو پولستار 1 هیبریدی

شرکت ولوو یک برند مطرح در دنیا بوده که تاکنون توانسته با عرضه محصولاتی ایمن و لوکس، نظر مشتریان خود را جلب کند. در این میان با همکاری بخش پولستار از نسل بعدی سدان و کوپه خود با نام پولستار 1 هیبریدی رونمایی کرده است. مدلی که رقیبی برای محصولات تسلا بوده و قصد داشته تسلا را به چالش دعوت کند. با این حساب می توان پولستار 1 را یک سدان یا کوپه قدرتمند سال های آینده ولوو دانست که می تواند رقیب سرسختی برای دیگر برندها به شمار رود.

کمپانی خودروسازی ولوو همانند هیوندای که بخش “جنسیس” خود را مستقل کرده است و یا شرکت خودروسازی سیتروئن که بخش DS را تبدیل به یک خودروساز مستقل کرد، حالا کمپانی خودروسازی ولوو نیز تصمیم گرفته است تا بخش “پولستار” خود را تبدیل به یک خودروساز مستقل کند که اولین محصول آن یک پروژه مشترک میان “ولوو” و “پولستار” تحت عنوان “پولستار 1” بوده است.

این خودرو بیشتر به خودروی ولوو S90 سدان شباهت دارد، بویژه اگر شرکت سازنده قصد تولید یک نسخه چهار درب از این اتومبیل را داشته باشد، آنوقت دیگر اشتراکات آن با خودروی S90 چندین برابر می‌شود. با این وجود، خودروی جدید “پولستار 1” در واقع یک اتومبیل هیبریدی به شمار می‌آید که مجموع قدرت تولید شده از سیستم محرک آن چیزی معادل 600 اسب بخار در کنار 1000 نیوتن متر گشتاور بوده است.

پولستار 1 در سال 2019 راهی بازار می شود و نسخه دوم آن با طراحی کاملا الکتریکی به رقابت با تسلا مدل 3 می پردازد. علاوه براین مدل، تسلا می خواهد پولستار 3 را به عنوان یک شاسی بلند الکتریکی برای رقابت با مدل ایکس معرفی کند. پیشرانه هیبریدی پولستار 1 قادر است در مجموع، خروجی 600 اسب بخاری داشته باشد که موتور الکتریکی، قدرت را به چرخ عقب منتقل کرده و قدرتی 218 اسب بخاری تولید می کند.

راندن خودرویی هیبریدی با قدرت حدود 600 اسب بخار قطعاً مسرت‌بخش خواهد بود زیرا پولستار 1 به فکر مصرف سوخت محصول خود بوده و همچنین محدوده حرکتی 150 کیلومتری در حالت تمام الکتریکی را برای اولین محصول خود در نظر گرفته است. موتور بنزینی چهارسیلندر نیز باقی 400 اسب بخار را تامین کرده و قدرت را به چرخ های جلو انتقال می دهد. در مجموع این دو پیشرانه به شکل هیبریدی یا همان ترکیبی قدرت 600 اسب بخاری پولستار 1 را به ارمغان می آورند.

در فضای داخلی آن صفحه نمایش 12 اینچی لمسی با سیستم سرگرمی Sensis قرار گرفته و با فناوری Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension نیز افراد می توانند از داخل خودرو سیستم تعلیق را تنظیم کنند. پیشتر ولوو وعده داد که می خواهد از سال 2019 تنها به تولید و عرضه اتومبیل های هیبریدی یا الکتریکی بپردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + بیست =