معرفی طرح جدید فولکس واگن تیگوان

کانسپت جدید فولکس‌ واگن تیگوان معرفی شد.

معرفی خودرو تیگوان

فولکس‌ واگن تیگوان (Volkswagen Tiguan)  از سال ۲۰۰۷ تا کنون در آلمان، روسیه، شانگهای و تمدن چین تولید شده‌است. طراحی آن به گونه‌ای است که موتور جلو آن متحرک و چهار چرخ محرک بوده است. طول این خودرو ۴٬۴۲۷ میلیمتر (۱۷۴٫۳ اینچ)، عرض آن ۱٬۸۰۹ میلیمتر (۷۱٫۲ اینچ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۶۸۶ میلیمتر (۶۶٫۴ اینچ) است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۶ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.

نسل دوم تیگوان که سال ۲۰۱۶ به بازار جهانی معرفی شد، همانند آئودی Q3 بر روی پلتفرم MQB گروه فولکس واگن ساخته شده است. واردات این خودرو به ایران توسط شرکت ماموت خودرو، نماینده رسمی این برند در ایران، از سال ۲۰۱۷ آغاز شد.

 

فولکس‌ واگن تیگوان

 

همانطور که می‌‌دانید همیشه کیفیت بالای برندهای آلمانی ثابت شده بوده است، پس صحبت از محبوبیت این برندها در سراسر دنیا، کار بیهوده‌ای است. خودروسازان این کشور، جلوه‌ی کاملی از مهندسی و کارایی عالی در یک محصول مدرن را نمایش می‌دهند که تقریبا هر خریدار با هر سلیقه‌ای را به سمت خود می‌کشد. در این میان، گروه فولکس واگن با توجه به کیفیت بالای تولیدات خود، همیشه در رده برندهای محبوب قرار گرفته است.

کلاس شاسی‌بلند یا به بیان بهتر، کراس‌اوور، با توجه به مشخصات خاص ظاهری و فنی، فروش بسیار بالایی در سطح جهانی دارد و هر سال با تقاضای بیشتری از سوی مردم دنیا مواجه می‌شود. طبیعتا، از فولکس واگن‌ که در رقابت با تویوتا برای بیشترین میزان تولید خودروی جهان است، انتظار می‌رود کراس‌اوور مناسبی ارائه کند و به نیاز بازار پاسخ دهد. این شرکت از سال ۲۰۰۷ و با مدل تیگوان ، به کلاس کراس‌اوورهای کوچک وارد شد؛ هرچند که از سال ۲۰۰۲ با مدل نسبتا بزرگ تورگ، اولین شاسی‌بلند خود را معرفی کرده بود.

در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های این خودرو پرداخته‌ایم.

 

معرفی Volkswagen Tiguan

 

چراغ های LED تیگوان

این خودرو دارای چراغ‌های اتوماتیک جلو با تکنولوژی فول LED برای نور پایین و بالا را دارد. همچنین خودرو تیگوان مجهز به چراغ‌های روشنایی در روز است که به صورت مجزا تعبیه شده‌اند. علاوه بر آن دارای روشنایی جانبی به همراه سیستم سازگاری روشنایی خودرو با محیط اطراف نیز می‌باشد که با چرخش فرمان روشنایی در نقاط کور جاده را جهت راحتی راننده به ارمغان می آورد.

رینگ های آلمینیومی

خودرو فولکس واگن دارای رینگ ۱۹ اینچی آلومینیومی با طراحی ۵ پره است که با آلیاژی خاص و منحصر به فرد ساخته شده است.

یدک کش

سیستم کمکی یدک کش نیز (حمل کاروان ) در این خودرو گنجانده شده است به این صورت که امکان هدایت یدک کش به صورت کامل در هنگام رانندگی با سیستم پیشرفته منطبق با اتوپارک را دارد. این سیستم جهت کمک به راحتی پارک و جمع شوندگی آن به صورت الکترونیکی تعبیه شده است.

صندوق هوشمند

قابلیت نوآورانه جهت بازکردن درب صندوق بدون نیاز به لمس آن از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. برای باز کردن صندوق عقب تیگوان خود، نیازی به لمس درب صندوق ندارید. کافیست کلید خودرو در جیبتان بوده و پای خود را زیر سپر عقب حرکت دهید تا درب صندوق عقب را به راحتی باز کنید. همچنین با فشردن یک دکمه در داخل درب صندوق، به راحتی بسته خواهد شد.

سیستم اتو پارک فولکس واگن

تکنولوژی Park Assist به شما کمک می‌کند تا جای پارک مناسب خودروی فولکس واگن خود را پیدا کنید و با کمک آن، بدون نیاز به هدایت راننده، خودروی خود را پارک نمایید.

 

کانسپت جدید تیگوان

 

صفحه کیلومتر دیجیتالی پیشرفته

یک صفحه نمایشگر دیجیتال که امکان نمایش کیلومترشمار، دورموتور، نقشه ناوبری، مصرف سوخت و… را فراهم می‌کند. این امکان نه تنها زیبایی داخلی خودروی شما را دو چندان می‌کند بلکه موجب حس آرامش و امنیت فزاینده‌ای شده است.

صفحه نمایشگر اطلاعات (هدآپ)

چشمان شما تنها لایق زیبایی‌ها هستند. تمرکز بر جاده و دسترسی به اطلاعاتی نظیر سرعت، نقشه ناوبری و … در نمایشگر شفاف پیش روی راننده، ایمنی را به ارمغان خواهد آورد.

دوربین ۳۶۰ (یک زاویه دید کافی نیست)

دوربین ۳۶۰ درجه با نشان دادن یک نمای کلی از اطراف خودرو، امکان هدایت بهتر و ساده‌تری را فراهم می‌کند.

 

سیستم دیسکاور پرو با صفحه نمایش ۹٫۲ اینچ

سیستم مولتی مدیا ۹٫۲ اینچ پیشرفته که با لمس صفحه و یا حرکت دست امکان دستیابی به اطلاعات گسترده ای از خودرو و سیستم ناوبری برای سرنشینان به ارمغان می آورد

 

سیستم تهویه مطبوع سه گانه تیگوان

سیستم تهویه مطبوع سه گانه به سرنشینان خودرو امکان تنظیم دلخواه هوای منطقه خود را می دهد. راننده، سرنشین جلو و سرنشینان عقب به طور مجزا می‌توانند دمای مطلوب خود را انتخاب کنند.

چهار حالت رانندگی

با تکنولوژی ۴MOTION خودروی تیگوان، به راحتی می توانید بین حالت‌های برفی، جاده‌ای، آفرود و آفرود پیشرفته یکی را انتخاب کنید تا بیشترین تسلط به جاده و امن‌ترین رانندگی را داشته باشید.

 

امکانات Volkswagen Tiguan

 

فولکس واگن تیگوان با جدیدترین سبک طراحی این برند شکل گرفته است و بنابر این ظاهر زیبا و استایل جذاب این ماشین بسیار چشمگیر است و باب میل بسیاری از سلیقه‌ها است . استایل طراحی این خودرو در داخل کابین ماشین هم حفظ شده است و اگر حتی یک آرم هم در کابین این ماشین نباشد باز هم سبک طراحی اش مانند شناسنامه‌ای به شما می‌گوید که با یک ماشین المانی اصیل سر و کار دارید.

در بخش فنی تیگوان به لطف پیشرانه تند و تیزش، قابلیت‌های حرکتی خوبی دارد و استهلاک بسیار کمی راهم دارا می باشد؛ زیرا در چند سال اخیر فولکس واگن این پیشرانه را بر روی یکی از تیپ‌های گلف به کار برده بود و تجربه آن نشان می‌دهد که ضریب اطمینان این ماشین با این پیشرانه بسیار عالی است و برای انتقال قدرت نیروی این پیشرانه به چرخ های ماشین هم از گیربکس بسیار عالی و پیشرفته ۸ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

فولکس واگن تیگوان به دلیل داشتن موتور توربو و پیشرفته نیازمند بنزین با کیفیت است و در کنار بنزین سوپر باید از اکتان‌ها و مکمل‌های اصلی با کیفیت مناسب برای تیگوان استفاده کرد .

 

معرفی طرح جدید فولکس واگن تیگوان

 

نسل اول تیگوان، در ادامه‌ی نمایش یک طرح مفهومی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۰۶، تولید شد. استقبال از این مدل، فراتر از انتظار فولکس واگن‌ بود و پس از تولید اولیه در کارخانه‌ی اصلی این برند در ولفسبورگ آلمان، خطوط مونتاژ در آرژانتین، چین، ویتنام و روسیه نیز به عرضه‌ی تیگوان پرداختند. این خودرو تا سال ۲۰۱۷ و بیش از ۱۰ سال، در سبد محصولات فولکس واگن قرار داشت و تنها یک بار در سال ۲۰۱۱، با فیس‌لیفت جزئی مواجه شد. رقم نهائی تولید برای نسل اول تیگوان، عدد جالب توجه ۲.۶۴۵ میلیون دستگاه را نشان می‌دهد که گواه موفقیت این خودرو در بازار جهانی است.

نسل دوم و آخرین مدل تیگوان، سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم MQB شرکت فولکس واگن تولید می‌شود که خودروهای مختلفی از جمله آئودی Q3، آئودی TT و حتی مدل گلف را شامل می‌شود. این پلت‌فرم، مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن، امکان تولید خودرو با سایزبندی متغیر در ابعاد مختلف و حتی فاصله محور چرخ‌ها است. به همین دلیل، تیگوان نسخه‌ی آمریکا و چین، کابین بزرگ‌تری دارند تا برای سرنشینان و قسمت بار، فضای بیشتری فراهم شود.

نسل جدید تیگوان، با افزایش حجم بدنه و استفاده از پیشرانه‌های مدرن فولکس واگن، رقیب مهمی برای برندهای آسیایی و آمریکایی محسوب می‌شود و پس از گذشت ۲ سال از زمان عرضه، مورد استقبال بازار جهانی قرار گرفته است. این خودرو در خطوط تولید فولکس واقع در آلمان، مکزیک، هند و مالزی حضور دارد و تا کمتر از یک ماه دیگر، واردات رسمی خود به ایران را آغاز خواهد کرد.

6 نظرات
  1. علی رفیعی می گوید

    ظاهرش که عالیه آپشناشم که خوب 👌

  2. مهدی گرایلی می گوید

    همه ماشینای فولکس‌ واگن عالین
    این هم خودرو خیلی خوب و قشنگیه

  3. سامان هخامنش می گوید

    آپشن های خوبی رو اضافه کرده
    در کل ماشین خیلی خوبیه

  4. محمد بهادری می گوید

    ظاهرش پرفکته 🙂

  5. محمدرضا کریمی می گوید

    امکاناتش و ظاهرش عالیه

  6. ساسان می گوید

    جزء برنامه های خریدم هست اگه از این گرون تر نشه🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 18 =