نگاهی به دنیای متنوع شیشه شوی!

آشنایی با انواع شیشه شوی و شیشه پاک کن و معرفی محصولات برتر

تمیز بودن شیشه ماشین، علاوه بر تمیزی ظاهری در دید راننده تاثیر به سزایی دارد. کاربران خودرو برای تمیز کردن شیشه از 2 روش کلی استفاده می‌کنند که شامل مایع شیشه شوی و شیشه پاک کن می‌باشد. هر دو شوینده قابلیت پاک کنندگی بالایی دارند اما نحوه استفاده آنها متفاوت است. در این مقاله ما شما را با مایع شیشه شوی خودرو و شیشه پاک کن آشنا می‌کنیم و در پایان چند محصول برتر را معرفی می‌نماییم.

قیمت و خرید انواع شوینده شیشه

مایع شیشه شوی یا Windshield washer

مایع شیشه شوی

مایع شیشه شوی یا Windshield washer، نوعی شوینده قوی است که با آب ترکیب شده و در داخل مخزن شیشه شوی ماشین ریخته میشود. مایع ترکیبی توسط آبپاش روی سطح شیشه جلو پاشیده شده و توسط برف پاک کن تمیز می‌شود. میزان ترکیب شوینده با آب، بستگی به برند آن دارد و به طور کلی در فصول گرم سال، رقیق‌تر می‌کنند.

 

چرا باید از شیشه شوی استفاده نماییم؟

  • باعث تمیزی شیشه میگردد.
  • سبب عدم رسوب گیری در مخزن، پمپ، شلنگ‌های سیستم شیشه شوی میگردد.
  • در زمستان از یخ زدن و ترکیدگی مخزن جلوگیری میکند.

 

 

انواع مایع شیشه شوی

مایع شیشه شوی برای جلوگیری از یخ نزدن شیشه، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • شیشه شوی معمولی

این مایع شوینده شیشه قابلیت مقاومت در برابر سرما را ندارد و به همین دلیل اغلب در فصول گرم استفاده می‌شود. این شوینده شیشه با نام All-Season شناخته می‌شوند.

  • شیشه شوی ضد یخ

شیشه شوی ضد یخ علاوه بر شوینده حاوی ضد یخ نیز می‌باشد و با نام Anti-Freeze شناخته می‌شود.. این شوینده شما را از آب گرم گرفتن روی شیشه در زمستان جهت یخ نزدن آن راحت می‌نماید. زیرا ضد یخ موجود در آن مانع یخ زدگی شیشه، مخزن و اتصالات آن می‌شود.

 

اسپری شیشه پاک کن (Glass Cleaner)

شیشه پاک کن

پاک کردن شیشه‌های ماشین با اسپری شیشه پاک کن (Glass Cleaner) به آسانی میسر می‌شود. اما قدرت پاک کنندگی آن تاثیر بسزایی در این امر دارد. یک اسپری شیشه پاک کن به راحتی سطح را تمیز می‌کند البته اگر با دستمال مایکروفایبر شیشه و به درستی استفاده شود.

 

 

انواع شیشه پاک کن

شیشه پاک کن‌ها بر اساس ساختار به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • شیشه پاک کن بر پایه الکل

شیشه پاک کن بر پایه الکل ایزوپروپیل قدرت پاک کنندگی خوبی دارد و لک به جا نمی‌گذارد اما به دلیل سرعت تبخیر بالا باید به سرعت استفاده شود.

  • شیشه پاک کن بر پایه صابون

شیشه پاک کن بر پایه صابون، مشکل تبخیر شدن ندارد و به راحتی قبال استفاده است. اما قدرت تمیز کنندگی آن به خوبی نوع الکلی نبوده و به دلیل محتویات صابونی بعضا اثرات لک از خود بجا می‌گذارد.

 

 

مضررات استفاده از شیشه شوی چیست؟

شیشه شوی‌ها به دلیل محتویات خود، به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند. به همین دلیل اغلب در اکثر کشورها نظارت ویژه‌ای بر تولید کنندگان شیشه شوی وجود دارد. حتی در بعضی مناطق در دنیا فروش شیشه وشی غلیظ ممنوع است زیرا کارشناسان نگران عدم رقیق کردن آن توسط کاربر هستند. پس همواره سعی نمایید راهنمای استفاده از شوینده شیشه را مطالعه نموده و با میزان آب مناسب رقیق نمایید. همچنین عدم رقیق کردن زیاد، می‌تواند سبب خوب تمیز نشدن شیشه نیز شود. نکته مهم دیگر در انتخاب شوینده مناسب است. همواره دقت داشته باشید باشید که شوینده استاندارد تهیه نمایید. زیرا شوینده‌های غیر استاندارد ممکن است به سطوح پلاستیکی و لاستیکی ماشین شما آسیب وارد نماید.

 

 

قرص شیشه شوی چیست؟

نوعی شوینده شیشه می‌باشد که قابلیت حمل آسانی دارد. فقط کافی است قرص را در میزان مناسبی از آب بریزید. قرص شیشه شوی نیز قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و فقط نوع ظاهر آن متفاوت است.

 

 

چه دستمالی مناسب پاک کردن شیشه می‌باشد؟

برای پاک کردن شیشه باید از دستمالی استفاده نمود که قدرت جذب آب بالایی داشته باشد و بر روی سطح خط و خش ننداخته و پرز بجا نگذارد. بدین منظور دستمال‌های مایکروفایبر مخصوص شیشه تولید می‌شوند که در انواع برند قابل تهیه از سایت گنجی پخش‌باشد.

قیمت و خرید دستمال مایکروفایبر شیشه

 

 

آیا می‌توان به جای شیشه شوی از آب استفاده نمود؟

اگر شما در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید، شاید بگویید که احتیاجی به استفاده از شیشه شوی ضد یخ ندارید و با پر کردن آب در مخزن مشکل خود را برطرف می‌نمایید. اما باید بگوییم که آب قابلیت تمیز کردن شیشه را به تنهایی دارد. این مشکل در هنگام رانندگی که دید راننده مختل شده است، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. آب به تنهایی قدرت پاک کنندگی فضولات پرندگان، اثرات حشرات، چسب و … را از روی شیشه ندارد. متانول و اتانول موجود در شیشه شوی به راحتی این آلودگی‌ها را از رو شیشه از بین می‌برد. همیشه بدترین شرایط را در نظر بگیرید و به آب خالی در مخزن اکتفا نکنید و با کمی هزینه از خطرات جلوگیری نمایید. تنها مزیت استفاده از آب به تنهایی در مخزن، سازگار با محیط زیست بودن آن است.

 

 

آیا می‌توان به جای شیشه شوی ضد یخ، از الکل و نمک استفاده نمود؟

خیر، استفاده از هر افزودنی در این بخش مجاز نیست. زیرا برخی از این مواد مثل نمک و الکل که برای جلوگیری از یخ‌زدن به اشتباه استفاده می‌شوند، باعث خورندگی و یا خشک‌شدن و از بین رفتن تیغه‌ها خواهند شد.

 

 

نحوه استفاده از شیشه شوی

  • ابتدا دستور العمل شیشه شوی را مطالعه نمایید.
  • با توجه به نسبت ترکیب ذکر شده، شوینده را با آب جوشیده سرد شده رقیق نمایید.
  • اهمیت استفاده از آب جوشیده سرد شده به دلیل جلوگیری از ایجاد رسوب می‌باشد.
  • درب مخزن را باز کرده و ترکیب را تا نقطه حداکثر Max بریزید.
  • سپس درب آن را ببندید.
  • دقت نمایید در فواصل زمانی منظم این محزن را چک نمایید تا از پر بودن آن مطمئن شوید. محتویات مخزن در اثر گرمای هوا و محفظه موتور ممکن است بخار شود  و در صورت استفاده از آب پاش، آلودگی و رسوبات وارد مسیر آن شود و یا حتی صب خراب شدن آن شود.

 

نحوه استفاده از شیشه پاک کن

  • مقداری از مواد را روی شیشه اسپری نمایید، سپس با دستمال مایکروفایبر تا تمیزی نهایی پاک شود.
  • در صورتی که آلودگی سطح زیاد است، سعی کنید اول سطح را آبکشی نمایید و پس از خشک شدن از شیشه شوی استفاده نمایید.
  • از اسپری بیش از حد شیشه پاک کن خودداری نمایید، زیرا ممکن است لک به جا بگذارد.

 

معرفی محصولات برتر

همانطور که در بالا ذکر شد استفاده از محصولات استاندارد به دلیل جلوگیری از آسیب رساندن آن به خودرو و محیط زیست بسیار مهم است. به همین دلیل کارشناسان گنجی پخش بهترین محصولات لاین تمیز کننده شیشه را به معرفی می‌نمایند.

اسپری شیشه پاک کن نانوتیس تمیز کننده شیشه و آینه های خودرو NanoTiss Glass Cleaner

  • اسپری شیشه پاک کن نانوتیس تمیز کننده شیشه و آینه های خودرو NanoTiss Glass Cleaner

اسپری شیشه پاک کن نانوتیس با اثر فوق‌العاده‌ای که دارد، اثر حشرات ، آلودگی ذرات اگزوز ، نیکوتین و لکه آب را از شیشه‌ها و آیینه‌ها به طور کامل از بین می برد. این محصول با خاصیت آنتی استاتیک خود، از کثیف شدن مجدد شیشه تا یک مدت نسبتا زیادی جلوگیری می‌کند. اسپری شیشه نانوتیس با قدرت پاک کنندگی بالایی که دارد، برای از بین بردن انواع آلودگی‌ها از روی شیشه و آینه خودرو بسیار مناسب است و نیازی به مخلوط شدن با آب ندارد. این محصول مناسب برای انواع شیشه‌ها و آینه‌ها است و حتی قدیمی‌ترین و سخت‌ترین لکه‌ها را نیز از بین می‌برد. اسپری شیشه پاک کن Nanotiss برای استفاده در منزل نیز مناسب است و تاکنون رضایت مشتریان را به همراه داشته است.

قیمت و خرید اسپری شیشه پاک کن نانوتیس

 

مایع شیشه شوی 110 میل نانوتیس مخصوص مخزن مایع شیشه شوی خودرو NanoTiss 1:110 Glass Cleaner

  • مایع شیشه شوی 110 میل نانوتیس مخصوص مخزن مایع شیشه شوی خودرو NanoTiss 1:110 Glass Cleaner

مایع شیشه شوی 110 میل نانوتیس (NanoTiss) که مخصوص مخزن مایع شیشه شوی خودرو است، یک مکمل خیلی غلیظ است که هیچ گونه اثر و یا لکه‌ای بر جای نمی‌گذارد و به راحتی با تاثیر فوق‌العاده خود اثر حشرات، آلودگی ذرات اگزوز، لکه آب و نیکوتین را از روی شیشه اتومبیل از بین می‌برد. مایع شیشه شوی نانوتیس دارای خاصیت آنتی استاتیک است، یعنی از جذب گرد و خاک جلوگیری کرده و از کثیف شدن سریع و مجدد سطح شیشه جلوگیری می‌کند.

این مایع شیشه شوی دارای رایحه لیمو است که تا قبل از مخلوط شدن با آب مقداری تند است ولی بعد از مخلوط شدن با آب ملایم شده و رایحه‌ی دلچسبی ایجاد می‌کند. به دلیل غلظت بالای محصول می‌توان 110 میلی لیتر محلول را با 12 لیتر آب حل کرد. در واقع به طور معمول میزان مایع شیشه شوی خودروها 3 لیتر است، ولی با خرید یک عدد از این محصول می توان برای 4 بار مصرف در شیشه شوی خودرو مورد استفاده قرار داد.

قیمت و خرید شیشه شوی نانوتیس

 

Sonax Glass Cleaner Spray

  • اسپری شیشه پاک کن سوناکس Sonax مدل Glass Cleaner Spray

اسپری شیشه پاک کن سوناکس، لکه‌های به جای مانده از حشرات، دوده و آلودگی، فضولات پرندگان و نیکوتین سیگار را از بین می‌برد و تمام لایه‌های چربی روی شیشه را پاک می‌کند. همچنین استفاده از این محصول، کوچک‌ترین ضرری به سطح وارد نمی‌کند. به علت ساختار فوق‌العاده‌ای که این اسپری دارد، تمامی آلودگی‌ها را به راحتی از روی شیشه برداشته و تمیزی و براقیت خاصی را به خودرو هدیه می‌دهد. در ضمن استفاده آن در منزل هم توصیه می شود و با توجه به تاثیر فوق العاده ای که دارد رضایت مندی شما را به همراه خواهد داشت. اسپری شیشه پاک کن سوناکس که در حجم 500 میلی لیتر عرضه می گردد، بدون فسفات است.

قیمت و خرید اسپری شیشه پاک کن سوناکس

 

Sonax Antifreeze & Clear View Concentrate

  • ضدیخ شیشه شوی یک لیتری سوناکس Sonax مدل Antifreeze & Clear View Concentrate

استفاده از شیشه شوی ضدیخ از موارد ضروری در زمستان است. ضدیخ شیشه شوی یک لیتری سوناکس Sonax مدل Antifreeze & Clear View Concentrate، جهت مقابله با یخ زدگی می باشد و با قدرت بالای تمیزکنندگی برای از بین بردن اثر لکه و آلودگی هایی مانند روغن، نمک، اثر حشرات، املاح ایجاد شده در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه شوی ضدیخ سوناکس تمیزکننده عالی و منحصر به فردی می باشد که باعث جلوگیری از یخ زدن نازل و انجماد آب روی برف پاک کن می شود. همچنین فرمولاسیون شیشه شوی ضدیخ سوناکس به گونه ای می باشد که از تیغه های برف پاک کن محافظت می نماید تا دچار خشکی و ترک نشود. این محصول باعث افزایش عمر موتور شیشه شوی نیز می گردد.

قیمت و خرید شیشه شوی سوناکس

 

Mafra Glass Cleaner

  • اسپری شیشه پاک کن مفرا Mafra Glass Cleaner

اسپری شیشه پاک‌کن مفرا با ساختار پیچیده‌ای که دارد تمام آلودگی‌ها را از روی شیشه پاک می‌کند و تمیزی و شفافیت را به شیشه خودرو باز می‌گرداند. این اسپری، شیشه شوی حرفه‌ای معطر و دوستدار محیط زیست است و فاقد آمونیاک نیز می‌باشد. اسپری شیشه پاک‌کن مفرا، مناسب برای از بین بردن انواع آلودگی‌ها و کثیفی‌ها از روی شیشه خودرو است و بدون آسیب رساندن به شیشه آن را تمیز می‌کند. این محصول برای از بین بردن کثیفی از روی انواع شیشه‌ها است و کوچک‌ترین ردی را پس از تمیزی به جای نمی‌گذارد. این شیشه پاک‌کن حتی لکه‌های چربی و روغن یا حتی گریس را به راحتی از بین می‌برد.

قیمت و خرید اسپری شیشه پاک کن مفرا

 

مایع شیشه شوی غلیظ کوچک اتوسول مخصوص مخزن مایع شیشه شوی خودرو Autosol Windscreen Cleaner

  • مایع شیشه شوی غلیظ کوچک اتوسول مخصوص مخزن مایع شیشه شوی خودرو Autosol Windscreen Cleaner

مایع شیشه شوی غلیظ کوچک اتوسول مخصوص مخزن مایع شیشه شوی خودرو Autosol، یک شیشه شوی غلیظ است که به سرعت هر گونه آلودگی نظیر: باقی مانده حشرات، چربی و … را تمیز می نماید. این مایع شیشه‌شوی دارای نسبت ترکیب 1 به 100 است. بعد از استفاده از این محصول سطح شیشه صاف و براق خواهد بود. از این محصول برای چراغ‌های پلاستیکی خودرو نیز می توان استفاده کرد. مایع شیشه شوی Autosol با ساختار پیچیده‌ای که دارد تمام آلودگی‌ها را از روی شیشه پاک می‌کند و تمیزی و شفافیت را به شیشه خودرو باز می‌گرداند.

قیمت و خرید شیشه شوی اتوسول

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و یا تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات متداول پیرامون انواع شوینده شیشه:

مایع شیشه شوی چیست؟

نوعی شوینده قوی است که با آب ترکیب شده و در داخل مخزن شیشه شوی ماشین جهت تمیز کردن شیشه‌ها ریخته میشود.

اسپری شیشه پاک کن چیست؟

نوع اسپری بر پایه الکل و یا صابونی که تمیز کردن آسا سطوح شیشه‌ای ماشین با دست را میسر می‌نماید.

مضررات استفاده از شیشه شوی چیست؟

شیشه شوی غیر استاندارد می‌تواند به محیط زیست آسیب بزند. همواره میزان نسبت ترکیب شیشه شوی را رعایت نمایید.

آیا می‌توان به جای شیشه شوی از آب استفاده نمود؟

خیر، آب قدرت تمیز کنندگی و ضد یخ ندارد.

آیا می‌توان به جای شیشه شوی ضد یخ، از الکل و نمک استفاده نمود؟

خیر، باعث خورندگی و یا خشک‌شدن و از بین رفتن تیغه‌های برف پاک کن می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − چهار =