کیا استینگر 2018

کیا استینگر 2018

شرکت کیا رسما، خودروی جدید خود که پیش‌ ازاین با نام GT شناخته می‌شد را رونمایی کرد. شرکت کیا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2011 با معرفی کانسپت GT تمایل خود را برای ساخت یک سدان اسپرت اعلام کرد و حالا پس از گذشت پنج سال کیا GT نهایتاً برای تولید آماده شده است. البته شرکت کیا، نام استینگر را برای این سدان اسپرت انتخاب کرده است. همچنین استینگر نخستین سدان دیفرانسیل عقب کیا نیست چراکه قبل از این سدان لوکس دیفرانسیل عقب K900 را معرفی کرده است اما استینگر برخلاف K900 خودرویی کاملاً جوان‌پسندتر است.

کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند که توسعه شاسی این ماشین در اروپا توسعه یافته و زمان زیادی را هم در پیست نوربرگ‌رینگ صرف کرده است. استینگر اولین سدان کیا به‌ حساب می‌آید که با هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. نسخه دیفرانسیل عقب مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود شده است درحالی ‌که نمونه چهارچرخ محرک از یک سیستم کنترل پویای گشتاور که به ‌تازگی توسعه یافته، استفاده می‌کند. 

این سیستم به‌ طور مداوم بر شرایط جاده و رانندگی راننده نظارت کرده و برای افزایش کشش و پایداری، قدرت یا ترمز مناسب را بر روی هر چرخ اعمال می‌کند. خودرو کیا استینگر را باید پرچم دار اسپرت شرکت کیا بدانید. خودرویی اسپرت و لوکس که بسیار زیبا، سریع و دارای شتابی مناسب است. در طراحی کیا استینگر شما با یک خودروی محور عقب روبرو هستید که در فیس جلوی خود از طراحی خودرو های اسپرت الهام گرفته است و دارای یک بینی پوزه ببری است. 

فیس جلویی که پر است از دیفیوزر و در کنار چراغ های زیبای ال ای دی آن یک چهره ی کاملا حجومی و مسابقه ای پیدا کرده است. روی درب کاپوت از ورودی های هوا برای خنک کاری بهتر موتور استفاده شده است. سقف خودرو نیز به صورت فست بک ساخته شده که موجب افزایش ایرودینامیک خودرو خواهد شد. در قسمت پشتی نیز این خودرو دارای طراحی خاص و جدید است که شاید بتوانیم بگویم الهام گرفته شده از اپتیما است اما خشن و عضلانی تر که در زیر خود دیفیوزر شکیل مشکی رنگ در کنار دو جفت اگزوز دولول بهرمند شده است.

 

کیا استینگر مدل ۲۰۱۸ از نظر ایمنی  و رفاهی نیز تکمیل است و دارای آپشن هایی نظیر تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و شروع به حرکت، G سنسور، سیستم ناوبری ماهواره ای، تشخیص نقطه کور، هشدار ترافیک، هد آپ دیسپلی، نمایشگر ۸ اینچ، نمایشگر TFT برای اطلاعات خودرو، شارژر  بی سیم،  سیستم صوتی هارمن کاردون با قدرت ۷۵۰ وات و ۱۵ عدد بلندگو  است که در صورت رونمایی رسمی این خودرو این اطلاعات تکمیل خواهد شد.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون استرات و در عقب از نوع چند اتصالی (مولتی لینک) است. استینگر همچنین نخستین محصول کیا است که به کمک‌فنرهای قابل تنظیم مجهز می‌شود. تنظیم این کمک‌فنرها به‌طور موازی با تنظیم الکترونیکی فرمان انجام می‌شود. قیمت این خودروی جذاب ۴۰،۰۰۰ دلار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 3 =