با آغاز سهمیه بندی بنزین، کارت بانکی جایگزین کارت سوخت می گردد

کارت بانکی برای افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده اند، جایگزین کارت سوخت می شود

از فردا شب ساعت ۲۴ سهمیه بندی بنزین آغاز می گردد. بنزین با نرخ ۱۰۰۰ تومان با سهمیه ۶۰ لیتر در ماه و بنزین آزاد با قیمت ۲۵۰۰ تومان در هر لیتر عرضه می شود. همچنین در این طرح دولت برای تاکسی های اینترنتی با هماهنگی مجموعه وزارت کشور سهمیه ای مجزا در نظر می گیرد. قیمت هر لیتر بنزین سوپر آزاد نیز ۳۰۰۰ تومان در هر لیتر خواهد بود. حال در چنین شرایطی تکلیف کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده اند یا به هر دلیلی آن را در اختیار ندارند چیست؟ با ما همراه باشید….

با توجه به سهمیه بندی مجدد بنزین با قیمت های ۱۰۰۰ و ۲۵۰۰ تومانی، حالا مسئله کارت سوخت بار دیگر به دغدغه شهروندان تبدیل شده است. اما برای افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده اند یا خودرو و موتورسیکلت ایشان به هر دلیلی فاقد کارت سوخت است، امکان استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت فراهم شده است. در این راستا ثبت نام از طریق سامانه www.mob.gov.ir اپلیکیشن دولت همراه و یا کد دستوری # ۴* انجام می شود.

لذا افرادی که درخواست صدور کارت سوخت المثنی را ثبت کرده‌اند و یا از این به‌بعد ثبت می‌کنند، از کارت بانکی برای سوخت‌گیری بنزین سهمیه‌ای استفاده خواهند کرد.

زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش ‌وپخش فرآورده‌های نفتی ایران در این خصوص گفت: اشخاصی که از نخستین فراخوان ثبت‌نام کارت سوخت تابحال در سامانه دولت همراه ثبت‌نام و کارت بانکی به سامانه معرفی کرده‌اند، نیازی به دریافت کارت سوخت ندارند زیرا کارت بانکی جایگزین کارت سوخت خواهد شد.

اسماعیلی افزود: ساز‌و‌کاری طراحی گردیده که می‌توان از کارت بانکی برای سوخت‌گیری استفاده کرد و نحوه به‌کارگیری آن در روزهای آینده به اطلاع عموم می‌رسد.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی باتأکید بر اینکه “کارت‌های هوشمند سوخت قدیمی همچنان قابل استفاده خواهد بود”، تصریح کرد: جایگزینی کارت بانکی برای مالکان خودرو و‌ موتورسیکلت‌هایی است که در سامانه دولت همراه ثبت نام کرده‌اند و‌ کارت سوخت ندارند.

4 نظرات
  1. پدرام می گوید

    ماهی ۶۰ لیتر به چه کار میاد! قیمت بنزین بر چه مبانی شده لیتری ۲۵۰۰؟ احتمالا بخاطر تولید خودروهای با کیفیت بالای داخل باشه

  2. پهلوانی می گوید

    سهمیه بندی بنزین از چه زمانی قراره شروع بشه؟

  3. aria می گوید

    سهمیه بنزین در کشوری که دومین تولید تولید کننده نفت جهان است

  4. m.g می گوید

    سهمیه بندی که فعلا منتفیه اگه خدا بخواد…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =