قانون جدید: منع تردد تاکسی های فاقد پلاک تهران در پایتخت

تردد تاکسی های فاقد پلاک تهران در پایتخت ممنوع خواهد شد

چندی پیش علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران اعلام کرد که در پایتخت کشورمان ۷۹ هزار تاکسی موجود است. از این تعداد نزدیک به ۳۴ هزار دستگاه، تاکسی خطی و ۱۷ هزار دستگاه، تاکسی گردشی و حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار دستگاه، تاکسی تلفنی هستند. تعدادی نیز تاکسی ویژه در پایانه‌ها و ترمینا‌ل‌ها مشغول هستند.

تهران روزانه میزبان حدود ۲۰ میلیون سفر درون شهری است و برخی عقیده دارند که این تعداد تاکسی، نیاز مسافران را برآورده نمی‌کند. اما به عقیده ی علیرضا قنادان، تعداد تاکسی‌های تهران بیشتر از حد متوسط است.

گفته می شود بعد از مکزیکوسیتی تهران بزرگترین ناوگان تاکسیرانی شهری را در جهان دارد. جمعیت تهران در روزها ۱۲ میلیون و در شب ۸ میلیون نفر است اما در پکن و شانگهای که حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارند ۶۰ هزار تاکسی در شهر وجود دارد. ناوگان تاکسی رانی تهران در خاورمیانه و شمال آفریقا بزرگترین ناوگان محسوب می شود.

شهردار تهران به تازگی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی اعلام کرد که خودروهای فاقد پلاک تهران نمی‌توانند به عنوان تاکسی در این شهر فعالیت داشته باشند.
پیروز حناچی اشاره کرد که  هم ‌اکنون بسیاری از خدمات در قالب موبایل و تلفن همراه انجام می‌شود و سازمان تاکسیرانی باید بتواند از این ظرفیت به نحو مطلوب در راستای ارائه خدمات بهتر استفاده کند.
حناچی با اشاره به کاهش آلودگی هوا خاطرنشان کرد: ماشین‌هایی فاقد پلاک تهران حق ورود به ناوگان حمل و نقل و تاکسیرانی پایتخت را ندارند. در این رابطه اما چند پرسش بی پاسخ مانده است. برای مثال مشخص نیست که تکلیف انبوه خودروهای مسافرکش شخصی موجود در خیابان های تهران با این تصمیم چه خواهد بود و آیا پلیس جریمه ای برای این رانندگان در نظر گرفته است یا خیر؟

پیشنهاد این تصمیم در شرایطی مطرح می شود که شهروندان تهران اساسا به حضور تاکسی های مسافرکش نیاز دارند و مشخص نیست در صورت حذف این خودروها از سطح شهر، تکلیف رفت و آمد شهروندان چه خواهد شد.

4 نظرات
  1. قبادی می گوید

    بسیار قانون خوبیه، پارکای تهران همه شده مکان خوابی برای رانندگانی که همه از شهرای دیگه اومدن که تهران کار کنن، و این موضوع فضای شهر رو ناپسند میکنه

  2. سوادی می گوید

    تهران دیگه اشباع شده از همه چیز… این شهر دیگه ظرفیت اضافه نداره و چنین طرحایی واجبه

  3. کاشانی می گوید

    بله خب وقتی نرخ کرایه تو تهران بالا هست ، از شهرستانم میان اینجا میرن سرکار…

  4. امید می گوید

    یه طرحی هم باید بذارن برای تاکسی های شخصی فاقد پلاک تهران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =