رینگ خودرو و نگهداری از آن

نگهداری از رینگ خودرو و معرفی محصولات برتر در این زمینه

عده ای از افراد به نگهداری و مراقبت کلیه قسمت های خودروی خود اهمیت می دهند و تعدادی نیز علاوه بر مراقبت های دوره ای خودروی خود را با تجهیزات مختلف اسپرت می کنند. یکی از قسمتهایی که مورد توجه بسیاری قرار می گیرد رینگ خودرو است. وظیفه رینگ علاوه بر پوشش دادن لاستیک این است که در ظاهر ماشین نیز تاثیر به سزایی دارد. در واقع یکی از پر فروش ترین تجهیزات جانبی برای ماشین رینگ آن است. معیار های مختلفی برای مراقبت از رینگ ماشین و تقسیم بندی انواع آن وجود دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

معیار تقسیم بندی رینگ ها 

رینگ ها می توانند به انواع مختلفی تقسیم شوند یکی از دسته بندی های رینگ خودرو بر اساس جنس آن است. مواد تشکیل دهنده رینگ می تواند از جنس فولاد و آلومینیوم باشد. استفاده از منیزیوم در ترکیبات رینگ به دلیل سبک بودن و مقاومت آن بسیار معمول می باشد.

رینگ های از جنس فولاد با استاندارد بیشتر خودروها مطابقت دارد و به صرفه است و در این نوع رینگ ها معمولا از قالپاق استفاده نمی شود. رینگ های از جنس آلومینیوم سبک تر از فولادی هستند و برای ترمز با جریان هوای بیشتر بسیار مناسب است. در ماشین های با قیمت بالا بیشتر از این نوع رینگ استفاده می شود.

مورد دیگری که در تقسیم بندی و تفاوت رینگ ها تاثیرگذار است اندازه آنهاست. اندازه رینگ خودرو می تواند بین ۳۳ تا ۵۵ سانتی متر باشد. همچنین تعداد پره ها، نوع طراحی و شکل و حالت مقعر بودن در تفاوت رینگ ها به چشم می آید.

این نکته را باید در نظر داشت که رینگ و لاستیک از قطعاتی هستند که در معرض بیشترین آلودگی قرار دارند. تماس با جاده و ساییده شدن لنت های ترمز حین حرکت و پاشیده شدن مواد سیاه رنگ روی آنها باعث می شود که در معرض آسیب هایی همچون زنگ زدگی قرار گیرند. به همین دلیل است که نباید زمان زیادی آلودگی روی رینگ و لاستیک بماند. هنگام مراجعه به کارواش باید دقت شود که شستشوی رینگ و لاستیک به خوبی انجام گیرد.

 

تمیز کردن رینگ ماشین

 

روش شستن رینگ و لاستیک در کارواش:

کارواش های حرفه ای دارای تجهیزات پیشرفته ای برای شستن رینگ می باشند استفاده از واترجت و کارواش اتوماتیک در این نوع کارواش ها بسیار معمول است. در این کارواش ها قبل از انجام عملیات شستشو تایر و لاستیک تمیز می شوند.

آلودگی هایی نظیر گرد و غبار فلزی، قیر، روغن به راحتی با استفاده از شامپوهای قلیایی تمیز می شوند. برای آلودگی هایی که به سختی پاک می شوند استفاده از یک برس نرم و بعد از آن شستشو با واترجت توصیه می شود و در صورتی که از دستگاه کارواش اتوماتیک استفاده می کنید با استفاده از شوینده با فشار زیاد کار شستشو را تکمیل کنید. در صورتی که از مواد مرغوب برای شستن تایر و رینگ استفاده کنید این تضاد رنگ بین لاستیک به رنگ سیاه و رینگ به رنگ نقره ای زیبایی ظاهری خودروی شما را چند برابر می کند.

در این قسمت به شما محصولات برتر برای شستن رینگ خودرو را معرفی می کنیم:

رینگ شوی اکستریم سوناکس 

تمیز کردن رینگ ماشین با استفاده از رینگ شوی قوی اکستریم سوناکس یک نتیجه عالی برای شما به ارمغان می آورد. یک تمیزکننده فاقد مواد اسیدی که برای پاک کردن آلودگی ها از انواع رینگ های فولادی و آلومینیومی مناسب است. هرگونه آلودگی از جمله گرد و غبار، دوده های لنت ترمز، روغن و لاستیک را از بین می برد و به دلیل اینکه از مواد اسیدی در ترکیبات آن استفاده نشده است کوچکترین آسیبی به رینگ خودروی شما وارد نمی کند.

قیمت و خرید رینگ شوی اکستریم سوناکس 

 

رینگ شوی اکستریم سوناکس

 

رینگ شوی اتوسول

رینگ شوی قوی اتوسول با فرمولاسیون ویژه و منحصر به فرد کلیه آلودگی های موجود در رینگ خودرو از جمله هرگونه لکه روغن، گرو و غبار و گرد لنت ترمز را به راحتی تمیز می کند. با استفاده از رینگ شوی پر قدرت اتوسول زیبایی و درخشندگی خیره کننده را به ماشین خود هدیه دهید. با استفاده از محصول علاوه بر درخشندگی از رینگ خودروی خود به مدت طولانی محافظت نمایید. در ترکیبات رینگ شوی اتوسول از موادی استفاده می شود که به هیچ عنوان موجب خوردگی سطح نمی شود.

قیمت و خرید رینگ شوی اتوسول 

 

رینگ شوی اتوسول

 

رینگ شوی اتوچر

اسپری رینگ شوی اتوچر جهت استفاده انواع رینگ آلیاژ فولادی مناسب می باشد. این محصول عملکرد بسیار عالی در تمیز کردن انواع آلودگی دارد. بعد از استفاده از رینگ شوی اتوچر لاستیک خودروی شما درخشنده و ظاهری نو پیدا می کند. این محصول تخصصی دارای غلظت بالایی است و کلیه گردو غبار، لکه روغن، دوده ناشی از ترمز کردن را به راحتی پاک می کند.

قیمت و خرید رینگ شوی اتوچر

 

رینگ شوی اتوچر

 

اسپری فوم تمیز کننده رینگ و لاستیک کوچک مفرا

فرمولاسیون پیشرفته در اسپری فوم رینگ شوی مفرا باعث می شود که به راحتی به لایه های زیرین آلودگی در رینگ و لاستیک نفوذ کند و بدون کوچکترین آسیبی هرگونه آلودگی را از روی آنها پاک کند. محصولات برند مفرا فاقد مواد آسیب زننده به محیط زیست هستند و از مواد گیاهی در ترکیبات آنها استفاده شده است. اسپری مفرا جرم های موجود روی رینگ خودرو را در خود حل کرده و براقیت و تمیزی بی نظیری را به خودروی شما می بخشد.

قیمت و خرید اسپری فوم مفرا

 

اسپری رینگ شوی مفرا

 

اسپری مایع رینگ شوی با PH خنثی کیل

اسپری مایع رینگ شوی کیل یک محصول قدرتمند که با اثرگذاری سریع کلیه چربی ها و روغن ها را از روی انواع رینگ با هر نوع جنسی پاک می کند. این مایع حاوی یک ماده اختصاصی می باشد که به دلیل دارا بودن PH خنثی فاقد هرگونه مواد اسیدی می باشد و هیچ گونه آسیبی به رینگ نمی رساند. از دیگر ویژگی های این مایع درخشان و براق کردن رینگ می باشد.

 

قیمت و خرید اسپری مایع رینگ شوی با PH خنثی کیل

 

شوینده رینگ کیل

 

سوالات پیرامون رینگ خودرو و شستن آن:

 

رینگ ها بر اساس جنسشان به چند دسته تقسیم می شوند؟

رینگ های آلومینیومی و رینگ های فولادی

برای شستن رینگ از چه دستگاههایی استفاده می شود؟

در کارواش های حرفه ای از دستگاه کارواش بدون آب و واترجت برای شستشوی رینگ استفاده می شود.

مزایا و معایب اسپرت کردن رینگ خودرو چیست؟

زیبایی ظاهری از مزایای رینگ اسپرت محسوب می شود در صورتی که با افزایش مصرف سوخت و امکان ایجاد مشکل در جلوبندی خودرو می تواند از معایب آن باشد.

استفاده از رینگ شوی مناسب چه تاثیری روی آن دارد؟

در صورتی که از مواد مرغوب برای شستن رینگ استفاده شود آسیبی به سطح رینگ وارد نمی شود و برخی از محصولات حتی باعث افزایش عمر رینگ خودرو می شوند.

4 نظرات
  1. محمد طاهری می گوید

    رینگ شوی سوناکس به نظرم بهتر از بقیه اس

  2. سیامک دهقانی می گوید

    مفرا و کیل خیلی خوب بودن، علاوه بر تمیزی، براق کننده هم بودن

  3. سهند امیری می گوید

    سوناکس هم تمیز میکنه هم براق
    من که راضی بودم

  4. علی توکلی می گوید

    سوناکس خیلی براق میکنه رینگ رو و کثیفی ها رو هم راحت از بین میبره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − سه =