از شیشه شوی ضد یخ چه می‌دانید؟

شیشه شویی که داشتن آن برای هر خودرویی لازم است.

تمیز کردن شیشه‌های خودرو نه تنها باعث می‌شود که خودرو بهتر و مرتب‌تر به نظر برسد، بلکه رانندگی را برای کاربر خودرو آسان‌تر می‌کند. شیشه‌ها بخش مهمی از خودرو هستند که هم از سرنسینان در برابر عوامل متعددی محافظت می‌کنند و هم مانع از ورود گرد و خاک و هوای بیرون به داخل خودرو می‌شوند. پس بهتر است در جهت مراقبت و تمیزی آن‌ها نهایت دقت را به کار برد. یکی ازنکاتی که در فصول سرد باید مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از شیشه شوی ضد یخ است.

امروزه با توجه به پیشرفتی که در صنعت تولید محصولات مراقبت و نگهداری از خودرو اتفاق افتاده است، تعداد محصولاتی که روزانه روانه‌ی بازار می‌شوند، رو به افزایش است. شیشه‌شوی‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. نوعی از این محصولات وجود دارد که خاصیت ضد یخ بودن را با خود به همراه دارد. استفاده از این کالاها برای تمامی خودروها در فصول سرد پیشنهاد می‌شود.

برای تمیز کردن شیشه‌ها به طور معمول سعی کنید از شیشه‌شویی استفاده کنید که مخصوص خودرو است. چرا که شیشه‌شوی‌هایی که برای شیشه‌های خانه و محل کار استفاده می‌شود به طور عمده حاوی آمونیاک است. این محصولات برای از بین بردن چربی بهترین گزینه می‌باشند اما به مرور باعث آسیب رسیدن به شیشه می‌شوند. بنابراین سعی کنید تا جایی‌که امکان دارد، از این نوع محصولات استفاده نکنید.

 

شیشه شوی ضد یخ

 

شیشه شوی ضد یخ چیست:

برخی از کاربران خودرو در فصول سرد ترجیح می‌دهند تا در صورت یخ‌زدگی شیشه‌ها، آب گرم بر روی آن ریخته و با دستمال یخ را پاک کنند. اما همیشه احتیاط شرط مهمی در انجام هر کاری بوده است؛ پس از انجام این کار پرهیز کنید. چرا که امکان دارد در برخی از خودروها، به دلیل تفاوت دمای بسیاری که بین آب و شیشه وجود دارد، ترک‌هایی بر روی آن ایجاد شود. از طرفی دیگر در صورت کشیده شدن یخ بر روی شیشه امکان دارد خطوطی بر روی شیشه‌ها پدید آید. پس در حالت کلی این راه، امن و مطمین نیست.

راه‌حلی که در این مواقع پیشنهاد شده است، استفاده از شیشه شوی ضد یخ است. این محصولات دارای ساختار عالی هستند که در عین حال که اجازه‌ی یخ زدن شیشه‌ها را نمی‌دهند، خاصیت پاک‌کنندگی بالایی نیز دارند. این محصولات در بیشتر فروشگاه‌های لوازم خودرو وجود دارد و به راحتی در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

از شیشه شوی ضد یخ می‌توان بر روی شیشه‌ها، آینه‌ها و تمامی سطوح شیشه‌ای استفاده کرد. راه‌های مختلفی برای ساختن این نوع شیشه‌شوی‌ها وجود دارد اما پیشناد نمی‌شوند. چرا که در طولانی مدت امکان دارد خط و خش‌های ریز و سطحی بر روی شیشه بوجود آید.

بیشتر شیشه شوی‌های ضد یخ تا دمای منفی ۳۰ درجه را پشتیبانی می‌کنند.

 

شیشه شوی ضد یخ مخصوص خودرو

 

معرفی ۵ شیشه شوی ضد یخ برتر:

در این بخش به معرفی برترین‌ها در این زمینه و توضیحاتی راجع به آن‌ها پرداخته‌ایم.

مایع شیشه شوی ضد یخ نانوتیس NanoTiss

بدون شک مایع شیشه‌شوی ضد یخ نانوتیس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هر کاربر خودرو است. این محصول محافظ شیشه در برابر یخ زدگی است و برای شیشه اتومبیل، پنجره و چراغ‌ها قابل استفاده است. این محصول نه تنها از یخ‌زدگی نازل‌ها و انجماد برف پاک‌کن جلوگیری می‌نماید بلکه برای نازل های اسپری نیز مناسب است. شیشه شوی ضد یخ نانوتیس با فرمولاسیون قوی که دارد پاک کننده‌ی قوی انواع لکه‌ها مانند روغن،دود، نمک جاده و … است.

 

قیمت و خرید شیشه‌شوی ضد یخ نانوتیس

شیشه شوی نانوتیس

 

ضدیخ شیشه شوی سوناکس Sonax

ضدیخ شیشه شوی سوناکس Sonax، جهت مقابله با یخ‌زدگی بوده و با قدرت بالای تمیزکنندگی برای از بین بردن اثر لکه و آلودگی‌هایی مانند روغن، نمک، اثر حشرات و املاح ایجاد شده در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول یک تمیزکننده عالی و منحصر به فرد بوده و به گونه‌ای طراحی شده که از تیغه‌های برف پاک کن محافظت می‌نماید تا دچار خشکی و ترک نشود.

 

قیمت و خرید شیشه‌شوی ضد یخ سوناکس

شیشه شوی ضد یخ سوناکس

 

مایع شیشه شوی ضد یخ کیل Kiehl

مایع شیشه شوی ضد یخ مخصوص خودرو kiehl با جلوگیری از یخ زدن شیشه‌ها این مشکل را حل کرده است. این مایع باعث تمیز کردن مخزن و شیشه شوی ماشین می‌شود و هرگونه اثر نمک، روغن، حمله حشرات را پاک کرده و باعث درخشندگی بیشتر شیشه‌ها می‌گردد. مایع شیشه شوی Kiehl محصولی ارائه شده از شرکت Kiehl آلمان بوده و قابلیت تحمل دما تا منفی ۳۰ درجه سانتی گراد را دارد.

 

قیمت و خرید شیشه‌شوی کیل

مایع شیشه شوی کیل

 

اسپری یخ شکن مفرا Mafra

اسپری یخ شکن و یخ زدای مفرا مخصوص شیشه‌های خودرو Mafra، با عملکرد قدرتمند خود یخ را برروی هر سطحی حتی در سردترین نقاط جغرافیایی ذوب کرده تا دید راننده به سرعت باز گردد. از این محصول می‌توان به عنوان یک پیشگیری کننده در روی سطح قبل از ایجاد یخ استفاده کرد. این محصول هیچ گونه آسیبی به اتصالات سیستم شست‌وشوی شیشه خودرو وارد نمی‌کند و همچنین هیچ گونه اثری از خود به جای نمی‌گذارد. استفاده از این محصول بسیار راحت و تاثیر آن فوق‌العاده است.

 

قیمت و خرید اسپری یخ‌شکن مفرا

اسپری یخ شکن مفرا

 

مایع شیشه شوی ضدیخ ورانو Verano

مایع شیشه شوی ضدیخ ورانو یکی از محصولات منحصر به فرد است که با فرمولاسیون پیشرفته‌ی خود قابل استفاده برای هر نوع اتومبیلی در چهار فصل از سال است. این محصول دارای قدرت پاک کنندگی نیز می‌باشد. از خاصیت‌های دیگر این محلول ضد انجماد بودن آن است که باعث می‌شود در هوای سرد زمستان نیز محافظ شیشه باشد و قابلیت ضد بخار بودن را به شیشه خودرو می‌دهد. همچنین باعث نرم شدن تیغه‌های برف پاک‌کن نیز می‌شود. این محصول با خاصیت ضد خورندگی که دارد، محافظ تمامی قطعات پلاستیکی اتومبیل نیز می‌باشد.

 

قیمت و خرید شیشه‌شوی ضد یخ ورانو

شیشه شوی ضد یخ ورانو

 

سوالات متداول پیرامون شیشه شوی ضد یخ:

آیا از شیشه‌شوی خانگی برای شیشه‌های خودرو می‌توان استفاده کرد؟

شیشه‌شوی‌هایی که برای شیشه‌های خانه و محل کار استفاده می‌شود به طور عمده حاوی آمونیاک است. این محصولات برای از بین بردن چربی بهترین گزینه می‌باشند اما به مرور باعث آسیب رسیدن به شیشه می‌شوند.

آیا آب ریختن بر روی شیشه‌های خودرو جهت یخ‌زدایی کار مناسبی است؟

از انجام این کار پرهیز کنید. چرا که امکان دارد در برخی از خودروها، به دلیل تفاوت دمای بسیاری که بین آب و شیشه وجود دارد، ترک‌هایی بر روی آن ایجاد شود.

شیشه شوی ضد یخ چیست؟

محصولی است که در زمستان به شیشه‌ها اجازه‌ی یخ زدن نمی‌دهد و دید راننده را واضح می‌نماید.

شبشه شوی ضد یخ تا چند درجه یخ نمی‌زند؟

بیشتر شیشه شوی‌های ضد یخ تا دمای منفی ۳۰ درجه را پشتیبانی می‌کنند.

آیا از الکل می‌توان به عنوان شیشه‌شوی ضد یخ استفاده کرد؟

بله؛ اما بهتر است نکنید، زیرا امکان دارد در طولانی مدت باعث ایجاد خط و خش‌هایی بر روی سطح شیشه شود.

1 نظر
  1. مرتضی می گوید

    سلام بنظر من باید جنس خوب استفاده کنید که شلنگ ها رسوب نگیره و برف پاک کن ها خراب نشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =