وقتی با کاهش سرعت و شتاب ماشین مواجه شدید، باید چه کار کنید؟

در این مطلب راهکارهایی جهت افزایش شتاب خودرو ارائه می گردد

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که حین رانندگی متوجه شدید خودرو شتاب و سرعت همیشگی را ندارد. افرادی که عادت دارند با سرعت بالا رانندگی کنند بیشتر با این مساله مواجه می شوند. اما سوال اساسی این است که در این گونه مواقع چه باید کرد؟

با ما همراه باشید تا شما را با چند نکته کلیدی جهت افزایش کشش و شتاب خودرو آشنا کنیم…

چک کردن فیلتر هوا:  یکی از قطعات تاثیرگذار بر روی عملکرد خودرو فیلتر هوا است که جریان هوای ورودی به موتور را کنترل می کند و تاثیر کاملا مستقیم دارد. بنابراین مرتبا فیلتر هوای خودرویتان را تعویض کنید.

 روغن موتور: از روغن موتور مناسب خودرویتان استفاده کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که روغن موتور پس از طی مسافت مشخص باید تعویض شود و این مسافت به نوع روغن و نیز خودرو شما بستگی دارد. سعی کنید از روغن موتور اصل استفاده کنید و از روغن موتور نامرغوب و تقلبی پرهیز کنید.

فیلتر روغن موتور: با هر بار تعویض روغن فیلتر را نیز عوض کنید. حتی اگر به ظاهر نیاز به تعویض نداشته باشد، برای حفظ سلامت و عملکرد خودرو باید آن را تعویض کنید.

 پاک کردن انژکتور ماشین در خودروهای جدید و در خودروهای قدیمی تر چک کردن دلکو اتومبیل: تمیز بودن انژکتور عامل مهم دیگری است که حتما باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود. در صورت افت عملکرد خودرو، این مورد را با تعمیرکار معتمد خود عنوان کنید.

 چک کردن سنسور گاز خودرو: سنسور گاز خودرو ممکن است دچار مشکل شود بنابراین باید آن را مورد بازبینی قرار داد.

چک کردن دیسک و صفحه: تمام شدن دیسک وصفحه در عملکرد خودرو بسیار موثر است. بنابراین چک کردن دیسک و صفحه را در اولویت قرار دهید و در صورت نیاز، آن را تعویض کنید.

نکته: بنزین سوپر عملکرد خودرو را  بهبود می بخشد، هرچند که اکتان بنزین پیشنهادی کارخانه را هم باید مد نظر قرار دهید. در خودروهای گران قیمت، استفاده از بنزین سوپر اهمیت بالایی دارد چراکه مرغوبیت بنزین موجود در ایران مورد بحث است. به منظور بالا بردن عملکرد می توانید از اکتان‌ بوستر استفاده کنید.

با بررسی موارد بالا می توانید به راحتی کشش و سرعت خودرویتان را به حالت قبل بازگردانید.

4 نظرات
  1. حسین می گوید

    مرسی از سایت خوبتون…

  2. حسین جابری می گوید

    چه خووب من نمیدونستم بعضی از مواردو

  3. سهند امیری می گوید

    چک کردن دیسک و صفحه خیلی مهم تر از بقیه موارده فکر میکنم

  4. محمدرضا کریمی می گوید

    اکتان بوستر هم میتونه تا حد زیادی کمک کنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − شش =