تمیز کردن جادویی لک قیر!

آشنایی با پاک کننده قیر و مواد چسبنده و معرفی محصولات برتر

حتما برای شما هم پیش آمده است که مجبور به گذر از خیابانی که به تازگی آسفالت شده است، شوید و شاهد چسبیدن ذرات قیر به ماشینتان باشید. یا در فصول گرم سال در اثر حرارت قیر آسفالت نرم شده و به لاستیک و بدنه ماشین شما بچسبد. البته این ذرات چسبنده فقط از آسفالت نیست بلکه حتی سایر عوامل همچون صمغ درختان، چسب برگه‌‌ کمپانی روی شیشه، آدامس و … نیز ظاهری بد به ماشین شما می‌دهد. این عوامل چسبناک به این آسانی‌ها از روی ماشین پاک نمی‌شوند و حتی گاهاً با بی‌خیال شدن صاحب خودرو، سالها این لکه‌ها بر روی ماشین باقی مانده و جذب رنگ ماشین می‌شوند. قدرت چسبندگی بالای این ذرات با شستشوی ماشین نیز تضعیف نمی‌شود و باید از حلال مخصوص آنها استفاده نمود. در این مقاله ما شما را با انواع پاک کننده قیر و مواد چسبنده آشنا می‌کنیم و در پایان 5 محصول برتر در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

قیمت و خرید پاک کننده قیر و مواد چسبنده

آشنایی با پاک کننده قیر و مواد چسبنده

چرا باید مواد چسبنده را از روی ماشین پاک کنیم؟

کارشناسان رنگ خودرو بر این عقیده هستند که در صورت چسبیدن قیر، صمغ، چسب به بدنه خودرو میزان چسبندگی متفاوت است و نمی توان نظر قطعی راجع به میزان آسیب آن به بدنه خودرو داد اما نتیجه ای که واضح است این است که اگر مواد چسبنده به مدت طولانی روی بدنه خودرو باقی بماند و هیچ اقدامی در جهت پاک کردن مواد از روی آن صورت نگیرد، رنگ بدنه ماشین دچار صدمه می شود. این مورد را در نظر داشته باشید که در هوای گرم اثر تخریبی مواد چسبنده زودتر آشکار می شود و می بایست برای رفع آن در اولین فرصت اقدام کرد. از آنجای که قیر فراورده نفتی و روغنی است، پاک کردن آن سخت‌تر از شیره و صمغ درخت است. ذرات قیر چسبیده به ماشین در هوای گرم نرم شده و در هوای سرد سفت می‌شوند. همین ویژگی پاک کردن آن را سخت می‌کند. اگر ماشین شما دارای پوشش محافظ همچون سرامیک باشد، آسیبی نمی‌بیند. اما اگر این آلودگی را تا مدتها از روی بدنه ماشین پاک نکنید، می‌تواند لایه محافظ را تخریب نماید. پس بهتر است حتی بعد از پاک کردن لک، پوشش محافظ را شارژ نمایید.

 

چگونه مواد چسبنده را از روی ماشین پاک کنیم؟

خوشبختانه با پیشرفت علم و فناوری محصولات کاملا تخصصی برای مراقبت از خودرو به بازار آمده است. جهت پاک کردن مواد چسبنده از روی بدنه خودرو نیز انواع پاک کننده تخصصی وجود دارد. شما می توانید بر اساس نوع آلودگی حلال مخصوص آن را از سایت گنجی پخش تهیه نمایید.

قیرپاک کن

قیر پاک کن چیست؟

پاک کننده‌های قیر اغلب بر پایه حلال‌ها و فراورده نفتی می‌باشند. این حلال‌ها به سرعت قیر و حتی سایر مواد چسبنده را نیز در خود حل می‌کنند. اما به دلیل وجود همین حلال‌ها باید در انتخاب قیر پاک کن بسیار دقت داشت. زیرا درصورت استفاده محصولات بی کیفیت و یا استفاده اشتباه، ممکن است به بدنه ماشین آسیب بزنند. لکه‌های قیر ظاهر بدی به ماشین داده و به سختی از روی ماشین پاک می‌شوند، به همین دلیل استفاده از قیر پاک کن در این مواقع ضروری است. پاک کننده قیر ، لکه‌های قیر را با کمترین فشار از بین می‌برد تا خطر خراش یا آسیب به رنگ به حداقل برسد.

 

نحوه استفاده از قیر پاک کن

  • بدنه ماشین را با شامپو بشویید تا بیشتر آلودگی و جرم‌ها طبیعی از بین برود.
  • قیر پاک کن را روی بدنه ماشین اسپری کنید.
  • چند دقیقه صبر کنید.
  • سطح را آبکشی کنید.
  • مرحله را تکرار کنید تا تمام نقاط سیاه از بین بروند.
  • در پایان سطح را کامل با شامپو بشویید تا عاری از حلال‌ها شود.

 

معرفی محصولات برتر

در زیر برای جلوگیری از آسیب به بدنه ماشین محصولات برتر در زمینه پاک کردن قیر و مواد چسبنده را معرفی می‌کنیم:

اسپری قیر پاک کن سوناکس Sonax

  • اسپری قیر پاک کن سوناکس Sonax

اسپری قیر پاک کن سوناکس به راحتی تمام لکه‌های قیر، روغن را پاک می کند. همچنین این اسپری اثر مواد چسبنده را به آرامی بدون نیاز به مالیدن و ایجاد خراش روی بدنه خودرو از بین می برد. این اسپری را روی بدنه سرد امتحان کنید تا نتیجه فوق العاده آنرا ببینید.

قیمت و خرید اسپری قیر پاک کن سوناکس Sonax

 

پاک کننده قیر و انواع چسبندگی مفرا

  • پاک کننده قیر و انواع چسبندگی مفرا Mafra Deca Flash

قیر از موادی است که اگر روی بدنه خودرو ایجاد لک کند ممکن است که به رنگ بدنه ماشین آسیب برساند و استفاده از قیر پاک کن نگرانی شما را از آسیب به بدنه خودرو از بین می برد. پاک کننده قیر و مواد چسبنده مفرا با کیفیت بسیار عالی هیچ گونه تغییری در رنگ بدنه ایجاد نمی کند و علاوه بر پاک کردن مواد چسبنده بدنه ماشین شما را براق می کند. این اسپری دافع گرد و  غبار نیز می باشد.

قیمت و خرید پاک کننده قیر و مواد چسبنده مفرا

 

مایع قیر پاک کن اتوگلیم AutoGlym

  • مایع قیر پاک کن اتوگلیم AutoGlym

در فصل گرما هنگامی که در جاده در حال حرکت هستید ممکن است ذرات قیر از سطح جاده روی بدنه خودروی شما پاشیده شود و ظاهر اتومیبل شما را نازیبا کند. اما جای نگرانی نیست مایع قیر پاک کن اتوگلیم انتخاب بسیار مناسب جهت از بین بردن هرگونه اثر مواد چسبنده و قیر می باشد. این مایع قابل استفاده بر روی سطوح داخلی و خارجی ماشین می باشد. از مایع قیر پاک کن اتوگلیم می‌توان برای پا کردن لکه های قیر، لکه های روغن، شیره و صمغ درختان استفاده کرد. همچنین برای پاک کردن لکه جوهر، آدامس و چسب روی صندلی و قسمتهای داخلی خودرو نیز می توان از این محصول استفاده کرد. بعد از استفاده از این مایع مواد چسبنده در آن حل می شوند و به راحتی با شامپو پاک می شوند.

قیمت و خرید مایع قیر پاک کن اتوگلیم

 

Quick Clean Asphalt Cleaner

 

  • اسپری قیر پاک کن مخصوص بدنه خودرو کوئیک کلین Quick Clean Asphalt Cleaner

اسپری قیر پاک کن مخصوص بدنه خودرو کوئیک کلین-Quick Clean به سرعت قیر، چسب و گریس را در خود حل کرده و به سطح کار شده آسیبی نمی‌زند. این محصول از برند با کیفیت کوئیک کلین می‌باشد. شما می‌توانید از این محصول علاوه بر روی خودرو، در هر جایی که به قیر و چسب و … آلوده شده استفاده کنید و شاهد حل شدن به سرعت آن آلودگی‌ها باشید. با استفاده از این محصول در وقت و زمان خود برای پاکسازی سطح صرفه جویی کنید. اسپری قیر‌پاک کن کوئیک کلین در از بین بردن آثار بجا مانده قیر روی لاستیک کمک کرده و عمر لاستیک شما افزایش می‌دهد. پیشنهاد می‌شود در صورت لاستیک خودروتان آلوده به قیر شده به سرعت ازین محصول استفاده کنید، چرا که در حین حرکت قیر با خاصیت چسبندگی خود تمام آلودگی و اشیا برنده روی زمین را به خود جذب می‌کند و ممکن است خسارت جبران ناپذیری از خود بجا بگذارد.

قیمت و خرید قیر پاک کن کوئیک کلین

 

اسپری قیر پاک کن مخصوص بدنه خودرو فلامینگو Flamingo Pitch Cleaner

  • اسپری قیر پاک کن مخصوص بدنه خودرو فلامینگو Flamingo Pitch Cleaner

اسپری قیر پاک کن مخصوص بدنه خودرو فلامینگو Flamingo انتخاب بسیار مناسبی برای شما است؛ زیرا در کم‌ترین زمان ممکن با استفاده از آن سطح بدنه خودرو تمیز می‌شود و هیچ گونه آسیبی به سطح نمی‌رساند. مزیت دیگر قیر پاک کن این است که از آن می توان برای سطوح خارجی و داخلی ماشین به صورت هم‌زمان استفاده کرد. بعد از استفاده از محصول روی سطح قیر به آسانی حل شده و با شامپو به راحتی پاک می‌شود.

قیمت و خرید پاک کننده قیر فلامینگو

 

سوالات متداول پیرامون پاک کننده قیر و مواد چسبنده از سطح بدنه خودرو :

آیا قیر به رنگ بدنه آسیب می‌زند؟

بله، اگر زمان زیاد آن گذشته باشد و خودرو دارای پوشش محافظ نباشد، به رنگ بدنه آسیب می‌زند.

چرا از قیر پاک کن استفاده کنیم؟

برای جلوگیری از نفوذ لک به لایه رنگ ماشین.

آیا تغییرات دما روی اثرات لک تاثیر دارد.

بله لک قیر با تغییرات دمایی نرم و سفت می‌شود، که پاک کردن آن را سخت‌تر می‌کند.

چرا باید از پاک کننده قیر استفاده کنیم؟

زیرا قیر فراورده نفتی است و باید با حلال مخصوص خود پاک شود.

قیر پاک کن چیست؟

حلال فراورده‌های نفتی است که به راحتی اثرات قیر و سایر مواد چسبنده را از روی سطح بدون آسیب پاک می‌کند.

3 نظرات
  1. داوود سلیمی می گوید

    قیر در حالت عادی با هیچ چیز پاک نمیشه مگر با همین قیر پاک کن ها

  2. نیما بیاتی می گوید

    پاک کردن قیر خیلی سخته واقعا، از بنزین هم آدم میترسه استفاده کنه چون به مرور به رنگ آسیب میرسونه

  3. آرمان اسکندری می گوید

    قیر پاک کن جیون خیلی خوب عمل میکنه!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − دو =