بهبود عملکرد موتور خودرو با اکتان بوستر!

آشنایی با اکتان بوستر (octane booster) و معرفی برترین برندها

یکی از دلایل اصلی مشکل فنی خودروها در ایران، کیفیت پایین بنزین است. این مورد شامل هم بنزین معمولی و هم سوپر می‌شود. این مشکل بیشتر در خودروهایی  با موتورهای حساس و توربو شارژ از قبیل دنا پلاس توربو، پورشه، بنز، BMW، رنو تلیسمان، پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C۳ و … به چشم می‌آید، زیرا در صورت عدم استفاده از بنزین با عدد اکتان بالا (بیش از 93)، عملکرد موتور خودرو مختل می‌شود. ادامه این روند، می‌تواند موجب خرابی سنسور اکسیژن و مشکلات اساسی‌تر نیز شود. اکتان  بوستر محصولی است که دراین مواقع به کمک ما آماده و عدد اکتان بنزین را افزایش می‌دهد. ما در این مقاله به طور تخصصی شما را با اکتان بوستر (Octane Booster) آشنا نموده و در پایان 5 محصول برتر در این زمینه را معرفی می‌نماییم.

قیمت و خرید اکتان بوستر

 

اگر بنزین مصرفی خودروها استاندارد نباشد، ممکن است مشکل‌هایی را برای موتور خودرو پدید آورد. یکی از این چالش‌ها “ناک” زدن خودرو است. این پدیده از قدیم تا به الان به عنوان یک دشمن برای احتراق داخلی محسوب شده است. مهم‌ترین نشانه‌ای که برای ناک زدن خودرو می‌توان در نظر گرفت، صدایی است که از پیستون‌ها ایجاد می‌شود. این صدا به علت انفجار ناقصی است که اتفاق می‌افتد. این انفجار، فشار بالایی را بر روی سیلندر ایجاد می‌کند که امکان دارد، منجر به آسیب در سیلندر و پیستون‌ها شود. بنابراین برای جلوگیری از تمامی این اتفاقات بهتر است شرایط را برای احتراق کامل فراهم کنیم، که این موضوع با استفاده از اکتان بوسترها امکان‌پذیر است.

مزیت استفاده از اکتان بوستر

اکتان بوستر چیست؟

در حالت کلی می‌توان گفت که اکتان بوستر، مایعی است که به عنوان افزاینده به باک بنزین (Additive)، استفاده می‌شود و عدد اکتان آن را افزایش می‌دهد. البته استفاده از این محصولات می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد که مهم‌ترین آن، کمک به احتراق کامل و تمیز کردن محفظه‌ احتراق است. در نهایت از ناک زدن و ریپ زدن خودرو نیز جلوگیری می‌کند. اکتان بوستر به عنوان غذا برای موتور خودرو عمل می‌کند. عملکرد بهتر برای موتور، چیزی است که با استفاده از این محصولات نصیب خودرو می‌شود.

 

عدد اکتان چیست؟

عدد اکتان نشانگر میزان کیفیت و نحوه عملکرد بنزین است. هر چقدر که تراکم موتور خودرو بالا باشد، به بنزین با اکتان بالاتری نیاز دارد. موتور‌های بنزینی ترکیب سوخت و هوا را متراکم کرده و به مرحله احتراق می‌رسد. نسبت سوخت و هوای موجود در سیلندر، با عددی به نام نسبت تراکم (اکتان) شناخته می‌شود و هرچه این عدد بالاتر باشد، موتور عملکرد بالاتری دارد. پس هرچه موتور ماشین قوی‌تر و با عملکرد بالاتر باشد، باید از بنزین با عدد اکتان بالاتر استفاده نمایید.

توجه: این مورد در خودروهای دیزلی برعکس است و این خودروها نیازمند بنزین با عدد اکتان پایین هستند.

مکمل بنزین

مزیت‌ استفاده از اکتان بوستر

استفاده از Octane Booster مزیت‌های بسیاری دارد، که چند مورد از آن‌ها در ادامه آورده شده است:

  • افزایش عدد اکتان
  • ایجاد احتراق کامل
  • بهبود عملکرد موتور
  • کاهش مصرف سوخت
  • جلوگیری از ناک زدن خودرو
  • تمیز کردن محفظه‌ احتراق
  • جلوگیری از خوردگی سوپاپ‌ها

 

نحوه استفاده از Octane Booster

قبل از هر چیزی باید ابتدا راهنمای کالا را مطالعه نمایید. بر روی تمامی اکتان‌ها ثبت شده است که یک قوطی از محصول برای چه میزان بنزین کافی است. به دلیل فرار بودن محتویات اکتان، هر قوطی را برای باک کامل استفاده نمایید. برای این کار کافی است قبل از سوخت گیری، اکتان را داخل باک خالی کنید و سپس بنزین بزنید.

 

چگونه Ocatane Booster اصل را تشخیص دهیم؟

یکی از بهترین روش‌های تشخیص اکتان بوستر اصل، بوی آن است. اکثر Octane Booster های اصل در دنیا بوی حشره کش می‌دهند، در حالی که، اکتان‌های تقلبی در ایران بوی تینر می‌دهند.

 

از کجا اکتان بوستر اصل تهیه کنیم؟

امروزه با مراجعه به هر پمپ بنزینی، تعداد زیادی اکتان بوستر با برندهای مختلف را خواهید دید. اما آیا واقعا همه اینها اصل و با کیفیت هستند؟! باید بگوییم که درصد بالایی از اکتان‌های فروخته شده تقلبی و یا بی کیفیت هستند. این اکتان‌ها نه تنها کمکی به خودرو نمی‌کنند، بلکه در دراز مدت و یا حتی در استفاده‌های اولیه، آسیب‌های جدی به خودرو شما وارد می‌کنند. پس راهکار چیست؟ برای جلوگیری از این مشکل باید Octane Booster را از مراکز معتبر تهیه نمایید. یکی از بهترین وب سایت‌های برای خرید اکتان بوستر ، وبسایت گنجی پخش می‌باشد. فروشگاه لوازم خودرو گنجی پخش اصالت تمامی کالاهایش را تضمین می‌کند. گنجی پخش به هیچ عنوان کالای کار کرده و یا غیر‌ اورجینالی به فروش نمی‌رساند و شما مشتری گرامی می‌توانید با خیالی آسوده از این فروشگاه خرید نمایید.

 

معرفی ۵ اکتان بوستر برتر

همانطور که می‌دانید محصولات بسیار متنوعی در این زمینه روانه‌ی بازار شده‌اند. در ادامه قصد داریم به معرفی ۵ محصول برتر در این زمینه بپردازیم:

اکتان بوستر نانوتیس

  • مکمل بنزین اکتان بوستر Octane Booster نانوتیس NanoTiss

اگر به فکر افزایش عدد اکتان در خودرو خود هستید، قطعا مکمل بنزین اکتان بوستر Octane Booster نانوتیس NanoTiss می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما قرار گیرد. این محصول با فرمولاسیون پیچیده‌ی خود، مصرف سوخت را کاهش داده و از آسیب دیدن موتور توسط بنزین با اکتان پایین جلوگیری می‌کند. اکتان بوستر نانوتیس، عدد اکتان را تا ۹ واحد بالا می‌برد. این محصول برای استفاده در هر خودرو با هر مدلی ازسیستم سوخت مناسب است. نه تنها آسیب‌های وارد به کاتالیزور اگزوز و سنسور اکسیژن را کاهش می‌دهد، بلکه برای کاتالیست‌‌ها نیز بدون ضرر است. همچنین باعث محافظت از سیت سوپاپ نیز می‌شود. هر قوطی از این محصول برای ۶۰ لیتر بنزین کافی است.

قیمت و خرید اکتان بوستر نانوتیس

 

Sonax Octane Power

  • مکمل بنزین اکتان پاور سوناکس Sonax مدل Octane Power

مکمل بنزین اکتان پاور سوناکس Sonax مدل Octane Power یکی از بهترین، مرغوب‌ترین و محبوب‌ترین مکمل سوخت موجود در بازار ایران است. مکمل بنزین اکتان پاور سوناکس عدد اکتان بنزین را تا ۶ واحد افزایش می‌دهد، باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود و از آسیب دیدن موتور توسط بنزین اکتان پایین جلوگیری می‌کند. این محصول از سیت سوپاپ نیز محافظت می‌نماید. اکتان پاور سوناکس از آسیب زدن به کاتالیزور اگزوز و سنسور اکسیژن و احتراق ناقص سوخت جلوگیری کرده و با مبدل‌های کاتالیزوری نیز سازگار است. مکمل بنزین اکتان سوناکس برای قطعات ساخته شده از پلاستیک و الاستومر ایجاد خوردگی نمی‌کند. با استفاده مداوم از اکتان بنزین، مصرف بنزین و تعداد ریپ زدن خودرو کاهش می‌یابد. این بطری حاوی ۲۵۰ میلی لیتر محلول است که برای ۶۰ لیتر بنزین کافیست.

قیمت و خرید اکتان پاور سوناکس

 

Wurth OCtane Booster

  • اکتان بوستر وورث اورجینال آلمان Wurth Octane Booster

اکتان بوستر وورث اورجینال آلمان Wurth Octane Booster با ساختار پیچیده‌‌ی خود مصرف سوخت را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و عدد اکتان را از ۳ تا ۸ واحد افزایش می‌دهد. این محصول برای تمامی اتومبیل‌ها با موتور بنزینی مناسب است. این اکتان نه تنها باعث کاهش گازهای آلاینده اگزوز می‌شود بلکه سیستم احتراق را نیز پاکسازی می‌کند.گفت که استفاده از این اکتان در کل باعث افزایش طول عمر سیستم سوخت‌رسانی خودرو نیز می‌شود. یک قوطی از این محصول قبل از سوخت‌گیری برای یک باک ۵۰ تا ۶۰ لیتری مناسب است.

قیمت و خرید اکتان بوستر وورث

 

liqui moly octane plus

  • مکمل بنزین اکتان بوستر خودرو لیکومولی LIQUI MOLY مدل Octane Plus

مکمل بنزین اکتان بوستر خودرو لیکومولی LIQUI MOLY مدل Octane Plus, بر اساس پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا برای افزودن به سوخت ساخته شده است. پایین آمدن توان موتور ممکن است برای خیلی از ما پیش آمده باشد، یکی از راه حل‌هایی که در این مواقع کارساز است استفاده از اکتان بوستر است. اکتان بوستر خودرو لیکومولی براساس روش تحقیقی RON ، عدد اکتان سوخت را ۴-۲ واحد افزایش می‌دهد. همچنین با مکمل بنزین لیکومولی می‌توان عملکرد سوخت را افزایش داد و از آسیب موتور ناشی از احتراق سوخت جلوگیری کرد. ۱۵۰ میلی لیتر از این ممحصول برای ۵۰ لیتر بنزین کافی است.

قیمت و خرید اکتان بوستر لیکومولی

 

اکتان بوستر کوئیک کلین مکمل بنزین خودرو Quick Clean

  • اکتان بوستر کوئیک کلین مکمل بنزین خودرو Quick Clean

اکتان بوستر کوئیک کلین مکمل بنزین خودرو Quick Clean برای کاتالیست‌ها بی‌ضرر است و آسیب های وارد شده با کاتالیزر، اگزوز و سنسور اکسیژن را کاهش می دهد. عملکرد موتور با استفاده از اکتان بوستر کوئیک کلین افزایش می یابد. از دیگر ویژگی های این مایع افزایش شتاب موتور خودرو می باشد. فرمولاسیون منحصر به فرد این Octane Booster نشان دهنده کارایی بسیار بالای آن می باشد. برای عملکرد بهتر موتور فقط کافیست خودرو را نگه داشته و اکتان بوستر کوئیک کلین را به مخزن بنزین اضافه کنید. اکتان بوستر کوئیک کلین با بهبود عملکرد موتور مانع از نقص فنی زودرس خودرو و آسیب جدی به قطعات داخلی آن می‌شود و عمر خودروی کارکرده شما را افزایش می‌دهد، پس اگر در این شرایط اقتصادی نگران به مشکل خوردن خودروتان هستید و از هزینه‌های گزاف تعمیر خودرو می‌ترسید حتما از اکتان بوستر Quick Clean استفاده کنید.

قیمت و خرید اکتان بوستر کوئیک کلین

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و یا تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات متداول پیرامون اکتان بوستر خودرو

octane booster چیست؟

مایعی که قبل از سوخت گیری جهت افزایش عدد اکتان استفاده می‌شود که سبب بهبود عملکرد موتور می‌شود.

استفاده از اکتان برای چه خودروهایی پیشنهاد می‌شود؟

برای تمامی خودروهای بنزینی به جز نوع دیزلی پیشنهاد می‌شود.

اصلی ترین مشکل استفاده از بنزین بی کیفیت چیست؟

یکی از این چالش‌ها “ناک” زدن خودرو است. این پدیده از قدیم تا به الان به عنوان یک دشمن برای احتراق داخلی محسوب شده است.

چگونه اکتان بوستر اصل را تشخیص دهیم؟

اکتان بوستر اصل بوی حشره کش و octane booster تقلبی بوی تینر می‌دهد. پیشنهاد ما جهت خرید اکتان اصل، فروشگاه گنجی پخش می‌باشد.

روش استفاده از اکتان بوسترها به چه صورت است؟

برای استفاده از octane booster حتما به توضیحات درج شده بر روی بطری توجه فرمایید و طبق آن استفاده کنید. چرا که حجم‌های متفاوت آن‌ها برای مسافت‌های گوناگونی موزد استفاده قرار می‌گیرد

6 نظرات
  1. سعید یاری می گوید

    استفاده از اکتان بوستر واقعا پیشنهاد میشه، اگه جنس این محصولات خوب باشه، قطعا تاثیرشو میشه دید. نانوتیس و ورث خیلی عالی بودند

  2. محمد رفیعی می گوید

    برای نگهداری از موتور ماشین حتما باید از اکتان بوستر استفاده کنیم من از سوناکس استفاده کردم راضی بودم حالا بقیه برندارو نمیشناسم

  3. سعید یاری می گوید

    آدم وقتی از اکتان بوستر استفاده میکنه میتونه به وضوح تفاوت رو رو ماشینش ببینه

  4. داریا کاشفی می گوید

    لیکومولی واقعا تغییر رو به شکل محسوسی نشون میده!

  5. بهروز کمالی می گوید

    من نانوتیس و لیکومولی استفاده کردم هر دو خوب بودن

  6. علی توکلی می گوید

    سوناکس و ورث محصولات خوبی بودن از قدیم ولی از محصولات جدید، نانوتیس خوب کار میکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + چهار =