بهترین انواع ماشین آفرود در ایران

ماشین آفرود نقش پر رنگی در یک آفرود سواری خوب و هیجان انگیز دارد. ماشین آفرود به انواع و اقسام مختلفی در ایران وجود دارد و اشخاص مختلف بر حسب سلیقه و توان مالی خود خودروی مناسب را انتخاب و برای آفرود مجهز می نمایند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از ماشین های آفرود که در بین آفرود سواران ایرانی متداول هستند، را به شما معرفی نماییم.

 خصوصیات بارز ماشین های آفرود

نخستین نکته ای که در زمان گزینش ماشین آفرود باید مورد توجه قرار گیرد، شاسی بلند (SUV) بودن آن و همچنین دارا بودن حداقل ویژگی های فنی یک ماشین آفرود استاندارد می باشد. بعد از آن قیمت و هزینه خودرو را هم متناسب با بودجه خود می توانید انتخاب نمایید. تعدادی از ماشین های آفرودی که ویژگی های مذکور را دارا و در ایران بیشتر مورد انتخاب ورزشکاران این رشته قرار می گیرند عبارتند از:

 ماشین آفرود سورنتو (Kia Sorento)

ماشین شاسی بلند (SUV) سورنتو محصول شرکت کیا و جزء بهترین های موجود در ایران است. این خودروی خانوادگی توانایی های بسیاری برای آفرود سواری دارد. داشتن ارتفاع مناسب و اتومات بودن از شرایط مناسب و عالی این خودرو به شمار می رود. شاسی محکم و یوقور این ماشین برای عبور از موانع سخت مناسب بوده و می تواند اوج هیجان را برای آفرود سواری برای شما به ارمغان آورد. این خودروی آفرود پیشرفته و به روز دو دیفرانسیلی است و به راحتی می تواند از مکان های سخت عبور نماید.

ماشین آفرود

 ماشین آفرود پاجرو (Mitsubishi Pajero)

خودروی پاجرو جزء ماشین های قدرتمند و ویژه خارج از جاده محسوب می گردد. این ماشین به علت دو دیفرانسیل بودن و همچنین نوع استایل آن به سادگی توان رفتن و عبور از نقاطی با پستی و بلندی های گوناگون را دارد و شما می توانید با اطمینان از آن به عنوان یک ماشین آفرود مناسب استفاده نمایید. این خودرو بسیار انعطاف پذیر و نرم است و به هنگام آفرود سواری هیچ گونه ضربه ای را به سرنشینان ماشین منتقل نمی کند و بسیار ساده و مناسب برای آفرود سواری هیجان انگیز در محل های گوناگون است.

ماشین آفرود

 ماشین آفرود پرادو (The Toyota Land Cruiser Prado)

پرادو هم یک خودروی آفرود متداول در ایران است. این ماشین یکی از بهترین محصولات شرکت تویوتا محسوب می گردد و یکی از بهترین گزینه ها در ایران است. بدون صدا بودن اتاق و بدنه پرادو لذت سواری با آن را در محل های ناهموار بیشتر می نماید. این خودرو دارای یک موتور شش سیلندر و چهار لیتری می باشد و خیلی به ندرت در مسیرهای سخت و صعب العبور کم می آورد. پرادو بسیار جادار و بادوام تولید گشته است و کیفیت ساخت بالای آن سبب شده تا هواداران زیادی در بین ورزشکاران آفرود ایرانی داشته باشد.

ماشین آفرود

 ماشین آفرود تویوتا لندکروز (Toyota Land Cruiser)

 لندکروز محصول شرکت تویوتا است و از آن به نام هیولا هم یاد می گردد. این هیولا هم طرفداران بسیاری در کشورمان دارد و برای آفرود سواری در مکان های سخت و نامتعارف بسیار مناسب است. نوع هشت سیلندر این اتومبیل توانایی های بسیاری دارد و به سادگی شما را به هیجان انگیز ترین مناطق کشور خواهد برد و شما را به اوج هیجان خواهد رساند.

ماشین آفرود

ماشین آفرود توسان (Hyundai Tucson)

توسان محصول شرکت هیوندا و برای آفرود سواری و طبیعت گردی مناسب می باشد. موتور قوی و همچنین ارتفاع خوب برای آفرود سواری از خصوصیات این اتومبیل لاکچری و به روز است. از نظر قیمت هم از خودروهایی با قیمت متوسط در میان ماشین های آفرود کشور به شمار می رود. البته نباید توانایی های این اتومبیل را بیش از حد تصور نمود و بهتر است تا زیاد به آن فشار وارد نکنید و آرام تر به زیبایی های طبیعت بنگرید و لذت ببرید.

ماشین آفرود

ماشین آفرود رنجرور (Land Rover Range Rover)

برای رانندگانی که عاشق ماشین های دو دیفرانسیل دنده ای می باشند، رنجرور بسیار مناسب است. این اتومبیل دارای ارتفاع مناسب و یک سیستم تعلیق قوی می باشد. در بدترین شرایط هم می توان روی این خودرو حساب نمود و از بودن با او لذت برد. از نظر قیمتی هم نسبت به دیگر اتومبیل های آفرود در ایران قیمت مناسبی دارد.

ماشین آفرود

ماشین آفرود رونیز (Nissan Roniz)

رونیز محصول شرکت نیسان و برای ورزشکاران مبتدی بسیار مناسب است. این ماشین بدنه ای بسیار قوی و محکم دارد، ولی موتور نه چندان قوی آن یکی از ضعف های این اتومبیل زیبا به حساب می آید.

ماشین آفرود

3 نظرات
  1. انصاری می گوید

    کیا موهاوی رو هم من به لیست شما اضافه می کنم

  2. سینا68 می گوید

    تو ایران لند کروز فوق العادست برای آف رود

  3. علی توکلی می گوید

    فقط رونیز!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =