تویوتا سنچری 2018

تویوتا سنچری 2018

کمپانی تویوتا، شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر تویوتا، آیچی قرار دارد و به عنوان بزرگترین خودرو ساز جهان شناخته می‌شود. اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت نیز، تویوتا ای‌ای نام داشت. ریشه‌های تأسیس شرکت خودروسازی تویوتا، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت می‌کرد نیز، به ابتدای قرن بیستم بازمی‌گردد، که بعنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت می‌نمود. ساکیشی تویودا، که سال‌ها همچون پدرش، به فروش فرش اشتغال داشت، این کارخانه را راه‌انداخته بود و در سال ۱۸۹۴ یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته بود.

در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. یک سال بعد، یعنی ۱۹۳۷ شرکت تویوتاموتور به طور رسمی افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفق‌ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن، در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش، به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت. تلاش و همت کیشیرو تویودا باعث شد، که از دل کارخانه پدر، کارخانه‌ای جدید، تأسیس شود. در ابتدا خود کیشیرو به عنوان قائم مقام شرکت جدید عمل می‌کرد، که در سال ۱۹۴۱ به عنوان مدیرعامل، مشغول به کار شد. بلافاصله پس از راه‌افتادن شرکت جدید، اصول مدیریتی نوینی در روش مدیریت و اداره کارخانه، به کار گرفته شد. در سال ۱۹۳۸ سیستم JIT عملیاتی شد. دو سال بعد، مؤسسه تحقیقاتی تویوتا افتتاح گردید. سال ۱۹۵۱ سیستم پیشنهاد ایده‌های خلاق در تویوتا فعال شد. ۱۹۷۳ مرکز طراحی و سال بعد نیز مرکز آموزش تویوتا، توسط کیشیرو راه‌اندازی گردید.

و اما برترین خودروی تویوتا در نمایشگاه توکیو، نمایشگاه خودرویی توکیو، جایی برای ارائه تمام فناوری‌هایی است که مانند شبح روی دنیای خودرو سایه انداخته‌اند. ما در این نمایشگاه شاهد نگاه آینده در صنعت حرکت هستیم. در کنار فناوری های عجیب و غریب و کانسپت‌هایی که هر روز کمتر به یک خودروی معمولی شبیه می‌شوند، تویوتا به معرفی مدلی به نام “سنچری” پرداخته است که به زعم کارشناسان بهترین مدل مفهمومی این نمایشگاه لقب خواهد گرفت. تصور نکنید این خودرو یک بازسازی ضعیف و احساسی از اسلاف خودرو است. خودرو شباهت بیشتری به “لندروور دیفندر” یا “کاترهام سون” پیدا کرده و در عین سادگی اصالت و هویت خود را حفظ کرده است. خودرویی که به فناوری‌های ضد تصادف و سامانه شناسایی نقاط کور مجهز است. این خودرو جایگزین خوبی برای مدل mk2 سنتری است که 20 سال در شمار برترین و پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار دارد.

خودرو در مدل جدید طول و فاصله بین محوری بیشتری دارد. همچنین ارتفاع و فضای سرنشینان عقب نیز در این اتومبیل افزایش یافته است تا مانور کمپانی برای ساخت محصولی لوکس افزایش یابد. نگاه به صندلی‌های عقب حکایت از الویت طراح داخلی و ایجاد فضای لوکس در سنچری جدید دارد. درهای خودرو در نسل جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ورود و خروج به خودرو به خصوص برای بانوان که لباس‌های سنتی ژاپن یا کیمونو را پوشیده‌اند، آسان‌تر شود. در حالیکه لیموزین‌های رقیب سنتری مانند آئودی A8s و مرسدس کلاس S همه چیز را در میان چرم ارائه می‌دهند تا ابهت و راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم آورند. از گزینه‌های لوکس این تویوتا می‌توان به ماساژورهای صندلی، 20 اسپیکر استریو، سامانه‌های کنترل هوای متعدد برای سرنشینان عقب، میز نوشتار و قفسه مجلات اشاره کرد.

در مدل mk3 ، سامانه مولد قدرت از نوع هیبریدی است. مسئله‌ای که این روزها شیک، مدرن و به روز محسوب می‌شود. موتور الکتریکی این خودرو با یک موتور 5 لیتری V8 کامل می‌شود. تویوتا در این خودرو موتورهای V8  را جایگزین V12 در نسل‌های قبل کرده است. خودرو به فناوری‌های ضد تصادف و سامانه شناسایی نقاط کور مجهز است. زمان عرضه تویوتا سنچری نیز احتمالا در اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی صورت خواهد گرفت. لوکس ترین و گرانقیمت ترین سنچری موجود در جهان مدل “سنچری رویال” می باشد و یک دستگاه از آن ساخته شده که در اختیار امپراتور ژاپن قرار دارد و قیمتی بیش از ۵۰۰ هزار دلار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 18 =