جدیدترین آفرودر جیپ برای رقابت با سوزوکی جیمنی

معرفی آفرودر جمع و جور جیپ رقیب سوزوکی جیمنی

تاریخچه جیپ

جیپ شرکت خودروساز آمریکایی می باشد که ایده اصلی ساخت جیپ از ذهن فرماندهان نظامی در جنگ جهانی اول پیدا شد. زمانی که انسان و اسب در میدان های باتلاقی و گل آلود جنگ به راه خود ادامه نمی دادند و گاهی باعث از دست دادن جان آنها می شد. براساس همین نیاز باعث ساخت اولین اتومبیل دو دیفرانسیل چندمنظوره به نام جیپ گردید. جیپ در اصل در زمان جنگ جهانی دوم برای ارتش آمریکا طراحی شده بود و بعدها برای مصرف همگانی به بازار آمد. بسیاری از خودروها امروزه مارک اصلی جیپ را ندارند اما این نام در میان مردم به صورت نام مدل رواج پیدا کرده و به خودروهایی مانندلندرور دیفندر هم گاهی Jeep می گویند.

Jeep Company

 

خودرو جدید شرکت جیپ

شرکت جیپ در حال توسعه خودروی جدید بسیار جمع و جوری است که زیر مجموعه Renegade قرار خواهد گرفت و به عنوان رقیب مستقیم برای سوزوکی جیمنی( Suzuki Jimny) در بازارهای جهانی که در آن عرضه شده عمل خواهد کرد.

Jeep

مشخصات Jeep Compact SUV

مارکو پیگوزی، رئیس بازاریابی برند تجاری جیپ، در مصاحبه اخیر با اتواکسپرس، گفت که طول این خودرو تقریباً چهار متر و کمی طول آن ازسوزوکی جیمنی جمع و جور که ۳٫۶۴ متر است، بیشتر خواهد بود. او در مورد این آفرودر گفت: “این اتومبیل قادر خواهد بود به عنوان محصولی شاخص از Jeep استفاده شود و همزمان طوری طراحی شده که برای استفاده روزمره مناسب باشد.”

آینده خط تولید شرکت جیپ

جیپ به تازگی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۲ کل خط تولید خود را به طور کامل به قوای محرکه الکتریکی مجهز خواهد کرد، بنابراین آخرین مدل مورد نظر نوعی از پیشرانه الکتریکی را به نمایش می گذارد. با این حال در مقایسه با سوزوکی جیمنی نیز، بعید است که جیپ به خاطر اندازه کوچک و وزن کمی که دارد ، قدرت لازم برای بازی کردن را داشته باشد.

Jeep

اطلاعات تکمیلی راجع به این زیرمجموعه سوزوکی جیمنی فعلا به صورت یک راز است. با یکی شدن فیات کرایسلرو پژو سیتروئن، این وسیله نقلیه میتواند از همان معماری پلتفرم ماژولار رایج در نسخه های برقی پژو ۲۰۸، اپل کورسا و DS3 کراس بک استفاده نماید.

در مورد جیپ فعلا اطلاعات تکمیلی دیگری نداریم. اگرسازنده اتومبیل قادر به طراحی خودرویی باشد که خارج از جاده مانند Wrangler لذت بخش و توانمند باشد ، هیچ دلیلی نمی بینیم که نتواند به اندازه دوست داشتنی ترین نسل سوزوکی جیمی محبوبیت داشته باشد.

حدس ما بر این است کلاس ماشین های جمع و جور مخصوص جاده های خارج شهر جالب‌تر نیز خواهد شد…

3 نظرات
  1. سهند امیری می گوید

    جبپ واقعا ماشین عالی هستش. این طرحشم که عالی تر

  2. بابک رادمهر می گوید

    خیلی ابهت داره این ماشین به آدمایی که اندام درشت دارن خیلی میاد

  3. صحرا سلطانی می گوید

    واقعا زیبا و خیره کننده اس ظاهر این ماشین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 14 =