دیتیلینگ خودرو و معرفی ۵ برند برتر

آشنایی با دیتیلینگ خودرو و معرفی برند و مراکز معتبر دیتیلینگ

دیتیلینگ خودرو چیست؟

دیتیلینگ خودرو ( Auto Detailing )، هنر تمیز کردن و بازیابی ظاهر نو خودرو است. در دیتیلینگ ما تلاش می‌کنیم ظاهر نو و سالم قسمت‌های مختلف خودرو را حفظ کنیم و عمر مفید آنها را افزایش دهیم. اتودیتیلینگ یا دیتیلینگ خودرو شامل شستشوی تمامی سطوح خودرو از داخل تا خارج آن است. با شستشوی خودرو، رنگ ماشین شما براقیت و جذابیت روز اول خود را دوباره به دست می‌آورد. عملیات Car Detailing شامل تعمیر فنی یا مکانیکی، صافکاری و رنگ کاری خودرو نمی‌شود هرچند گاهی کارهای ساده و سبکی مانند لیسه گیری یا صافکاری جزئی را انجام می‌دهیم. برای این کار با توجه به شرایط وسیله نقلیه و امکانات موجود در مرکز دیتیلینگ مربوطه، آسیب بدنه خودرو را اصلاح می‌کنیم. 

آیا تا به حال خودرویی با ظاهر نو و تمیز ، توجه شما را جلب کرده‌ است؟ خودرو هم مانند سایر وسایل مصرفی به مرور زمان ظاهر نو خود را از دست می‌دهد و نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح و منظم دارد. حتی وقتی می‌خواهید خودرو را بفروشید، زیبایی ظاهر آن اهمیت زیادی دارد. شاید از خودتان بپرسید چگونه باید خودرو خود را نو نگه ‌داریم؟ امروزه با گسترش حرفه دیتیلینگ در دنیای خودرو، ظاهر داخل و خارج خودروها بهبود یافته است و اتوموبیل‌ها دیگر در گذر زمان زمان ظاهر اولیه خود را از دست نمی‌دهند. با توسعه این صنعت لوازم، مواد و تجهیزات مختلفی در بازار وجود دارد که زیبایی خودرو را بیشتر می‌کند. اکثر کاربران حرفه‌ای خودرو دیگر به کارواش مراجعه نمی‌کنند و انتخاب آنها دیتیلینگ است.

دیتیلینگ خودرو ، فرایندی است که ظاهر داخل و خارج خودرو را در بهترین حالت ممکن نگه می‌دارد. دیتیلینگ به دو بخش تمیز و نو کردن داخل خودرو (Interior Detailing) و تمیز و نو کردن خارج خودرو (Exterior Detailing) می‌پردازد.

اجرای پوشش محافظ داخل خودرو

 

مراکز معتبر دیتیلینگ در شهر ما کجاست؟ 

امروزه مراکز دیتیلینگ حرفه‌ای خودرو با نام‌های مختلفی فعالیت می کنند، اما چیزی که یک مرکز دیتیلینگ را حرفه‌ای می‌کند، دیتیلر با ‌تجربه و استفاده از تکنیک‌های صحیح و  به روز است. دیتیلرهای ماهر از مواد با کیفیت استفاده می‌کنند تا سلامت ظاهر خودرو شما را تضمین کنند. قیمت مراکز دیتیلینگ متفاوت است و به خدمات انتخابی شما بستگی دارد. فرآیند دیتیلینگ شامل مراحل مختلفی است که اگر توسط افراد متخصص و با تجربه با مواد مرغوب انجام نشود، می‌تواند به خودروی شما آسیب برساند.

بسیاری از مشتریان شرکت گنجی‌پخش به دنبال مراکز معتبر دیتیلینگ حرفه‌‌ای ماشین می‌گردند؛ به همین دلیل ما بخش جدیدی را به وبسایت خود اضافه کردیم. در این صفحه مراکز دیتیلینگ معتبر در سراسر ایران را معرفی می‌کنیم. در این بخش ما مشخصات هر مرکز دیتیلینگ، آدرس، تلفن، خدمات و تصاویر هر مزکز را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. شما با جستجوی شهر و خدمات مورد نظرتان می‌توانید اطلاعات مرکز دیتیلینگ معتبری را پیدا کنید. خدمات دیتیلینگ، شامل پولیش و احیای رنگ، اجرای پوشش نانوسرامیک، صفرشویی داخل خودرو، موتورشویی و… است. همین حالا به این بخش جدید وبسایت گنجی‌پخش مراجعه کنید و مرکز دیتیلینگ مورد نظرتان را بیابید. اگر این لیست برایتان مفید بود آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

لیست مراکز دیتیلینگ حرفه‌ای خودرو

آموزش دیتیلینگ 

اگر به دیتیلینگ خودرو علاقه دارید و می‌خواهید مرکز دیتیلینگ خود را راه‌اندازی کنید ما در کنار شما هستیم. دوره آموزش دیتیلینگ گنجی‌پخش به شما صفر تا صد دیتیلینگ را آموزش می‌دهد. ما هرآنچه نیاز دارید را به شما می‌آموزیم تا بتوانید مشتریان وفاداری جذب کنید. در کلاس دیتیلینگ گنجی‌پخش شما مطالب مختلف را یاد می‌گیرد؛ با تکنیک‌های جدید آشنا می‌شوید و زیر نظر استاد تمام خدمات را تمرین می‌کنید. در پایان دوره هم مدرک معتبری به شما تعلق می‌گیرد. تمام هنرجویان گنجی‌پخش می‌توانند از پشتیبابی ما استفاده کنند و پس از ورود به بازار کار سوالات خود را از اساتید ما بپرسند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به لینک زیر مراجعه کنید و فرم را پر کنید.

ثبت نام در دوره آموزش تخصصی دیتیلینگ

 

هدف از دیتیلینگ خودرو چیست؟

 دیتیلینگ به تمیز کردن و اصلاح و محافظت تمام جزئیات داخلی و خارجی خودرو می‌پردازد. در دیتیلینگ هدف بهبود و اصلاح و محافظت کلی از داخل و خارج خودرو از جمله رنگ بدنه ، شیشه، چراغ ، سپر، رینگ و لاستیک، سطوح پلاستیکی و وینیل ، سطوح پارچه‌ای و چرمی و … می‌باشد.  دیتیلینگ یا پیرایش خودرو فرآیندی فراتر از کارواش بوده و در آن تمام جزییات خودرو به دقت بررسی، تمیز، پولیش یا صفرشویی و محافظت می‌شود.

پولیش‌کاری و اجرای پوشش محافظ بدنه خودرو

 

تفاوت بین کارواش و دیتیلینگ چیست؟

هنگامی که شما به کارواش مراجعه می‌کنید فرآیند تمیز کردن بدنه خودرو و جارو و گرد گیری داخل ماشین انجام می‌شود. اما خدمات دیتیلینگ خودرو بسیار دقیق‌تر و پرمشغله‌تر از کارواش است. در دیتیلینگ خودرو همانطور که از نام آن مشخص است، تمامی بخش‌های خودرو با جزئیات کامل به دقت بررسی و اصلاح می‌شود و علاوه بر تمیز کردن عمقی به پولیش بدنه خودرو ، شیشه و چراغ، ترمیم سطوح پلاستیکی، وینیل، پارچه‌ای، نمدی، چرمی و … اجرای پوشش محافظ از قبیل واکس، سرامیک واکس، سرامیک و … ، صفرشویی، موتورشویی و …سایر جزئیات انجام می‌پذیرد. با از بین بردن خط و خش، لکه و جرم روی نقاط مختلف خودرو می توانید آن را به مانند روز اول کنید.

خرید محصولات دیتیلینگ خودرو

 

مراحل دیتیلینگ خودرو

همانطور که در بالا ذکر شد، دیتیلینگ خودرو به دو بخش تمیز و نو کردن داخل خودرو و تمیز و نو کردن خارج خودرو تقسیم می‌شود.  ما در اینجا به توضیح و شرح جزئیات هر کدام از این بخش‌ها می‌پردازیم:

◄ تمیز و نو کردن خارج خودرو (Exterior Detailing):

تمیز کردن و شستشوی بدنه

در این بخش ابتدا تمام سطوح خارجی خودرو با شوینده مناسب شسته می‌شود. شما با استفاده از لنس گان گان کف‌پاش می‌توانید در زمان کوتاهی بدنه خودرو را تمیز کنید. لنس گان با قدرت و سرعت بالا مواد شوینده را به صورت کف، بر روی تمام سطوح خارجی خودرو می‌پاشد و دیتیلیر به کمک قلم و برس و فرچه مناسب به تمیز کردن بخش‌های غیر قابل دسترس می‌پردازد.

علاوه بر آن دیتیلر می‌تواند با تورنادور گان موتور شویی و مواد موتورشوی  محفظه موتور را تمیز کند و در پایان سطح را به کمک دستمال‌ مایکروفایبر خشک می‌کند. وقتی با مواد، تجهیزات و روش صحیح موتور خودرو را بشویید، هیچ آسیبی به اتصالات برقی نمی‌رسد و کارکرد موتور خودرو مختل نخواهد شد.

دیتیلرهای حرفه‌ای پس از شستشوی بدنه، باقی مانده‌ آلودگی‌های سنگین، چربی، سیلیکون و جرم‌هایی که با شامپو بدنه رفع نمی‌شوند را تمیز می‌کند. برای این کار آنها از خمیر کلی، پاک کننده آهن و گرد لنت، آماده ساز رنگ  استفاده می‌کنند. پس از اجرای این فرایندها، بدنه خودرو کاملا عاری از آلودگی شده و آماده احیا رنگ خواهد بود. 

پولیشکاری و احیای رنگ

پولیش‌کاری یک فرایند چندمرحله‌ای برای رفع آسیب‌های کیلر رنگ خودرو است. برای این کار دیتیلر با توجه به عمق خط و خش‌های روی سطح مختلف، بدنه خودرو، شیشه و چراغ خودرو را در چند مرحله پولیش می‌کند تا خراش‌های آن از بین برود. برای پولیشکاری اصولی، دیتلیر از مواد پولیش ، دستگاه پولیش، پد پولیش و مواد پولیش چراغ خودرو استفاده می‌کند. او ابتدا خط و خش‌، آفتاب سوختگی، هاله‌های دایره‌ای، هولوگرام، رنگ پریدگی و ترک خوردگی‌ها را با چراغ کار دیتیلینگ بررسی می‌کند و سپس آنها را قدم به قدم حذف می‌کند. در نهایت سطح کاملا براق و آماده دریافت پوشش محافظ می‌شود.

مدت زمان پولیشکاری به ابعاد و وضعیت وسیله‌ نقلیه بستگی دارد و یکی از مهم‌ترین مراحل دیتیلینگ است.‌ برای دستیابی به نتیجه مطلوب، شما باید دیتیلری انتخاب کنید که مهارت و تجربه کافی داشته باشد و علاوه بر آن از محصولات و تجیهزات باکیفیت استفاده کند. مواد نامرغوب و بی‌توجهی دیتیلر در این مرحله ممکن است آسیب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

 

پولیش چراغ و بدنه خودرو

اجرای پوشش محافظ

پس از احیای رنگ، سطح خارجی خودرو آماده اجرای پوشش محافظ است. پوشش‌های محافظ از قبیل واکس، سرامیک، سرامیک واکس، سیلنت از بدنه خودرو در برابر آسیب عوامل محیطی محافظت می‌کند. انتخاب پوشش محافظ به سلیقه و بودجه مشتری بستگی دارد اما پوشش نانوسرامیک بهترین گزینه برای محافظت از کیلر خودرو است؛ زیرا سرامیک ماندگاری طولانی و قدرت محافظتی بسیار بالایی دارد. علاوه بر آن دافع آب و آلودگی‌هاست. سرامیک نیاز به تکرار ماهانه ندارد و تا چند سال روی بدنه خودرو باقی می‌ماند.

دیتیلرها با روش‌ها و محصولات مختلف از سایر سطوح خارج خودرو هم محافظت می‌کنند. آنها از پوشش محافظ پلاستیک و لاستیکی استفاده می‌کنند تا سطوح پلاستیکی محفظه موتور، بدنه خودرو (سپر، ضربه گیر و… )، لاستیک تایر و… سالم و زیبا بماند؛ همچنین از پوشش محافظ رینگ برای رینگ خودرو استفاده می‌کنند تا رینگ خودرو اکسید نشود.

 

◄ تمیز و نو کردن داخل خودرو (Interior Detailing):

تمیز کردن 

در این مرحله، دیتیلر تمام سطوح داخلی خودرو از قبیل نمد و کفی خودرو و صندوق عقب، تودوزی درب، سطوح پلاستیکی، سطوح وینیل، داشبورد خودرو، صندلی‌ها، سطوح چرمی، سقف خودرو و صندوق عقب را تمیز می‌کنند. آنها در این مرحله از تمیز کننده سطوح پلاستیکی ، تمیز کننده سطوح چرمی ، تمیز کننده سقف و صندلی و انواع دستگاه‌های صفرشویی استفاده می‌کنند.

صفرشویی داخل خودرو

اجرای پوشش محافظ

سطوح داخل کابین خودرو هم نیاز به محافظت دارند. دیتیلرها از محصولات محافظ مناسب هر سطح استفاده می‌کنند تا عمر مفید آنها را افزایش دهند. انواع محافظ و بازساز پلاستیک و لاستیک ، محافظ سطوح چرمی ، محافظ سطوح پارچه و موکت برای این کار وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه خود از آنها استفاده کنید.

هوای مطبوع

هوای تازه و زایجه مطبوع تجربه سفر سرنشینان خودرو را بهبود می‌دهد. دیتیلرها در پایان صفرشویی عوامل ایجاد بوی بد را از بین می‌برند و با انواع خوشبو کننده، فضا را معطر می‌کنند. برای حذف بوی بد محصولات گوناگونی وجود دارد؛ از بوبرهای آنتی باکتریال گرفته تا دستگاه‌های مختلف مخصوص این کار. نکته مهم اینجاست که وقتی خودرو خوشبو باشد، صاحب خودرو احساس رضایت بیشتری را تجربه می‌کند و احتمال مراجعه مجدد او به کارگاه شما افزایش می‌یابد. 

 

 

معرفی ۵ برند برتر در زمینه دیتیلینگ خودرو:

 

 ◄ نانوتیس NanoTiss

نانوتیس Nanotiss

نانوتیس (NanoTiss) از ابتدای سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. مواد اولیه‌ی به کار رفته در این محصولات از مواد درجه یک ژاپنی و آلمانی است که خیال هر مصرف کننده‌ای را بابت استفاده از این محصولات راحت می‌کند. این کمپانی با بهره گیری از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب، در بسته بندی ایرانی عرضه می‌کند و مشتریان می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ی کاذب برندینگ شرکت‌های اروپایی، از خرید محصولات نانوتیس بهرمند شوند. این برند کلیه لوازم جانبی خودرو را شامل می‌شود. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به تجهیزات و دستگاه‌های پولیش، پد پولیش، انواع پوشش محافظ اعم از واکس ، سرامیک واکس و سرامیک برای سطوح مختلف همچون بدنه خودرو، شیشه، چرم و پلاستیک و … ، دستمال‌های مایکروفایبر، انواع شوینده و تمیز کننده سطوح مختلف خودرو و … نام برد. نانوتیس تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند. 

قیمت و خرید محصولات برند نانوتیس Nanotiss

◄ کوکمی Koch Chemie

در سال 1968 کمپانی کُخ شیمی – Koch Chemie ( کوکمی ، کخ کیمی ) فرمول جدیدی را برای انواع دستگاه‌های پولیش ارایه داد که انقلابی بزرگ در این زمینه محسوب می‌شد و می‌توان گفت از آن زمان فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرد. محصولات Koch Chemie شامل انواع تمیزکننده‌ها و مراقبت کننده‌های مناسب ماشین را شامل می‌شود.کخ شیمی از معدود شرکت‌هایی است که محصولات تولید شده‌ی خود را مورد تحقیق و بررسی قرار می‌دهد و پس از آنکه از کیفیت آن مطمئن شد، آن‌ها را به بازار عرضه می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده تمامی محصولات کمپانی کخ کیمی دارای استانداردهای زیست محیطی و اجتماعی است که همین امر باعث شده پاسخ مناسبی برای هر گونه نیاز مشتریان باشد.

قیمت و خرید محصولات کوکمی Koch Chemie

◄ فلکس Flex

فلکس Flex

فلکس ( Flex ) یکی از کمپانی‌های ساخت و تولید ابزار آلات برقی در کشور آلمان با حدود صد سال تجربه‌ی موفق کاری است. در زمینه‌ی خودرو، صفحه‌ی نگهدارنده، پد پولیش و دستگاه پولیشر از جمله محصولات این کمپانی می‌باشند. کیفیت بالا، عملکرد عالی، طول عمر زیاد و قدرت خوبی که این دستگاه‌ها دارند باعث شده که این برند دز زمینه‌ی ابزار آلات برقی منحصر به فرد باشد. این ابزارها برای چوب، سنگ، بتون و فلزات کاربرد دارند و با فناوری پیشرفته‌ای که دارند ابزارهای حرفه‌ای مناسبی برای انجام کارهای تخصصی مشاغل گوناگونی هستند. فلکس از سال ۱۹۹۲ راه حل‌های ویژه و نوآورانه‌ای برای صنعتگران حرفه‌ای ارایه می‌دهدو می‌توان گفت دستگاه‌های این کمپانی در ایران نیز از دستگاههای محبوب به شمار می‌رود. دستگاه‌های پولیشر فلکس اوربیتال و چرخشی می‌باشند.

قیمت و خرید محصولات برند فلکس Flex 

 

 

◄ سوناکس Sonax

سوناکس sonax

سوناکس (Sonax) را می‌توان یکی از برندهای پیشرو در دنیا نام برد که با پیشرفت تکنولوژی صنایع خودرو سازی به طور کامل متناسب است. محصولات این برند امروزه در بیش از 100 کشور بصورت گسترده عرضه می‌شود. یکی از مسایلی که توجه تولیدکنندگان خودرو را به این برند جلب می‌کند، افزایش سالیانه 11 درصدی تولید این محصولات است که این موضوع به خودی خود نشان‌دهنده استقبال مردم در سراسر جهان است. به علاوه، سوناکس اشاره‌ به مدل خاصی از وسایل نقلیه ندارد، این محصولات برای ساده‌ترین آنها گرفته تا لوکس‌ترینشان مناسب است.‌ از ویژگی‌های بارز این محصولات می‌توان به بالا بودن کیفیتشان اشاه کرد که همین موضوع باعث افزایش چشمگیر تعداد مشتری آنها شده است. در نهایت باید این موضوع را در نظر داشت که سوناکس بیش از نیم قرن در صدر جدول محصولات ماشین قرار گرفته است و محبوبیت بسیاری بین همه‌ی کاربران خودرو به خصوص تولیدکنندگان دارد.

قیمت و خرید محصولات سوناکس Sonax

 

◄ اس پی تی ای SPTA

SPTA اس پی تی ای

یکی از کمپانی‌های پیشتاز در صنعت دیتیلینگ، کارخانه اس‌پی‌تی‌ای می‌باشد. این کارخانه محصولات فوق‌العاده‌ای را در این زمینه تولید و به بازار عرضه کرده است. این کمپانی به تازگی پا در این عرصه گذاشته است و در مدت کوتاهی توانسته توجه بسیاری از دیتیل‌کاران را به خود جلب کند. از ویژگی‌های محصولات برند اس‌پی‌تی‌ای، می‌توان به استفاده راحت، کیفیت بالا، عملکرد عالی، تنوع بسیار و طول عمر بالای آن‌ها اشاره کرد. تکنولوژی بکار رفته در این محصولات، به گونه‌ای است که بدون ذره‌ای آسیب، بهترین نتیجه با استفاده از این ابزار حاصل می‌شود. کمپانی اس‌پی‌تی‌ای در چین واقع شده است و با تولید تمامی محصولات، نیاز یک دیتیل‌کار حرفه‌ای را برآورده می‌سازد. شرکت SPTA در زمینه تولید انواع لوازم، مواد، تجهیزات دیتیلینگ حرفه‌ای خودرو فعالیت دارد.

قیمت و خرید محصولات برند اس پی تی ای SPTA

 

سوالات پیرامون دیتیلینگ خودرو:

دیتیلینگ خودرو چیست؟

دیتیلینگ خودرو هنر تمیز کردن و بازیابی ظاهر نو خودرو می‌باشد، که این شامل هم داخل خودرو و هم خارج خودرو می‌باشد.

تفاوت بین کارواش و دیتیلینگ در چیست؟

خدمات دیتیلینگ خودرو بسیار دقیق‌تر و پرمشغله‌تر از کارواش است و علاوه بر تمیز کردن عمقی تمام سطوح داخلی و خارجی خودرو به پولیش و اجرای پوشش محافظ نیز می‌پردازد.

پروسه دیتیلینگ چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به خدمات درخواستی مشتری، پروسه دیتلینگ ممکن است ساعتها و یا حتی چند روز طول بکشد.

مراجعه به مراکز دیتیلینگ نامعتبر چه عواقبی را به دنبال دارد؟

دیتیلینگ شامل مراحل مختلفی است که اگر توسط افراد متخصص و با تجربه انجام نپذیرد و یا از مواد باکیفیت استفاده نشود، می‌تواند به خودروی شما آسیب برساند.

چگونه مراکز دیتیلینگ معتبر را بیابیم؟

با مراجعه به بخش لیست مراکز دیتیلینگ حرفه‌ای خودرو در وبسایت گنجی پخش از مراکز معتبر در شهرهای مختلف بهمراه مشخصات و خدمات ارائه شونده آن، آگاه شوید.

5 نظرات
  1. بیهقی می گوید

    من از محصولات تری ام استفاده کردم، کیفیت خوبی داره ولی قیمتاش بالاس بنظرم

  2. روزبهانی می گوید

    تمام برند هایی که معرفی کردین واقعا عالین و من حداقل یکبار از هر کدوم استفاده کردم، فقط یکم بحث اختلاف قیمتشاون مطرحه

  3. یوسفی می گوید

    وورث هم خوبه و ساخت آلمانه محصولاتش، هرچند اخیرا یکم محصولاتش سخت گیرمیاد

  4. عبدالمحمدی می گوید

    در زمینه پولیش من چند وقته از برند منزرنا استفاده میکنم ، کیفیتش خوبه و قیمتشم مناسبه

  5. علی توکلی می گوید

    خدمات کارگاه نانوتیس واقعا عالیه مرسی از زحماتتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =