افزایش لذت رانندگی با خوشبو کننده‌ خودرو!

آشنای با انواع خوشبو کننده خودرو و معرفی بهترین محصولات

استفاده از خوشبو کننده برای خودرو، باب میل بسیاری از کاربران است. چرا که در هنگام سوار شدن به ماشین، احساس رایحه‌ای خوش و ملایم ، انرژی خوبی را به راننده و مسافران می‌بخشد. امروزه تنوع خوشبو کننده بسیار بالا بوده و هزاران رایحه و مدل از این محصولات در بازار وجود دارد. در نتیجه خرید این محصولات اصلا کار دشواری نیست، انتخاب رایحه‌ متناسب با سلیقه‌ی ما است که خرید را مقداری سخت می‌کند. ما در این مقاله به معرفی انواع خوشبو کننده خودرو پرداخته و در پایان بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

قیمت و خرید خوشبو کننده

 

خوشبو کننده هوا

خوشبو کننده هوا محصولی است که برای پوشاندن یا از بین بردن بوی نامطبوع طراحی شده است. این محصولات به طور معمول رایحه و سایر مواد ضد عفونی کننده بو را به هوا منتقل می‌کنند. خوشبو کننده‌های هوا از “مواد فرار” استفاده می‌کنند، که به این معنی است که مولکول‌ها به راحتی از مایع به گاز (حتی در دمای اتاق) تغییر شکل می‌دهند. حس بویایی انسان برای تشخیص مولکول‌های گاز تنظیم شده است، بیش از آنکه برای تشخیص مایعات باشد.

 

انتخاب صحیح خوشبو کننده خودرو

اگر علاقمند به خرید خوشبو کننده یا بوگیر خودرو هستید حتما دغدغه انتخاب بهترین رایحه و نوع را خواهید داشت. حتما شما هم موافقید که بوی خوب یک خوشبو کننده مناسب می‌تواند تجربه رانندگی کردن را بسیار لذت‌بخش‌تر و تا حد زیادی فضا را دلپذیر کند. تنوع در دنیای خوشبو کننده‌های خودرو، بسیار زیاد است. هر روز به تعداد رایحه‌های و نوع آن‌ها اضافه می‌شود؛ که البته این بوهای مختلف، سلیقه‌های متفاوتی را پوشش می‌دهند. در این میان بسیاری از کارخانه‌ها در صدد تولید یک سری بوهای خاص و منحصر بفرد هستند که از آنها می‌توان به ” ماشین نو” و یا “چرم تازه” اشاره کرد.

 

چرا باید از خوشبوکننده ماشین استفاده کنیم؟

برای هر خودرویی، فارغ از مدلی که دارد، استفاده از خوشبو کننده توصیه می‌شود. به خصوص در روزهای گرم تابستانی که به دلایل بسیاری امکان دارد بوهای نامطبوعی در فضای کابین خودرو پخش شود. در بعضی ازمواقع برای از بین بردن بوهای قدیمی داخل خودرو مانند سیگار، باید از بو بر و یا بوگیرها استفاده نمایید؛ اما برای پخش بوی خوش در کابین، قطعا انتخاب خوشبو کننده‌ها، مناسب و به جا است.

 

خوشبو کننده داخل خودرو

خوشبو کننده‌ آهسته رهش

گاهی شدت رایحه بالای خوشبو کننده و تند بودن آن منجر به سر درد راننده و یا سرنشینان می‌گردد. اگر شما هم تا به حال چنین تجربه‌ای داشته اید بهتر است از خوشبو کننده‌های آهسته رهش استفاده کنید. این محصولات قابلیت تنظیم شدت رایحه را دارند و می‌توانید خوشبو کننده را نسبت به میزانی که با آن راحتید تنظیم کنید. همچنین این نوع از خوشبو کننده‌ها معمولا ماندگاری بیشتری دارند، به خصوص هنگامی که شدت رایحه را کمتر تنظیم کرده باشید. بنابر این می‌توانید مدت بیشتری از این خوشبو کننده ها در خودرو  استفاده نمایید.

 

خوشبو کننده‌های آویز

این نوع از خوشبو کننده‌های آویز، طرح‌ها و رایحه‌های بسیاری دارند و همچنین خیلی از آن‌ها بسیار شکیل و زیبا هستند. به طوری که به زیبایی داخل ماشین می‌افزاید. این محصولات بیشتر به صورت آویز چوبی ساخته می‌شوند. البته به شکل کارتی و فانوسی و … نیز عرضه می‌شود. مزیت اصلی این نوع خوشبو کننده‌ها ماندگاری مناسب رایحه است.

 

خوشبو کننده‌های دریچه کولر

این نوع به دریچه کولر خودرو وصل شده و زمان استفاده از کولر ماشین، رایحه آن به طور یکنواخت در تمام  ماشین پخش می‌شود. از آن جا که این نوع خوشبو کننده‌ها در خودروی شما در معرض دید قرار دارند، اکثر  تولید کنندگان این نوع را با طراحی جالب و زیبا عرضه می‌کنند.

 

خوشبو کننده‌های افشانه‌ای

خوشبو کننده‌های افشانه‌ای جزء رایج‌ترین نوع خوشبو کننده هستند و به صورت اسپری استفاده می‌شوند. این محصولات دارای رایحه‌های متنوعی می‌باشند. البته درست است که به دلیل دارا بودن الکل ماندگاری بالایی ندارند، اما بوی آن‌ها و همچنین تنوع در رایحه‌ها باعث محبوبیت این نوع از خوشبو کننده‌ها شده است.

 

خوشبو کننده قوطی

به طور کلی خوشبوکننده‌ قوطی ماشین ماندگاری بالایی دارند. تمام این محصولات محیط اطراف خود را بسیار خوشبو و پر از انرژی مثبت می‌کنند. این مدل از خوشبو کننده‌ها به صورت نمدی و ژله‌ای تولید می‌شوند. ماندگاری بالای آنها به گونه‌ای است که حتی با گذشت یک ماه، باز هم مقداری از ژل را درون ظرف آن می‌بینید. این خوشبوکننده را می‌توان به راحتی روی داشبورد، زیر صندلی، درون نگهدارنده فنجان در خودرو قرار داد. خوشبوکننده قوطی، یکی از محصولاتی است که در سایت آمازون به عنوان محصول برتر معرفی شده است.

 

خوشبو کننده‌های عروسکی

شاید شما هم جزء افرادی باشید که زیاد خواهان آویزان کردن خوشبو کننده‌ها یا نصب آن‌ها در گوشه و کنار خودرویتان نباشید ولی با این حال مشکلی با نگهداری یک عروسک کوچک بامزه در ماشینتان ندارید. خوشبو کننده‌های عروسکی با طرح‌های مختلف عرضه شده‌اند و می‌توانید آن‌ها را به گوشه‌ای از شیشه ماشین بچسبانید یا در هر نقطه از ماشین قرار دهید؛ که علاوه بر رایحه خوش، ظاهر جالبی هم برای داخل خودروتان به ارمغان می‌آورند.

 

خوشبو کننده‌های قطره‌ای

نحوه مصرف این نوع خوشبو کننده‌ها به این صورت است که چند قطره از مایع را روی یک عدد پد پنبه‌ای می‌ریزید و سپس می‌توانید این پد را در قسمتی از خودروی خود قرار دهید. راه دیگر استفاده از آن، این است که پد را تا کرده و داخل محفظه کولر قرار داده و یا در هر قسمت دیگری که در معرض دید نباشد. در نهایت می‌توانید پس از آغشته کردن پد به خوشبو کننده، آن را به داشبورد یا بخش‌های دیگر داخل خودرو بمالید.

 

 خوشبو کننده کارتی

یکی از انواع خوشبو کننده‌ها، نوع کارتی می‌باشد. خوشبو کننده‌های کارتی به راحتی قابل آویز بوده و مناسب محیط‌های کوچک می‌باشد. به طور معمول خوشبوکننده کارتی دارای طراحی شکیل می‌باشد تا به زیبایی داخل کابین نیز بیافزاید.

خوشبو کننده خودرو

انتخاب رایحه مناسب برای خوشبو کننده ماشین

هنگام انتخاب خوشبو کننده، سلیقه حرف اول را می‌زند، اما بهتر است با رایحه‌های مختلف، به خصوص بسته به فصل‌های مختلف سال آشنایی کافی را داشته باشید.

  • فصل بهار

بهار فصل تازگی و تولد دوباره طبیعت است.  استفاده از رایحه‌هایی که این حس تازگی را در محیط تداعی کنند، می‌تواند انتخاب خیلی خوبی باشد. به عنوان مثال، رایحه آلوئه ورا و رایحه چای سبز با بویی سبک و نه خیلی تند می توانند حس تازگی فصل بهار را به خوبی در محیط ماشینتان شبیه سازی کنند. همچنین برخی از رایحه‌های میوه‌ای مانند رایحه هلو و یا طالبی هم می توانند این قابلیت را داشته باشند.

  • فصل تابستان

رایحه‌های سرد دلپذیرترین تجربه را در فصل گرما، برای هر محیطی به وجود می‌آورند. در تابستان می‌توانید از خوشبو کننده‌هایی با رایحه سرد فانتزی استفاده کنید. همچنین اگر ترجیح می‌دهید تم تابستان و زیبایی‌هایش را از دست ندهید، می‌توانید از رایحه‌های میوه‌ای مانند سیب سبز، آناناس و یا از رایحه‌های استوایی و که بر اساس برخی از نوشیدنی‌ها ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

  • فصل پاییز

می‌توان گفت فصل پاییز مناسب‌ترین فصل برای استفاده از رایحه‌های چوبی است. رایحه‌هایی که پایه چوب سوخته یا جنگلی دارند برای فصل پاییز که فصل برگ ریزان و باران است، انتخاب بسیار مناسبی است. همچنین رایحه‌هایی که پایه نوشیدنی‌های گرم را دارند، نیز برای این فصل زیبا انتخاب مناسبی هستند. رایحه قهوه و شکلات و یا رایحه های گرم و تند دیگر مانند رایحه زنجبیل که می‌توان در پاییز از آن لذت برد.

  • فصل زمستان

درست مانند انتخاب ادکلن، رایحه‌های گرم برای فصل‌های سرد بسیار مناسب هستند. به عنوان مثال رایحه دارچین که بوی گرم و کمی تند دارد، کاج و یا رایحه نارگیل، این رایحه‌ها گرم هستند و در فصل سرما می‌توانند فضای گرم و آرامش بخشی را برای خودروتان به ارمغان آورند.

 

نکات مهم خوشبو نگه داشتن خودرو

استفاده از خوشبو کننده قطعا راه سریع و ساده‌ای برای داشتن خودرویی با بوی خوش و مطبوع است. عوامل متعددی از جمله آلوده بودن روکش صندلی‌ها، سیگار کشیدن درون ماشین یا ماندن مواد غذایی درون ماشین به مدت طولانی باعث ایجاد بوی نامطبوع و ماندگاری آن در داخل کابین خودرو می‌شود. لذا، در کنار استفاده از خوشبو کننده‌ها، حواستان به نظافت و رسیدگی به داخل خودروی خود باشد. استفاده از بوگیرها و اسپری های آنتی باکتریال نیز می‌تواند کمک شایانی به حذف بوهای ناشی از وجود باکتری‌ها و میکروب‌ها و یا بوی سیگار کند. حتما به محل قرارگیری خوشبوکننده دقت کنید. به عنوان مثال، جنس پارچه سقف خودرو در جذب بو نقش زیادی دارد؛ پس هنگام اسپری کردن خوشبو کننده ها حتما به سقف خودرو اسپری کنید.

 

معرفی محصولات برتر در زمینه خوشبو کننده‌ خودرو

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، تنوع خوشبو کننده‌های موجود در بازار روز به روز رو به افزایش است و انتخاب این که چه محصولی برای شما مناسب است، موضوعی کاملا سلیقه‌ای می‌باشد. اما در ادامه سعی داریم بهترین‌ها را برای انتخاب آسان شما معرفی نماییم.

 

خوشبو کننده آویز نانوتیس مخصوص خودرو NanoTiss

  • خوشبو کننده آویز نانوتیس مخصوص خودرو NanoTiss

خوشبو کننده آویز نانوتیس مخصوص خودرو NanoTiss، تنها راه برای تازه کردن سریع هوای داخل خودرو بوده و تجربه‌ یک رانندگی لذت بخش را با خود به همراه دارد. این محصول که دارای رایحه قوی و طولانی مدت است، به شکل مایع است و امکان نشتی ندارد. رایحه آن به سرعت پخش می‌شود و تندی بیش از حدی در آن وجود ندارد، که باعث آزردگی خاطر شود. خوشبو کننده نانوتیس محصولی شناخته شده است که رایحه‌ای دلپذیر و دوست داشتنی برای شما به ارمغان می‌آورد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول آن است که دارای رایحه قوی و اثر ماندگاری بالاست.

قیمت و خرید خوشبو کننده آویز نانوتیس

 

Mafra spray air freshener

  • اسپری خوشبو کنند مفرا Mafra Car Fragrance

اسپری خوشبو کننده خودرو مفرا-Mafra ماندگاری بالایی دارد، که نشانگر مقرون به صرفه بودن آن می‌باشد. این محصول دارای تنوع بالایی در رایحه می‌باشد و مناسب هر سلیقه‌ای حتی سخت پسندان نیز می‌باشد. با این محصول از بوهای بد داخل خودرو راحت شوید چرا که انسان لایق زیبایی هاست. کسانی که داخل خودروشان افراد زیادی تردد می‌کنند و یا حیوانات خانگی با آن حمل می‌کنند به دنبال رفع بوی بد خودرو هستند، ما به آنها اسپری خوشبو کننده خودرو مفرا-Mafra را معرفی می‌کنیم. خوشبوکننده‌های شرکت مفرا عاری از ترکیبات بنزن و زیان آور می باشد و بوی نامطبوع دود سیگار را خنثی می سازد. این محصول سری AutoFlor دارای انواع رایحه اقیانوسی، هلو، پرتقال، گل، وانیل و میوه، وانیل و ادویه می‌باشد.

قیمت و خرید اسپری خوشبوکننده مفرا

 

خوشبوکننده قوطی مخصوص خودرو آرئون Areon مدل Ken کن

  • خوشبوکننده قوطی مخصوص خودرو آرئون Areon مدل Ken کن

خوشبوکننده قوطی مخصوص خودرو آرئون Areon مدل Ken کن  سرعت پخش بوی بالایی دارد و به سرعت فضا را مطبوع می‌سازد. ماندگاری بالای این محصول شما را از تهیه مجدد خوشبو کننده تا مدتها رها می‌کند. خوشبو کننده آرئون قابل استفاده در خودرو، منزل، سرویس بهداشیت، محل کار و … می‌باشد. سری Ken دارای تنوع رایحه از قبیل آنتی تنباکو،لیمو، خودروی نو و … می‌باشد. رایحه این محصول تا 60 روز ماندگاری دارد.

قیمت و خرید خوشبو کننده آرئون

 

اسپری یدک هوا ویک تریگلی پاور Power Air Freshener

  • اسپری یدک هوا ویک تریگلی پاور Power Air Freshener

اسپری یدک هوا ویک تریگلی پاور دارای تنوع بالایی در رایحه می‌باشد و مناسب هر سلیقه‌ای حتی سخت پسندان نیز می‌باشد. رایحه‌های اپری خوشبو کننده هوا پاور برگرفته شده از محبوب‌ترین عطرها می‌باشد. از جمله این رایجه‌ها می‌توان به وان میلیون، اونتوس، سلطان، شنل، لاگوست، ایفوریا، بلک افغان و … اشاره نمود. با این محصول بهترین‌ رایحه‌ها را به خود هدیه دهید. اگر به دنبال خوشبو کننده جهت استفاده در ماشیین، منزل، محل کار و… هستید، ما به شما اسپری یدک هوا ویک تریگلی پاور را معرفی می‌کنیم. خوشبوکننده‌های شرکت پاور عاری از ترکیبات بنزن و زیان آور می باشد. از این محصول به مدت 60 روز می‌توان استفاده نمود.

قیمت و خرید اسپری یدک هوا تریگلی پاور

 

Deo Cube Mafra

  • خوشبو کننده فانوسی خودرو مدل Deo Cube مفرا-Mafra

یکی از محصولات شرکت MA-FRA در زمینه عطر و خوشبو کننده اتومبیل، سری جدید و بسیار ظریف DEO CUBE می‌باشد. مجموعه‌ خوشبوکننده اتومبیل مفرا برای لذت بردن و داشتن محیطی تصفیه شده و معطر در خودرو است. درپوش چوبی مکعبی شکل این محصول، به طور خاص طراحی شده است تا انتشار زیاد و مداوم رایحه را با گذشت زمان تضمین کند. خوشبو کننده فانوسی مفرا ایده آل برای استفاده در داخل خودرو می‌باشد. از خوشبو کننده هوا DEO CUBE می‌توان برای اتاق‌های کوچک نیز استفاده کرد. این محصول دارای رایحه‌های متنوعی از جمله اقیانوس، توت فرنگی، گرمسیری و … می‌باشد.

قیمت و خرید خوشبو کننده فانوسی مفرا

 

AREON Fresco LONG Lasting Natural Car Oil Fragrance Hanging Car Air Freshener

  • خوشبوکننده فانوسی مخصوص خودرو آرئون-Areon مدل فرسکو-Fresco

خوشبو کننده بادوام و طبیعی Areon برای نصب داخل اتومبیل، روی آینه دید عقب و … است. این محصول مناسب برای فضاهای کوچک است. ماندگاری خوشبو کننده فانوسی آرئون بسیار زیاد می‌باشد. Areon ساخته شده از مواد چوب طبیعی می‌باشد و دارای طراحی منحصر به فرد در رایحه مختلف همچون سیب، استوایی،وانیل و .. می‌باشد. خوشبوکننده فانوسی مخصوص خودرو آرئون-Areon مدل فرسکو-Fresco در جای مورد نظر آویز کرده و از محیط خوش عطر خود لذت ببرید.

قیمت و خرید خوشبوکننده فانوسی آرئون

 

Mafra Pixy Car Air Freshener

  • خوشبو کننده ژله ای دریچه ای خودرو مدل Pixy مفرا-Mafra

از آنجا که حساس ترین حس انسان، بویایی می‌باشد، MAFRA طیف گسترده ای از خوشبو کننده‌های اتومبیل را برای شما فراهم می‌کند. این خوشبو کننده‌ها به شما کمک می‌کند خاطره ای دلپذیر را برای تمام کسانی که وارد ماشین شما می شوند ، رقم بزنید. وقتی بوی بدی در محی خودرو وجود داشته باشد، به دلیل وجود موادی مانند دود ، سولفید هیدروژن ، آمونیاک و … است. فناوری مولکولی خوشبو کننده ژله ای دریچه ای خودرو مدل Pixy مفرا-Mafra، اجازه حذف و خنثی سازی این مواد را می‌دهد و فقط مولکول های عطر را در محیط باقی می‌گذارد. طراحی زیبا و شکیل این محصول طرفداران خاص خود را دارد. خوشبو کننده اختاپوس مفرا دارای تنوع زیادی در رایحه از قبیل یخ، لیمو، توت فرنگی، ماشین نو، میوه‌های تابستانی و… می‌باشد.

قیمت و خرید خوشبوکننده PIXY مفرا

 

سوالات متداول پیرامون خوشبو کننده

آیا خوشبو کننده با بوگیر متفاوت است؟

بله، خوشبو کننده‌ها رایحه‌ی خاصی را در فضا پخش می‌کنند، اما بوگیر به طور معمول برای از بین بردن بوهای نامطبوع مانند سیگار و … به کار می‌رود.

آیا ماندگاری خوشبو کننده‌ها با هم متفاوت است؟

بله، بسته به نوعی که خریداری می‌کنید، ماندگاری آن‌ها متفاوت است.

خوشبو کننده‌ها چند نوع دارند؟

انواع آن‌ها بسیار متفاوت است، اما به طور کلی خوشبو کننده فانوسی، آویز، قطره‌ای، افشانه‌ای، عروسکی، کارتی و دریچه‌ای می‌باشند.

انتخاب خوشبو کننده با توجه به فصل متفاوت است؟

این موضوع کاملا سلیقه‌ای است اما بهتر است با توجه به فصل، رایحه سرد و یا گرم انتخاب شود.

برای حذف بوی سیگار چه کاری می‌توان انجام داد؟

استفاده از بوگیرهای آنتی باکتریال می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در هنگام استفاده از این محصولات اگر به صورت اسپری هستند، حتما به سقف نیز اسپری نمایید.

7 نظرات
  1. غفاری می گوید

    خوشبو کننده کارتی مدل COOKIE برند نچرال فرش عالیه، پیشنهاد میکنم تستش کنید

    1. سینا می گوید

      ?موافقم

  2. فرهادی می گوید

    دوستان خوشبو کننده ای که رایحش خوب باشه و طولانی مدت بمونه چی پیشنهاد میدین؟

    1. سیمین نوری می گوید

      خوشبو کننده های نچرال فرش خوبن ماندگاری بالایی دارن، ولی رایحش کاملا سلیقه ایه و اینکه چه نوع مدلیشو بگیرید خیلی موثره، مثلا خوشبوکننده های آویزش که بصورت شیشه ایه رایحه اش خیلی شدید پخش میشه و من خودم یکم سردرد میگیرم ولی قوطیش یا کارتیش بهتره

  3. امیر خوش کردار می گوید

    کل خوشبوکننده‌های نچرال فرش هم بوی خوبی دارن هم موندگاریشون عالیه

  4. سهراب کاظمی می گوید

    من فکر میکنم سرعت پخش خوشبو کننده ی دریچه ای از بقیه خوشبو کننده ها بالاتر باشه

  5. آیدین باقرلو می گوید

    من فکر میکردم کاملا خرید خوشبو کننده سلیقه‌ایه اما نکات جالبی هم راجع به فصل نوشته بودید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 16 =