فرمان خودرو ۴ برابر از توالت کثیف تر است

یکی از کثیف ‌ترین مراکز موجود در کره زمین فضای درونی خودروها می باشد و در این میان فرمان به تنهایی ۴ برابر یک نشیمن‌گاه توالت آلوده‌ می باشد.

موسسه “کار رنتال” که در حوزه اجاره خودروها در آمریکا فعالیت می‌کند، نتایجی عجیب از میزان آلودگی خودروها به دست آورده است.

در این تحقیق میدانی نشان داده شد که تنها ۳۲ درصد از مردم آمریکا به ندرت و تنها یک بار در سال فضای داخلی خودروی خود را تمیز می‌کنند.

از طرفی موسسه رنتال کار آمار جالبی را مبنی بر الزام پاکیزه کردن فضای درونی خودروها منتشر کرده تا ایمنی و سلامت انسان‌ها حفظ گردد.

براساس آمار مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی در آمریکا، یکی از کثیف‌ترین مراکز موجود در کره زمین فضای درونی خودروها است و در این میان آلودگی فرمان به تنهایی ۴ برابر یک نشیمن‌گاه توالت است. این حقیقت از آنجایی ناخوشایند است که فرمان ماشین بخشی از خودرو است که بیش از هر بخش دیگر با آن سر کار داریم.

محققان در این ارزیابی از شاخص تعداد واحدهای تشکیل دهنده کلونی‌ها (CFU) و باکتری‌ها در هر سانتی‌متر مربع برای این کار استفاده نموده اند. بررسی فرمان خودرو نشان داده که این بخش با ۶۲۹ CFU آلودگی بسیار بیشتری نسبت به کاسه (نشیمن گاه) توالت‌های عمومی با ۱۷۲ CFU دارند.

در فضای داخلی کابین حدود ۷۰۰ باکتری زندگی می‌کنند که منشا بیماری‌هایی مانند خارش و حساسیت پوستی، مصمومیت غذایی هستند.

4 نظرات
  1. فرهمند می گوید

    بله خب چون شست و شوی فرمون ماشین دیر به دیر انجام میشه و آلوده میمونه …

  2. ساسان می گوید

    با این خبر دیگه دلم نمیاد دست بزنم به فرمون ماشینم?

    1. شهین می گوید

      منم بعد این پست فقط با دستکش رانندگی میکنم

  3. سوسن می گوید

    خب چاره چیه با این هزینه های بالای کارواش؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 18 =