قیمت گاز CNG به میزان ۹٫۵ درصد افزایش یافت!

قیمت گاز CNG از اول خرداد ماه 9.5 درصد افزایش می یابد.

گاز CNG همان گاز طبیعی است که ما روزانه آن را در محل کار، خانه و یا کارخانجات با فشار پایین استفاده می‌ کنیم. بدیهی است ذخیره سازی گاز در چنین فشاری، به واسطه حجم زیاد مورد نیاز به صرفه نیست.
از طرفی به خاطر تراکم کم آن در صورت استفاده در خودرو زمان‌های تجدید سوخت‌گیری فوق‌العاده کوتاه خواهد شد. بنابراین در صورتی که گاز طبیعی (NG) تا فشار حدود psi 3600 متراکم گردد، ما سوخت CNG خواهیم داشت.

افزایش قیمت گاز CNG

هیئت وزیران در جلسه دوازدهم اسفندماه افزایش قیمت گاز CNG از ۴۱۴ تومان در متر مکعب به ۴۵۳٫۲ تومان در متر مکعب را مصوب کرده بود و این مصوبه در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه به وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و سازمان برنامه بودجه کشور ابلاغ گردید.

همچنین آیین‌نامه اجرایی این مصوبه در روزهای ابتدایی سال جاری تدوین شده و فروردین ماه، جهت اجرا در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس با شروع اول خرداد ۹۸ قیمت سوخت CNG به ازای هر متر مکعب از ۴۱۴ تومان به ۴۵۳٫۲ تومان افزایش می یابد.

از آنجایی که فروش گاز CNG‌ در جایگاه‌های سوخت بر اساس واحد کیلوگرم انجام می شود، با تبدیل واحدها و بر مبنای مصوبه هیئت وزیران، قیمت فروش هر کیلوگرم سوخت CNG که هم اکنون ۶۰۰۰ ریال است، از اول خرداد ۹۸ به ۶۵۶۸ ریال افزایش می یابد.

جایگاه سوخت CNG

طبق مصوبه هیئت وزیران، منابع حاصل از قیمت گاز CNG به عنوان منابع مالی شرکت ملی گاز ایران محسوب شده و در راستای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز، هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت CNG و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران و سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز، هزینه می گردد.

هوشمند سازی کسب و کار با استفاده از زیرساخت ها و ابزارها، نرم افزارها و فرآیندهای بهینه، دسترسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات را برای بهینه کردن عملکرد و تصمیمات فراهم می کند. هوشمند سازی جایگاه های سوخت CNG نتایجی همچون تصمیم گیری بهتر و سریع تر بهبود خدمات و افزایش بهره وری رشد و توسعه صنعت گاز CNG را به دنبال خواهد داشت.

3 نظرات
  1. قرامحمدی می گوید

    بازم جای شکرش باقیست که افزایش قیمت چشمگیری نداشته

  2. طیرانی می گوید

    گازو چرا گرون کردن؟؟؟ بنزین ثابت موند حالا نوبت گازه؟

  3. طاهری می گوید

    خوبه بازم نرخ افزایشش زیر ده درصده، اینجا عادت نداریم چیزی فقط ده درصد گرون بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 4 =