مرسدس بنز S600 میباخ 2018

جدیدترین مدل بنز کلاس S معرفی شد و لاین میباخ، نسخه‌ی سوپرلوکس این خودرو آلمانی را معرفی کرده است. ویلهلم میباخ در سال ۱۸۴۶ به دنیا آمد. او از جمله مهندسانی محسوب می‌شود که نقشی اساسی در اختراع پیشرانه‌های بنزین‌سوز داشت. شرکت خودروسازی میباخ در سال ۱۹۰۹ بنیان نهاده شد و از سال ۱۹۶۰ به مالکیت گروه دایملر درآمد. از سال ۲۰۱۳، میباخ به‌ عنوان یک خودروساز مستقل، منحل شد و ازآن‌پس، در جایگاه دپارتمانی از مرسدس بنز؛ صرفا محصولات کلاس S را بهینه‌ سازی و در کلاس خودروهای سوپرلوکس عرضه می‌کند. ضمن اینکه در سال‌های اخیر، بیشترین حجم فروش خودروهای میباخ به کشور چین اختصاص داشته است.

این خودرو با ورود خود شکافی عمیق در کلاس هایپرلوکس ایجاد کرده، جایی که رولزرویس و بنتلی خوش می‌درخشند. همین مورد هم شاید باعث شود که عده‌ای آن را دست‌کم بگیرند! از طرفی زنده شدن نام «مایباخ» به ‌عنوان زیرشاخه لوکس مرسدس بنز انتقادات و تعریف و تمجیدهای زیادی به دنبال داشته است؛ اما جدای از این مباحث آیا این اتاق نشیمن متحرک با توجه به تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که با جد بزرگ خود دارد در حد و اندازه‌ای که باید باشد هست؟ اولین نکته این است که مایباخ S600 به میزان 8.1 اینچ بلندتر از نسخه معمولی مرسدس است؛ همچنین 11 اینچ کوتاه‌تر از میباخ 57 و 30 اینچ کوتاه‌تر از میباخ 62 می‌باشد. 

ازلحاظ ظاهری پارامتر جدیدی برای گفتن وجود ندارد چون میباخ جدید بسیار شبیه به نسل کنونی کلاس S است به ‌طوری‌که بهتر است بگوییم تفاوت‌های بسیار جزئی باهم دارند و اگر آن را نسخه‌ای فوق لوکس از کلاس S به ‌حساب بیاوریم اشتباه نکرده‌ایم. از موارد قابل اشاره کوچک‌تر بودن درب‌های عقب نسبت به مدل استاندارد است، با این کار شیشه مثلثی شکل عقب نیز از درب به ستون C منتقل شده است. ستاره سه پر مرسدس بنز نیز همچنان روی قسمت عقب، فرمان، دماغه، مرکز رینگ‌ها و پیشرانه نقش بسته است. البته نام ونشان مایباخ هم فراموش نشده و روی ستون‌های C، درون کابین و قسمت پشت خودرو دیده می‌شود.

میباخ جدید فعلا با قوای محرک و تجهیزات فنی S560 عرضه می‌شود که شامل پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری به قدرت ۴۷۰ اسب‌ بخار با گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر است. همراه با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند 4Matic، میانگین مصرف سوخت این خودرو ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که با ۱۰ درصد کاهش نسبت به نمونه‌ی قبلی، عنوان کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر جهان را به خود اختصاص می‌دهد. نمونه‌ی ۸ سیلندر سال پیش (S500) با حجم ۴.۷ لیتر، ۴۵۰ اسب‌ بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور داشت. میباخ ۲۰۱۸ به‌زودی با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر توئین‌ توربو به حجم ۶ لیتر نیز ارائه خواهد شد که تفاوتی با نمونه‌ی قبلی (S600) ندارد.

این مدل ۵۳۰ اسب‌ بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت که میباخ ۲۰۱۸ را ظرف ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. به احتمال فراوان، S600 آینده صرفا به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه خواهد شد. طبق معمول قرار نیست پیشرانه‌های قدرتمند AMG برای میباخ استفاده شوند و مدل ۴ لیتری ۶۱۲ اسب‌ بخار با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه و مصرف سوخت ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، صرفا در نسخه‌ی AMG S65 وجود خواهد داشت. در بحث فنی این کشتی فوق لوکس دارای پیشرانه‌ی V12 به حجم 6 لیتر با دو توربو است که قدرتی معادل 523 اسب بخار و گشتاوری معادل 830 (829.76) نیوتون متر تولید می‌کند.

اضافه شدن جعبه ‌دنده 7 سرعته اتوماتیک به آن و در دسترس بودن گشتاور از 1900 دور در دقیقه باعث حصول آرامش و سرعت عملی در شتابگیری ها و به‌طور کلّی تر عملکرد خودرو می‌شود که در این کلاس خودرویی واقعاً شگفتی‌آفرین است. اما نکته سوم راجع به مایباخ جدید اتاق نشیمن آن است. با ورود به درون خودرو چه پشت فرمان چه قسمت نشیمن افزایش هرچه بیشتر حس لوکس و راحتی داخلی توجهتان را جلب خواهد کرد. فرمان، جلوداشبورد و کنسول کاملاً مشابه کلاس S است و همچنان همان نمایشگرهای 12.3 اینچی دوقلو با چندین عملکرد گوناگون مورداستفاده قرارگرفته‌اند. استفاده از چوب به‌طور زیرکانه و هوشمندانه در بسیاری از قسمت‌ها دیده می‌شود. 

روی آینه وسط یک میکروفون تعبیه ‌شده تا صدای راننده با رسایی هرچه بهتر به گوش سرنشینان عقب برسد، درواقع این میکروفون نقش تقویت و به‌اصطلاح اِکو کردن صدای راننده را به عهده دارد. صندلی‌های عقب شما را به یاد تخت‌های پادشاهان می‌اندازد، جنسشان در قسمت‌هایی از چرم گوساله بوده و پشت‌ سری‌ها نیز مجهز به بالشتک و از جنس آلکانتارا (Alcantara) هستند. پشتی صندلی قابلیت خم شدن تا اندازه 43.5 درجه را دارد که به همراه فضای پای 12.8 اینچی (که حدود دو برابر 6.5 اینچ S600 استاندارد است) به نظر نمی‌رسد ازنظر فضا مشکلی داشته باشید! البته صندلی جلو هم با دکمه‌ای که روی درب عقب جاسازی‌شده می‌تواند برای تنظیم فضا به جلو و عقب حرکت کند!

سطح ایمنی میباخ، نسبت به مدل ۲۰۱۶ بهبود یافته است. بدنه‌ی این خودرو در برخوردهای جانبی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. مانند آنچه در سری جدید مرسدس کلاس E دیده بودیم؛ انحنای کنار صندلی به‌محض تشخیص تصادف خودرو از کنار بدنه، با دمیدن هوا، اضافه حجم پیدا می‌کند و سرنشین را تا ۷ سانتیمتر از محل برخورد دور خواهد کرد. فناوری پیشگیرانه‌ی ایمنی صدا (PRE-SAFE SOUND) در میباخ جدید وجود خواهد داشت که با ایجاد اصواتی خاص به هنگام برخوردهای شدید، از بروز آسیب‌های شنوایی در زمان تصادف جلوگیری خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =