رولز رویس فانتوم 2018

رولز رویس فانتوم 2018

کمپانی رولزرویس سرانجام از نسل جدید مدل فانتوم که برای سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد، رونمایی کرد. شرکت بریتانیایی رولزرویس که به ساخت خودروهای سوپرلوکس شهرت دارد، اقدام به رونمایی مدل ۲۰۱۸ از فانتوم به ‌عنوان پرچم‌دار محصولات خود کرد و این‌طور که اعلام شده است، این خودرو پیشرفته‌ترین محصول رولزرویس به شمار خواهد رفت. اگر تصاویر نسل جدید فانتوم را ببینید، در نگاه نخست شاید فکر کنید رولزرویس تصاویر مدل قبلی این خودرو را منتشر کرده است؛ اما با کمی دقت، می‌توان به تفاوت‌ها پی برد. در مدل جدید فانتوم، جلوپنجره‌ی بزرگ رولزرویس به‌صورت یکپارچه با کیت بدنه ساخته شده، طرح چراغ‌های اصلی نیز جدید است و از فناوری لیزری در آن‌ها استفاده شده که توانایی نوردهی تا فاصله‌ی ۶۰۰ متر دارند؛ ضمن اینکه رولزرویس طرح چراغ‌های دوگانه‌ی نسل قبلی را کنار گذاشته است و در جلوی خودرو تنها دو عدد چراغ اصلی وجود دارد.

رولزرویس فانتوم، نهایت یک سواری راحت را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در واقع، تیم مهندسی شرکت رولزرویس، تعریف تازه‌ای از واژه‌ی “لوکس” ارائه داده‌اند. رولزرویس فانتوم ، از آن دسته از خودروها است که به محض وارد شدن به آن، حس آرامش و جدا شدن از دنیا به سرنشین را القا می‌کند؛ البته این آرامش به معنی، کُند بودن آن نیست. نسل جدید رولزرویس فانتوم، بر پلتفرم جدید با نام “معماری لوکس”  ساخته شده که تمام آلومینیومی است و روی تمام مدل‌های آینده‌ی شرکت رولزرویس استفاده خواهد شد. با استفاده از این پلتفرم، فانتوم جدید، سبک‌تر و مستحکم‌تر شده است؛ البته برای خودرویی با وزن بیش از ۲.۵ تن، کم کردن ناچیز وزن، زیاد اهمیت ندارد. در هر قسمت از بدنه که در کاهش وزن نقش داشته، موارد عایق صدا کار گذاشته شده است. در واقع مسئله‌ی کاهش صدا در کابین، به قدری برای تیم مهندسی رولزرویس مهم بود که با همکاری متخصصین شرکت کانتیننتال، نسخه‌ی مخصوصی از تایرهای کانتی‌اسپرت‌کانتکت که قابلیت نصب فوم عایق دارند، برای فانتوم ساخته شد. گویا از نظر مدیران رولزرویس، سر و صدای موجود در جاده و رانندگی، در حد فضای متمدن فانتوم نیست. 

فانتوم به قدری بی صدا است که به سختی می‌توان صدای پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۷۵ لیتری آن را شنید. با اینکه حجم پیشرانه تغییری نکرده است، اما توان خروجی آن با وجود دو توربوشارژر، تغییراتی به خود دیده است. در واقع فانتوم جدید، ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که از دور موتور ۱۷۰۰، در اختیار راننده قرار می‌گیرد. جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار فانتوم، به فناوری GPS مجهز شده است تا، هم با تشخیص مکان فعلی خودرو و جاده‌های پیش رو، زمان تعویض دنده‌ها را جهت تضمین بهترین سواری ممکن، تنظیم کند. در هر کجای فانتوم که نشسته باشید (حتی پشت فرمان)، تعویض دنده‌های فانتوم را حس نمی‌کنید. اصلا به پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان فکر نکنید؛ این موارد لیاقت رولزرویس فانتوم را ندارند. در فانتوم جدید، علم دینامیک در همه جای آن مشاهده می‌شود؛ اما سیستمی که بیشترین تاثیر را در هندلینگ و مانور خوب آن داشته، سیستم چهار چرخ فرمان پذیر است.

 البته این سیستم، فانتوم را به یک خودروی اسپرت تبدیل نمی‌کند، ولی پیچیدن با اعتماد بنفس بیشتر را ممکن کرده است. در هیچ کجای فانتوم، کلمات “عجله” و “فوری” حک نشده است؛ با این وجود، فانتوم در زمان کمی بیشتر از ۵ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از پدال گاز تا ترمز، تماماً به نرمی و تدریجی عمل می‌کنند. چابکی و راحتی هندلینگ در فانتوم، همانند رولزرویس‌های کوچک‌تر Ghost و Wraith است که البته هنوز هم حس کامل جاده را منتقل نمی‌کند، اما نهایت راحتی و آرامش را به همراه دارد. با اینکه رانندگی با فانتوم تجربه‌ی بی‌نظیری است، ولی هیچ چیزی مانند نشستن در صندلی‌های عقب این خودروی لوکس نیست. کنترل تمام تجهیزات و سیستم صوتی و تصویری، در اختیار سرنشین عقب است. صندلی‌های عقب راحت، مجهز به سیستم گرمایشی و ماساژ هستند. چندین جالیوانی برای انواع نوشیدنی در عقب و در کنار یخچال، تعبیه شده است. با وجود پشت‌سری‌های راحت و زیرپایی‌های با کیفیت، فقط کافی است که کفش خود را در آورده و غرق نهایت لوکس بودن فانتوم شوید.

ایده‌ی اصلی رولزرویس، ایجاد حس راحتی بیشتر سرنشینان، در هنگام خروج نسبت به ورود است. ردیف عقب فانتوم به قدری راحت است که با قرار گرفتن در آن، هر ثانیه، تپش قلب کاهش می‌یابد. به جای تغییرات کوچک در بدنه‌ی مدل گوست و ارائه‌ی فانتوم جدید، تیم طراحی رولزرویس، طراحی منحصر به فردی را در فانتوم به کار برده است. فانتوم با کاپوت طویل، جلو پنجره‌ی بزرگ، نوارهای جانبی روان و طراحی منحصر به فرد در عقب یکی از زیباترین خودروهای لوکس رولزرویس است. رینگ ۲۰ اینچی با آپشن رینگ ۲۱ اینچی، کاملا برازنده‌ی فانتوم است و با وجود ثابت ماندن نشان رولزرویس در وسط رینگ‌ها در هنگام حرکت، فانتوم همیشه سربلند نمایان می‌شود. طرح نقره‌ای رو کاپوت که جلوپنجره را به شیشه‌ی جلو متصل می‌کند، تضاد زیبایی را ایجاد کرده است که انتخاب بی نهایت ترکیب دو رنگ در بدنه وجود دارد.

در بحث سامانه‌های کمکی رانندگی، فانتوم ۲۰۱۸ به فناوری‌های جدیدی چون دوربین ۳۶۰ درجه با دید پرنده، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار عابر پیاده، دید در شب، تشخیص خودروهای پشت سر، حفظ خودرو بین خطوط، نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) و ترمز اضطراری خودکار مجهز است. سیستم تعلیق فانتوم در هر ثانیه میلیون‌ها محاسبه انجام می‌دهد و اطلاعات مورد نیاز خود را از سیستم فرمان، حسگرهای شتاب و دوربین موجود در شیشه‌ی جلو به دست می‌آورد تا خود را بر اساس شرایط جاده تنظیم کند. چنین عملکردی سبب می‌شود فانتوم جدید پایداری و قابلیت مانور بیشتری داشته باشد؛ این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانید رولزرویس، فانتوم جدید را به سیستم چهارچرخ محرک هم مجهز کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 7 =