رقیب قدرتمند بی ام و X7؛ شاسی بلند لوکس مرسدس بنز GLS معرفی شد

با برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک که دقیقا بلافاصله بعد از نمایشگاه خودروی شانگهای چین برگزار می شود، مرسدس بنز از شاسی بلند سایز بزرگ خود یعنی مرسدس بنز GLS پرده برداری نمود.

مرسدس بنز ضمن پرده برداری از مرسدس بنز GLS در خصوص ویژگی ها و رقبای آن ادعا کرده است که در زمینه حس لوکس گرایی و آرامش و همینطور در بخش قوای محرکه خودروهایی همچون بی ام و X7 و رنجرور را به عنوان دو رقیب اصلی خود کنار زده است.
مرسدس پس از عرضه این شاسی بلند ۷ نفره قصد دارد مدل لوکس تر آن با نام میباخ را به عنوان رقیب مستقیم رولزرویس کالینن و بنتلی بنتایگا رونمایی کند.

این شاسی بلند عظیم الجثه یعنی مرسدس بنز GLS دارای زبان طراحی همانند مدل GLE است که چندی پیش به عنوان رقیب مستقیم بی ام و X5 رونمایی شد. هر دو مدل در سایت تولیدی مرسدس بنز در آلاباما آمریکا تولید خواهند شد. GLS در بخش طراحی انقلابی ظاهر شده است و گرچه همچنان از فرم کلی نسل قبل خود پیروی می کند اما تمامی طراحی و خطوط پنل ها و چراغ ها ی آن کاملا جدید هستند.

طبق اعلام مرسدس بنز ضریب درگ این شاسی بلند معادل ۰٫۳۲ Cd است که به نسبت نسل قبلی آن که ضریب درگی معادل ۰٫۳۵ Cd داشته، صدای باد وارده به اتاق در سرعت های بالا را به طور محسوسی کاهش می دهد.

طول کلی مرسدس بنز GLS به ۵۲۰۷ میلی متر و پهنای آن نیز معادل ۱۹۵۶ میلی متر است که به ترتیب ۷۷ میلی متر در بخش طول و ۲۲ میلی متر در بخش پهنا به نسبت نسل قبل بزرگ شده است. همچنین به نسبت شاسی بلند کوچک تر مرسدس بنز یعنی GLE در حدود ۲۷۷ میلی متر در بخش طول و ۶ میلی متر در بخش پهنا بزرگ تر است. در مقام مقایسه مدل با فاصله محوری بیشتر، رنجرور طول کلی معادل ۵۲۰۰ میلی متر و پهنایی معادل ۱۹۹۰ میلی متر دارد.
GLSبر پایه پلت فرم ماژولار مرسدس بنز که به طور مخفف با نام MHA خوانده می شود طراحی شده است. این پلت فرم در مدل GLE نیز به کار گرفته شده است. این پلت فرم با دیگر پلت فرم مرسدس بنز یعنی MRA که در هر سه کلاس E ،C و S استفاده شده است، رابطه نزدیکی دارد.

یک تاچ پد در بخش مرکزی کنسول به جای کنترل کننده دایره ای قدیمی و همچنین صفحه لمسی کار شده بر روی فرمان به کار گرفته شده اند. رابط کاربری مرسدس بنز یعنی MBUX نیز علاوه بر صفحه نمایش لمسی با صدا و از طریق اپلیکیشن اختصاصی مرسدس بنز نیز پاسخگوی سرنشینان این خودرو است.

GLS به آخرین سیستم کمک راننده مرسدس بنز مجهز شده است و شامل سیستم کمکی “Active Tailback” نیز می باشد. این سیستم قابلیت به‌روزرسانی ترافیک در بخش عقب خودرو را دارد و در صورت نیاز سرعت را تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت کاهش می دهد. به کمک این سیستم خودرو به طور خودکار می تواند در خط خود باقی بماند و فاصله ایمنی را با وسیله نقلیه در جلوی خود با حداکثر سرعت معادل ۶۰ کیلومتر بر ساعت حفظ کند.

مرسدس بنز GLS به نسبت نسل قبل فضای اتاق بزرگ تری دارد که یکی از دلایل آن افزایش فاصله بین دو محور در حدود ۶۰ میلی متر بوده که در نتیجه فاصله بین دو محور به ۳۱۳۵ میلی متر رسیده است. با این افزایش در حدود ۸۷ میلی متر فضای پای بیشتری برای سرنشینان ردیف دوم در نظر گرفته است و به همین نسبت ردیف سوم نیز فضای بیشتری در اختیار دارند. هر ۷ صندلی خودرو دارای قابلیت کنترل به صورت الکترونیکی هستند.

هر دو ردیف عقبی خودرو قابلیت خواباندن صندلی ها را داشته و به این طریق فضای صندوق  افزایش پیدا می کند. در حال حاضر هنوز رقم دقیق فضای صندوق در صورت استفاده از تمامی ظرفیت خودرو اعلام نشده است اما مرسدس بنز اعلام کرده است که فضای بار در حالت حداکثر خود معادل ۲۴۰۰ لیتر است.

مرسدس ۲ موتور دیزلی و ۲ موتور بنزین سوز را برای GLS در نظر گرفته است. مدل GLS 400d از یک موتور دیزلی ۲٫۹ لیتری ۶ سیلندر خطی توربو با حداکثر قدرت ۳۲۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۶۹۹ نیوتن متر نیرو می گیرد و قیمت پایه آن معادل ۷۲ هزار پوند است.

مدل ضعیف تر با نام GLS 350d نیز با حداکثر قدرت ۲۸۲ اسب بخار و ۵۹۹ نیوتن متر گشتاور عرضه خواهد شد.

مدل پرچمدار بنزین سوز نیز به نام GLS 580 عرضه خواهد شد که به فن آوری هیبریدی جدید مرسدس بنز یعنی ۴۸V مجهز خواهد شد. این موتور ۴ لیتری V-8 دو توربو به یک موتور الکتریکی در نقش استارتر مجهز شده است و توانایی تولید حداکثر قدرت ۲۸۲ اسب بخار و ۶۹۹ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین گشتاور ۱۹۹ نیوتن متر و قدرت ۲۲ اسب بخار نیز توسط موتور الکتریکی برای مدت کوتاهی در شتاب گیری های سریع در اختیار راننده قرار می گیرد.

مدل بنزین سوز دیگر با نام GLS 450 نیز از همان فن آوری هیبریدی اما مجهز به موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توربو بهره می برد و توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را بعلاوه آن ۲۲ اسب بخار در شتاب گیری ها دارد.

تمامی مدل های مرسدس بنز GLS به جعبه دنده ۹ سرعته مبدل گشتاور مجهز گردیده و سیستم چهار چرخ متحرک مرسدس بنز با نام “۴ Matic” که قابلیت کنترل مستقل و کامل بر روی هر دو محور خودرو را دارد بعلاوه یک بسته آفرودی شامل دنده های سبک برای این مدل ها در نظر گرفته شده است.

مرسدس بنز در آینده نزدیک از ۲ مدل با نشان AMG و همینطور مدل پلاگ هیبریدی با برد حرکتی تمام الکتریکی بالاتر رونمایی خواهد کرد.

4 نظرات
  1. mahan می گوید

    من X7 رو ترجیح میدم به بنز
    البته فقط در حد ترجیح?چون بودجه خریدش نیست متاسفانه…

  2. شاپوری می گوید

    هر دو خوب و قدرتمند و شیک ان…
    امیدواریم روزی برسه به جای خودروهای چینی از این ماشینا بیشتر وارد بشه

  3. shervin می گوید

    محصولات بی ام و همیشه فوق العادس… x3 یک ماشین بی نقصه…x7 که دیگه جای خود دارد…

  4. دولتی می گوید

    فوق العادست… مخصوصا رنگ سفیدش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شش =