معرفی هیوندای آیونیک ۲۰۲۰

معرفی و بررسی خودرو جدید هیوندای به نام هیوندای آیونیک

در نمایشگاه خودرویی که در سال ۲۰۱۹ در لس‌آنجلس آمریکا برگزار شد، هیوندای با منتشر کردن یک سری عکس از خودرو جدید خود به نام هیوندای آیونیک ، رونمایی کرده بود. البته در ابتدا رونمایی از این خودروی برقی در آمستردام هلند انجام شده بود. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی مشخصات این خودرو بپردازیم.

به طور مشخص، هر نسخه‌ی جدیدی که از خودروها رونمایی می‌شود، تفاوت‌هایی با مدل قبلی خود دارد و باید تغییرات آن‌ به گونه‌ای باشد که کاربران خودرو را مجاب به خرید آن کند. این خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

 

افزایش قدرت باتری؛ اولین تغییر هیوندای آیونیک

به روز رسانی اصلی و قابل توجه هیوندای آیکونیک، مربوط به باتری آن است. ظرفیت باتری هیوندای آیونیک با ۳۶ درصد افزایش نسبت به قبل از ۲۸ کیلووات ساعت به ۳۸.۳ کیلووات ساعت رسیده است. با افزایش ظرفیت باتری، حالا شعاع حرکتی این خودرو نیز به ۳۱۱ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. هیوندای آیونیک مدل ۲۰۲۰ الکتریکی، اکنون به یک باتری قوی‌تر مجهز شده و از یک موتور الکتریکی قوی‌تر با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و یک شارژر آنبرد ۷.۲ کیلوواتی بهره می‌برد. این خودرو با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی می‌تواند در ۵۴ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری خود را پر کند. 

 

معرفی هیوندای آیونیک

 

افزایش چرخش موتور در دقیقه

 مدل ۲۰۲۰ هیوندای آیونیک هیبریدی دارای قدرت پیشرانه الکتریکی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر GDI با ۱۰۴ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی ۴۳ اسب بخاری در کنار پک باتری ۱.۵۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. کل خروجی سیستم ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز معادل ۴ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد.

 

سیستم ترمز

همانند هیوندای کنا الکتریکی، در آیونیک نیز از سیستم بازیابی نیروی ترمز (regenerative braking) که امکان رانندگی تنها با یک پدال را فراهم می‌کند، استفاده شده است. در این حالت راننده می‌تواند تنها با نگه داشتن پدال سمت چپ پشت فرمان خودرو را متوقف کند و هیچ نیازی به پدال ترمز برای متوقف کردن خودرو وجود ندارد.

سیستم هوشمند بازیابی انرژی ترمز می‌تواند میزان دخالت خود را براساس شرایط جاده مانند شیب و سرعت ترافیک جلوی خودرو تغییر دهد.

 

مدت زمان شارژ

به منظور کاهش مدت زمان شارژ شدن باتری‌های پیشرانه الکتریکی، شارژر ۶.۶ کیلواتی قبلی با یک شارژر ۷.۲ کیلوواتی تعویض شده‌اند. این اتفاق به معنای آن است که شارژ کامل باتری‌های پیشرانه الکتریکی آیونیک با شارژر ۲۴۰ ولت سطح ۲ حدودا ۶ ساعت و ۵ دقیقه زمان خواهد برد. اگر این زمان برایتان طولانی است، یک شارژر سریع ۱۰۰ کیلوواتی که قادر به تکمیل ۸۰ درصد ظرفیت باتری در ۵۴ دقیقه است نیز در دسترس خواهد بود.

 

مشخصات هیوندای آیونیک

 

دیگر تغییرات هیوندای آیونیک

تغییرات ظاهری هیوندای آیونیک برای سال ۲۰۲۰ محدود هستند و تنها می‌توان به رنگ چرم صندلی‌ها، تزئین کرومی تیره روی داشبورد، عایق بندی صوتی بهتر، نورپردازی داخلی آبی رنگ و سطح براق کلیدهای کابین اشاره کرد. در بدنه نیز هیوندای آیونیک ۲۰۲۰ داری طرح جدیدی برای جلوپنجره‌ است.

سپر جلو نیز تغییراتی را به خود دیده و در بخش پایینی آن استفاده از رنگ نقره‌ای به چشم می‌خورد. سپر عقب نیز کمی تغییر کرده است. چراغ‌های جلو، عقب و روشنایی در روز با طراحی جدید هستند. در انتها هم باید به رینگ‌های جدید ۱۶ اینچی و ۴ رنگ جدید برای بدنه اشاره کرد. هیوندای آیونیک الکتریکی جدید از ماه سپتامبر ۲۰۱۹ وارد بازار اروپا خواهد شد.

تغییرات طراحی ظاهری هیوندای آیونیک مدل ۲۰۲۰ فیس لیفت شامل یک جلوپنجره جدید برای مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی و یک طراحی متفاوت برای جلوپنجره بسته مدل الکتریکی می‌شود. چراغ‌های جلوی بازطراحی شده خودرو اکنون شامل چراغ‌های DLR جدید بوده و سپرهای عقب و جلو نیز بازطراحی شده‌اند.

تمامی مدل‌های خانواده آیونیک همچنین از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی بلو لینک، صفحه نمایش بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی و دکمه‌های کنترلی سیستم تهویه مطبوع بهره می‌برد. از دیگر موارد جدید کابین می‌توان به یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال هفت اینچی و نورپردازی محیطی آبی اشاره کرد.

در طراحی کابین از مواد اولیه بازیافتی و دوست دار محیط زیست استفاده شده است. به عنوان مثال پنل درها از پلاستیک ترکیب شده با پودر چوب و سنگ ساخته شده و در عین حفظ حس نرم بودن، ۲۰ درصد از پلاستیک عادی سبک‌تر می‌باشد.

 

هیوندای آیونیک 2020

 

به علاوه تریم پایه SE هیوندای آیونیک به تجهیزاتی مانند یک فرمان بزرگ چرمی، گرمکن‌ صندلی‌های جلو و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلمینیومی و نمایشگر ۷ اینچی LCD سیستم اطلاعات‌ سرگرمی مجهز خواهد بود.

هیوندای همچنین تجهیزات ایمنی آیونیک جدید را نیز به روز کرده و از تغییرات مهم می‌توان به اضافه شدن قابلیت تشخیص دوچرخه سوار، سیستم هشدار حواس پرتی راننده، اخطار تصادف از جلو، سیستم پیشگیری از تصادف و قابلیت تشخیص عابر پیاده به صورت استاندارد اشاره کرد.

این کمپانی کره‌ای، مدل ۲۰۲۰ نسخه‌ی پایه محصول الکتریکی خود را ۳۳ هزار و ۴۵ دلار ارزش گذاری کرده است.

4 نظرات
  1. محمد صالحی می گوید

    هیوندا کلا خیلی آپشنای خوبی داره

  2. عقیل بخشنده می گوید

    هیوندا محصولات خوبی داره این خودرو هم مثل بقیه عالیه

  3. سارا سعادت می گوید

    من زیاد ظاهرشو دوس ندارم

  4. کامران ربانی می گوید

    خیلی آپشنای خوبی داره، ظاهرشم بد نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =